Wysłany: Sob Cze 06, 2009 17:13 [R218 SD '95] Czujnik poziomu płynu...
Witam, mam pytanko czy na odłączonym czujniku poziomu płyny chłodniczego powinna się świecić kontrolka? Bo nie wiem czy padł czujnik czy żarówka w kontrolce...
AndrewS: Poprawilem troche temat ,(model rovera)
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Nie Cze 07, 2009 21:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 06, 2009 17:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam,
a jaka to jest kontrolka płynu chłodniczego?
No wlasnie jaka?Bo jedyna kontrolka poziomu plynu jaka widzialem to w 45-tce(25 pewnie tez jest) w ostatnim modelu czyli od 04r.Jak wyglada ta u Ciebie?
Panowie strasznie dziwne pytanie zadajecie... Wydaje mi się, ze we wszystkich samochodach wyposażonych w taką kontrolkę wygląda ona podobnie czyli tak... Pełni dwie funkcje informuje o za wysokiej temp i niskim poziomie płynu...
No raczej na pewno pelni ona funkcje za wysokiej temperatury.Co do poziomu to sprawdz czy masz wbudowany w zbiornik wyrownawczu czujnik.Kontrolka poziomu ma zwykle inny wyglad.Ogolnie to niewiele aut ma taka kontrolke,szczegulnie z tego rocznika.W roverze(nie wiem jak w 75) jedyna kontrolka zostala wprowadzona jako kolejna modernizacja silnika K-serii razem ze zmienionym ukladem przewodow chlodzenia w 04R. i jest to oddzielna kontrolka ktora zapala sie na chwile po przekreceniu zaplonu.
Na 100% mam czujnik w zbiorniczku i nawet niedawno też miałem z nim problem przy pustym kontrolka się nie świeciła okazała się że "pływak" się zabrudził i cały czas był w tej samej pozycji po wyczyszczeniu czujnika wszystko było ok, i przy ruszaniu czujnikiem kontrolka się zapalała aż do teraz. Zbiorniczek pusty czujnik wyczyszczony, a kontrolka się nie świeci i nie wiem czy to czujnik, czy przewód może gdzieś się przytarł czy też żarówka...
Panowie zadałem proste pytanie jeśli nie znacie odpowiedzi to się nie wypowiadajcie Czujnik jest zamontowany fabrycznie, a że w waszych fajnych nowych 2setkach i 4setkach tego nie ma to już nie mój problem... Skoro jest w 45 i 75 to prosił bym kogoś z takim roverkiem aby napisał czy po odłączeniu czujnika kontrolka się świeci...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Proszę bardzo jeśli to Wam pozwoli mi pomóc to wklejam zdjęcia. Pewnie co niektórzy posądzą mnie o fotomontaż bo jak w takim starym samochodzie może być tak nowoczesny i drogi gadżet jakim jest czujnik poziomu płynu chłodniczego...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 202 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Cze 07, 2009 21:00
Pływak, co ty sie tak unosisz, twój problem moze komuś w przyszlosci pomóc a poza tym bylem bardzo ciekaw bo takiego czegos jeszcze nie widzialem; zazdrosny jestes czy co ze nie którzy maja 200 "nowoczesne" p.s. według mnie to fajna sprawa z takim czujnikiem zwłaszcza dla benzyniaków gdzie HGF to częsty problem
_________________ 1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
tez nie wiedzialem ze w kanciaku diselku jest taki czujnik
tym bardziej sie dziwie, czego nie montowali takiego czujnika w serii K, oszczedzilo by to wielu uszczelek
a wracajac do pytania
to w/g mnie nie bedzie sie swiecic, bo realizowanej est to w ten sposob ,ze opadajacy plywak, powoduje zamkniecie obwodu i zaswiecenie sie kontrolki,
jak czujnik dziala OK, to mozesz to sprawdzc podpinajac miernik pod styki czujnika, wtedy sprawdzisz kiedy sa zwarte, a kiedy nie
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 202 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Cze 07, 2009 21:18
Przegladajac zdjecia jednak jestem pewien ze 45 i 75 nie maja takiego czujnika. Ciekawe czy wszystkie modele 418D tak mialy bo jak tak to chyba sobie podmienie A ten czujnik dziala na zasadzie tego samego od płynu hamulcowego
_________________ 1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
tez nie wiedzialem ze w kanciaku diselku jest taki czujnik
tym bardziej sie dziwie, czego nie montowali takiego czujnika w serii K, oszczedzilo by to wielu uszczelek
a wracajac do pytania
to w/g mnie nie bedzie sie swiecic, bo realizowanej est to w ten sposob ,ze opadajacy plywak, powoduje zamkniecie obwodu i zaswiecenie sie kontrolki,
jak czujnik dziala OK, to mozesz to sprawdzc podpinajac miernik pod styki czujnika, wtedy sprawdzisz kiedy sa zwarte, a kiedy nie
Sondy mam rozwalone w mierniku jak polutuje jutro to sprawdzę. Drugie pytanie czy odłączony czujnik temperatury spowoduje zapalenie się kontrolki? Bo skoro jest to ta sam kontrolka to będę miał odpowiedź czy żarówka jest ok.
wwekol napisał/a:
Pływak, co ty sie tak unosisz, twój problem moze komuś w przyszlosci pomóc a poza tym bylem bardzo ciekaw bo takiego czegos jeszcze nie widzialem; zazdrosny jestes czy co ze nie którzy maja 200 "nowoczesne" p.s. według mnie to fajna sprawa z takim czujnikiem zwłaszcza dla benzyniaków gdzie HGF to częsty problem
Nie, nie jestem zazdrosny, a uniosłem się bo nie lubię jak ktoś mi próbuje wmówić, ze nie mam czegoś co 5 min wcześniej trzymałem w rękach. Zadałem proste pytanie i oczekiwałem prostej odpowiedzi, jaką udzielił AndrewS, a nie polemiki na temat czy mam czujnik czy też sobie to ubzdurałem.
Pozdrawiam
wwekol napisał/a:
Ciekawe czy wszystkie modele 418D tak mialy bo jak tak to chyba sobie podmienie
Z tego co wiem wszystkie z francuskim TD mają zbiorniczek z czujnikiem
płyn nie ucieknie ... a nawet jesli to ... po prostu dolejesz ... zman jednego diesla, co bez 2 litrów jeździł i dopiero jak ogrzewanie sie skończyło, to ubytek został zauważony .... dodam, ze oczywiście nic mu się nie stało z tego powodu i po uzupełnieniu jeździ do tej pory więc .... rilaaaax
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum