Wysłany: Wto Mar 10, 2009 21:06 [R75] Chłodnica oleju
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Czesc. Panowie cos mi zaswitało i chciałbyc sie poradzic, a mianowicie chodzi mi o chłodnice oleju podejrzewam ze w kazdej 75-ce ona jest, ale jej na oczy nie widziałem u kolegi natomiast widziałem w alfie pare powywijanych rurek i ze niby to było ową chłodnica.
Czy mozna sobie cos takiego zamontowac do R lub uleprzyc istniejaca i czym rozni sie zwykła chłodnica od olejawej i czy zbyt duża róznica temp.miedzy woda a olejem nie bedzie negatywnie oddziaływac na silnik i jego prace
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 20:27, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 10, 2009 21:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No ale w dalszym ciagu nie wiem czy taki zabieg ma sens wiem ze im zimniejszy olej tym ma lepsze własciwosci ,wiec dobrze by było zadbac o jego schłodzenie ,mysle ze taki zabieg nie jest porywaniem sie z motyka na słonce.Moze wypowie sie ktos kto cos takiego robił
nie jestem pewien czy pisząc o chłodnicy oleju myślisz o oleju w silniku czy w skrzyni biegów.
Według mnie olej w silniku powinien dla dobrego smarowania posiadać odpowiednio wysoką temperaturę ponieważ wtedy spełnia swoją rolę optymalnie: gorący olej jest szybko i dokładnie rozprowadzany na powierznie przemieszczające się względem siebie (gładzie tłoków i cylindrów). Zimny olej nie ma odpowiedniej zdolności rozpływania się po powierzchni. Można to zaobserwować nawet na patelni.
Podejrzewam że Tobie chodzi o chłodnicę oleju albo inaczej płynu chłodzącego transmisję automatycznej przekładni. Ja też w tej materii nie jestem za bardzo mocny ale słyszałem że w automatach starszej generacji (przynajmniej niektórych) była zamontowana oryginalna chłodnica tylko do chłodzenia oleju używanego w ASB.
Te starsze ASB podobno były bardziej zawodne i ulegały awariom kiedy zostały przegrzane i dlatego dodatkowa chłodnica miała temu zjawisku zapobiegać. Podobno istniała ale może istnieje nadal możliwość i potrzeba zamontowania dodatkowej chłodnicy ASB samodzielnie, tak na wszelki wypadek. Widziałem nawet gdzieś w sieci taką ofertę na stronach jakiegoś zakładu mechanicznego.
Z drugiej strony obiła mi się o uszy informacja, której źródła także nie potrafię dzisiaj ustalić że większość współczesnych ASB posiada integralną chłodnicę umożliwiającą schłodzenie urzadzenia w sytuacjach ekstremalnych, np. podczas wystawania w korkach ulicznych w upalne, letnie dni.
Mam nadzieję że skrzynie JATCO, którą zamontowano w moim roverku posiadają takie "ustrojstwo" bo w naszym mieście w bieżącym roku szykują się niezłe korki w związku z remontowaniem i zamknięciem kilku newralgicznych arterii
_____________________________
R 75 2.0 V6 automat 1999
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum