Wysłany: Czw Mar 19, 2009 16:12 [R75] Problemy z autkiem... co wybrać? jak zrobić?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
W końcu stałem się posiadaczem Rovera 75 2.0 CDT rocznik 2000.
I niestety mam z nim problemy. Poprzedni właściciel najwidoczniej nie dbał o niego za bardzo, z czego wynika parę denerwujących oraz niepokojących usterek, których obecnie ja muszę się pozbyć.
a) wycieraczki nie działają, właściciel twierdzi że są sprawne tylko kurz się gdzieś gromadzi i trzeba przeczyścić.. co panowie na to?
b) radio jest zakodowane, ktokolwiek ma pojęcie jaki jest koszt rozkodowania i gdzie to zrobić w miarę w normalnej cenie.
c) do wymiany są filtry jakiej firmy filtry polecacie które nie są hiper drogie a solidne?
d) tylne poduszki przednich wahaczy są do wymiany, gdzie coś takiego kupię, co jest dobre, i ile to kosztuje?
e) właściciel były wybił lusterko wewnętrzne. przewoził coś i je stuknął ... da się to naprawić bez wymiany szyby?
f) serwis do którego wstawiłem auto twierdzi że mam dziurawą chłodnicę i trzeba ją wymienić.. może mi ktoś wytłumaczyć jak może być dziurawa skoro normalnie jeździłem?
g) do serwisu wstawiłem go gdyż wracając od kupującego, zatrzymałem się na stacji, a po powrocie do auta, pewnie w jakiś sposób włączyłęm immobilizer i auto nie pali, nawet rozrusznik nie chodzi. Odcina elektrykę. Czy to może być wina akumulatora?
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 20:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 16:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 16:27
XavierSS napisał/a:
a) wycieraczki nie działają, właściciel twierdzi że są sprawne tylko kurz się gdzieś gromadzi i trzeba przeczyścić.. co panowie na to?
P...nie głupot
XavierSS napisał/a:
b) radio jest zakodowane, ktokolwiek ma pojęcie jaki jest koszt rozkodowania i gdzie to zrobić w miarę w normalnej cenie.
nie masz nigdzie numeru w ksiązce? Z Philipsem to bedziesz miał sporo klopotu.
XavierSS napisał/a:
c) do wymiany są filtry jakiej firmy filtry polecacie które nie są hiper drogie a solidne?
tomateam.pl - powinieneś znaleźć wszystko co potrzebujesz w normalnych cenach. Solidne...przy filtrach pojęcie wzgledne - powinny wytrzymac te 10k km i do ponownej wymiany
XavierSS napisał/a:
d) tylne poduszki przednich wahaczy są do wymiany, gdzie coś takiego kupię, co jest dobre, i ile to kosztuje?
tuleje znaczy się tomateam.pl 120zeta sztuka, szybka przesyłka, wymiana dziecinnie prosta.
XavierSS napisał/a:
e) właściciel były wybił lusterko wewnętrzne. przewoził coś i je stuknął ... da się to naprawić bez wymiany szyby?
nie iwem ale widziałem podobny egzemplarz i nie kupiłem - po co brac problem dodatkowy na głowe.
XavierSS napisał/a:
f) serwis do którego wstawiłem auto twierdzi że mam dziurawą chłodnicę i trzeba ją wymienić.. może mi ktoś wytłumaczyć jak może być dziurawa skoro normalnie jeździłem?
niech pokaża ze jest wyciek i gdzie...na odpalonym silniku najlepiej bedzie widac
XavierSS napisał/a:
g) do serwisu wstawiłem go gdyż wracając od kupującego, zatrzymałem się na stacji, a po powrocie do auta, pewnie w jakiś sposób włączyłęm immobilizer i auto nie pali, nawet rozrusznik nie chodzi. Odcina elektrykę. Czy to może być wina akumulatora?
bądź czujnika polozenia wałka, bądx przekaźników, stacyjki...może to byc wszystko
podsumowując...jeśli nie upłyneło 14 dni 9chyba tak jest wg. prawa) to oddaj złoma i zabieraj kase i szukaj innego.
Co do wycieraczek... Tez mi sie wydaje ze p... glupot.
Filtry na tomateam.pl juz przegladalem , powietrza KAGER paliwa, oleju CHAMPION lub FIAAM, moj serwisant powiedzial ze nie montuje bo sa gownianej jakosci, i on bedzie montowal firmy OM badz FILTRON, za bagatela 460 zloty (komplet).
Na tomateam.pl zakupie wszystkie za 220 zloty. Czy tyle placic?
A gdzie taki numer w ksiazce mozna znalezc co do radia?
A jak sie montuje te poduszki, moze sam sprobuje, odegrac role majsterkowicza
zanotowalem , dopytam co z Ta chlodnica.
A z zaplonem juz to rozwiazali.
Szosownik napisał/a:
XavierSS na dzień dobry tyle awarii to zdecydowanie za dużo
ja bym w ogóle nie brał takiego auta
a moge go zwrocic? prawnie?
Poza tym podoba mi sie to auto. Pomimo tych 'kfiatkuf'
Wytargowalem cene o 1500 zloty nizsza niz facet chcial, i o tyle samo nizsza nic cena tego auta wedlug EUROTAXU. Moge te pieniadze przeznaczyc na naprawy. Potrzebuje odrobiny wsparcia od was ktorzy uzytkujecie te auta od dawna i rowniez je bardzo lubicie.
Ostatnio zmieniony przez XavierSS Czw Mar 19, 2009 17:04, w całości zmieniany 1 raz
nie wiem co masz napisane w umowie
zazwyczaj jest napisane że stan techniczny jest kupującemu znany i nie będzie żadnych roszczeń w stosunku co do tego
nie wiem co masz napisane w umowie
zazwyczaj jest napisane że stan techniczny jest kupującemu znany i nie będzie żadnych roszczeń w stosunku co do tego
Taaa. mam ten paragraf/ Od siebie dodalem rowniez ze sprzedajacy oznajmia iz auto jest bezwypadkowe i nie ma zadnych ukrytych wad.
Przepraszam ze o tym wczesniej nie napisalem. Ale czy ten drugi paragraf o bezwypadkowosci i braku ukrytych wad nie ma znaczenia?
Ale czy ten drugi paragraf o bezwypadkowosci i braku ukrytych wad nie ma znaczenia?
sprecyzuj pytanie o jakie znaczenie ci chodzi?
Heh zakrecilem sie z tych lekkich nerwow mi scusi :]Pytam czy to iz wpisano ze auto nie ma wad ukrytych nie oznacza ze np. wyrwana linka od klapy silnika, problemy z zaplonem ktorych nie widac, badz poduszki wahaczy lub dziurawa (ponoć) chłodnica to wada ukryta?
To a propos mozliwosci zwrotu auta.
A bardziej zalezy mi jak to wszystko wyprostowac i czy te filtry np. przeze mnie podane wyzej sa dobre, czy czesci zakupione na tomateam sa warte swojej ceny i pewne , tego typu rzeczy. Probuje oszacowac koszt napraw. Filtry na oko 230 zlociszy, poduszki wahaczy x2 = 250 zlociszy, linka od silnika ze 150 zlociszy... wycieraczki jesli to silniczek to tez tak ze 150 zlociszy... chce wiedziec orientacyjnie jakich czesci uzyc, i jaki koszt bilansowo calkowity wyjdzie za naprawy. w Tym momencie patrze na jakies 800 a ewentualnie chlodnica.. (ale w to jakos nie wierze.)
Witam ja kupuje filtry i oleje w focie cena filtra oleju wacha sie w granicach 20 zł, powietrze 55zł , przeciwpyłkowy 70 zł. wszystkie filtron natomiast paliwa ok 85 zł kupowałem manna ale kolega ma filtrona i też jest ok a jeśli chodszi o tomateam to tez wiedzą co maja i nie maja w sprzedaży byle gówna, odnosnie silnika wycieraczek daj go do elektryka najprawdopodobniej wytarły sie styki było juz o tym na forum a jeśli chodzi o chłodnice nie kupuj z Polcaru one nowe przychodzące z fabryki potrafia być dziurawe, a i te tuleje na wachaczach w tomateam były niedawno po ok 25 zł do własnego dziecinnie prostego montażu.
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 18:24
Co do wad ukrytych , to trzeba udowodnić sprzedającemu , że ukrył te wady. Wiedział o nich i je zataił. Jeśli auto nie jest z komisu , to nie ma szans na zwrot.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 18:51
XavierSS napisał/a:
e) właściciel były wybił lusterko wewnętrzne. przewoził coś i je stuknął ... da się to naprawić bez wymiany szyby?
da się. Lusterko jest mocowane na uchwyt bagnetowy klejony do szyby. Lusterko demontujesz przekręcając za wspornik obudowy o ćwierć obrotu przeciwnie do ruchu wskazówek i wychodzi. Na allegro koszt ~30-50,- + przesyłka.
Linka maski,wycieraczki,tuleje wachacza,dziurawa chłodnica itp.przecież można sprawdzić przed zakupem,więc jakie wady ukryte i według mnie jest to auto po przejściach,jeśli chodzi o filtry to mój mechanior wziął 460 za filtr:paliwa,oleju,kabinowy,powietrza i 6 l.oleju castrol magnatec +wymiana
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Mar 19, 2009 22:27
wszystko ok , Panowie tylko pytanie ile dałeś jak go kupowałeś , jeśli spuścił tobie te 1500zł to na takie naprawy co wymieniłeś starczy, ludzie pamiętajcie że to diesel i prawie 9 lat na karku ,także lepiej podrobić i wiedzieć co się ma, każdy z wasz coś musiał w nowy zakup wsadzić bo niestety to są samochody używane.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
wszystko ok , Panowie tylko pytanie ile dałeś jak go kupowałeś , jeśli spuścił tobie te 1500zł to na takie naprawy co wymieniłeś starczy, ludzie pamiętajcie że to diesel i prawie 9 lat na karku ,także lepiej podrobić i wiedzieć co się ma, każdy z wasz coś musiał w nowy zakup wsadzić bo niestety to są samochody używane.
cena to 19000 zlotych, auto sprowadzone z Holandii w listopadzie 2007 papiery do 93 tysiecy przebiegu, obecnie 110000. Uwazacie ze cena ok?
Dziekuje wam bardzo za rady, napewno dzieki temu nie bede przeplacal, ciesze sie ze lusterko to nie problem, ze spokojnie poradze sobie z tulejami, oraz ze filtry to nie az taka finansowa tragedia. Jestem mlody to moje trzecie auto, wiec dopiero nabywam obycia ze tak to nazwe.
Kolejne porady dotyczace mych pytan mile widziane
dziekuje za fachowa pomoc, milo ze mozna liczyc na starych ale jarych wyjadaczy.
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Pią Mar 20, 2009 06:31
XavierSS napisał/a:
cena to 19000 zlotych
cena super nawet mimo tych usterek. Mojego przy ubezpieczaniu wyceniono (10.03) na 23.800 zł.
XavierSS napisał/a:
papiery do 93 tysiecy przebiegu, obecnie 110000
licznik dopasowany do tego co w ksiązce Sorka ale gdyby był tak servisowany to nie byłoby połowy tych przypadłości które wymieniłeś. No chyba ze wszystkie wyskoczyły w ciągu ostatniego miesiąca...tak się zdaża. Trudno mi jednak uwierzyć by w Holandii ktoś kupował diesla po to by stał. A śmigając po ogłoszeniach zobaczysz że w holandii się jeździ...trudno wyszukać w dobrej cenie auto poniżej 200k przebiegu
PHJOWI napisał/a:
ludzie pamiętajcie że to diesel i prawie 9 lat na karku ,także lepiej podrobić i wiedzieć co się ma, każdy z wasz coś musiał w nowy zakup wsadzić bo niestety to są samochody używane.
Nie uważam że dla dobrego diesla 9 lat to jakis szczególny wiek. Znam starsze, którym nie mozna niczego zarzucić. Ja w swoim poza wymiana filtrów, oleju i wahacza PP nie musiałem robić całej reszty o ktrej pisze kolega. W pracy tez ludzie kupują auta w wieku podobnym i tez najczęsciej pozabawione usterek, które uprzykrzają zycie.
A auto bez kodu do radia to u mnie juz całkowicie odpada
licznik dopasowany do tego co w ksiązce Sorka ale gdyby był tak servisowany to nie byłoby połowy tych przypadłości które wymieniłeś. No chyba ze wszystkie wyskoczyły w ciągu ostatniego miesiąca...tak się zdaża. Trudno mi jednak uwierzyć by w Holandii ktoś kupował diesla po to by stał. A śmigając po ogłoszeniach zobaczysz że w holandii się jeździ...trudno wyszukać w dobrej cenie auto poniżej 200k przebiegu
Heh, auto mial dziadek, co widac po tym jak jezdzil, po 10k rocznie czasami wiecej. A auto zapóścił Polak tu go posiadający gdyż kompletnie niczym się nie zajmował. Lusterko, wycieraczki, poduszki wahaczy, nie wymieniane filtry, ponoc dziurawa chlodnica i radio to wszystko jego niezamierzone ,drobne głupoty.
A przebieg sprawdzali według komputera i jeszcze jakiejs czesci w aucie reflektora czy cos i powiedzieli ze jest rzeczywisty i nic nie bylo grzebane. Ale jesli mowicie ze to tez idzie obejsc no to kurcze juz sam nie wiem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum