Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Problem po wymianie uszczelki głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Problem po wymianie uszczelki głowicy

[LandRover Freelander 1.8 16v 1998r]
Autor Wiadomość
mcihy 



Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: U.K.



  Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 12:24   [Freelander] Problem po wymianie uszczelki głowicy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

[ LandRover Freelander 1.8 16v 1998r ]
Na wstępie witam wszystkich

Mój problem związany jest z silnikiem ROver'a k18.
Po wymianie uszcz. pod głowicą układ wodny zapowietrza się. Dokładniej po zalaniu silnika wodą i rozgrzaniu go (jakieś 15 min) jest wszystko ok. Dobiero jak włączą się wentylatory układ sie zapowietrza.Wąż górny od chłodnicy wypełnia sie powietrzem a z cienkiego przewodu od zbiorniczka wydobywa się para wodna. Po przegazowaniu z tłumików wylewa sie woda i to w ilościach większych niż po zwykłym skraplaniu spalin.
Wegług mnie to pięknięta głowica albo uszczelka pod głowicą. Dodam,że wymieniam już drugi raz uszczelkę. Głowica została sprawdzona i splanowana. Zastosowałem drugi typ uszczelki i nową uszcz pod kolekt.ssący. nowę śruby i wymieniłem termostat i korek zbiorniczka. Przeczyściłem chłodnicę po wszcześniejszym zmnieszaniu sie oleju z płynem.
Ja już nie mam pomysłów i proszę Was o pomoc
Teraz myśle nad nowym silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 12:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 12:35   

Czyli tak:
- głowica równa i szczelna
- chłodnica przeczyszczona. Drożna??
- nowy termostat
- nowy korek zbiorniczka. Sprawny? Sprawdzałeś?
- nowa uszczelka głowicy
- nowa uszczelka kolektora ssącego
- nowe śruby. Dokręcone prawidłowym momentem i w prawidłowej kolejności?
- czy układ był odpowietrzany po zalaniu płynem?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 15:11   

a podstawke pod śruby wymieniałeś?, może jest zepsuta i śruba się wyciąga
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 15:13   

PHJOWI napisał/a:
a podstawke pod śruby wymieniałeś?, może jest zepsuta i śruba się wyciąga

Chodzi o szynę rozprowadzania oleju (magistralę olejową)?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 15:15   

Dokładnie. Magistrala jest tak kiepska, że często taki problem występuje.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Kwi 17, 2008 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 15:16   

Czy da się to stwierdzić bez każdorazowego wyciągania magistrali przy robieniu HGF?
Nie chce mi się wierzyć, że np. Ty u siebie to robisz defaultowo :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 15:20   

ciężko stwierdzić ale jeśli są takie objawy lub też śruby po tygodniu są lużne to raczej to, w jego przypadku sprawdził bym teraz dokręcenie głowicy czy śruby czasami nie są lużnawe

[ Dodano: Czw Kwi 17, 2008 16:23 ]
z reguły do wymiany jak kiedyś już coś było robione a np, nie było dociągane wg schematu, ale auto odnotowało drugi HGF, jak ja robie u siebie to przeważnie auto przychodzą albo rozgzebane już przez innych albo też po laikach mechaniorach co dociągają rurą a nie kluczem :)
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
mcihy 



Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: U.K.



Wysłany: Czw Kwi 17, 2008 16:39   

Na wstępie dziękuje za zainteresowanie tematem.

Otóż nie sprawdzałem tej magistrali, bo to wiązało by się z rozkręcaniem dołu silnika.
Powiem tak pierwszym razem,gdy miałem ten problem z powietrzem w układzie, to postanowiłem dokręcić głowicę jeszcze raz (wiem nie powinno się tego robić) To w jakiś sposób pomogło bo układ zapowietrzał się troszkę póżniej. Druga sprawa to,że szlifierz mówił coś o tym, ze głowica była bardzo krzywa i to zwłaszcza przy otworach na śruby.
Panowie pytanie czy to może być faktycznie ta magistrala? W jaki sposób gwint w magistrali moze być uszkodzony (sruby dokręcały sie bez najmniejszych problemów)?
 
 
alter6 




Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 101

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 15, 2009 21:59   

Witam!
wiem że już trochę czasu minęło ale mam podobny problem i może udało Ci się go usunąć może coś poradzisz. A przyczyną może być tez wirnik na pompie połamany i nie kręci dobrze wody co skutkuje słabą cyrkulacją płynu chłodniczego.
 
 
mcihy 



Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: U.K.



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 23:28   

witam wszyskich

Problem rozwiązany.... Sprzedałem Land Rovera.
Pomogło nawiercenie kilku otworów w termostacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Auto nie odpala po wymianie uszczelki głowicy
gibon93 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 8 Pią Kwi 11, 2014 17:00
gibon93
Brak nowych postów [Freelander] Problem po wymianie głowicy silnika
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 18 Czw Paź 02, 2014 11:47
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink