Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Jak i kiedy załącza się reduktor
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Jak i kiedy załącza się reduktor

oraz pytanie o spalanie
Autor Wiadomość
lgilowski9 




Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 31
Skąd: Szczyrk



Wysłany: Wto Mar 24, 2009 12:05   [Freelander] Jak i kiedy załącza się reduktor
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam!Mam pytanie,kiedy i jak się uruchamia tak zwany bieg zjazdowy?Słyszałem że na jakichś mocnych pochyleniach na 1biegu naciska się przycisk pod gałką zmiany biegów,ale próbowałem ostatnio i nie wiem czy źle załączam tzn w złej pozycji,brak pochylenia,albo nie wiem,czy jest jakiś wtedy charakterystyczny dźwięk przy włączaniu i jak auto się zachowuje,i czy ma się świecić któraś z lampek,kontrolek (zielona lub żółta)jak przy uruchamianiu zapłonu??Drugie pytanie ile wam pali diesel 2.0-100KM rok 1999. teraz w czasie zimy i w lecie,tzn.moim znajomym ok 9,9.5 litra na 100km w zimie ,litr mniej w lecie,czy jesli pali mi ok 11-12 litrów wina moze byc sonda-lambda czy cos innego?? - z góry dziekuje za wszystkie mądre odpowiedzi:)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 24, 2009 12:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bari 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 69
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Mar 24, 2009 16:21   

Opis działania HDC z instrukcji obsługi Freelandera :

"Podczas zjazdu,gdy hamowanie silnikiem jest niewystarczające,aby kontrolować prędkośc samochodu,nalezy włączyć system HDC.System ten działając bezpośrednio na uklad hamulcowy kontroluje prędkośc samochodu w zależności od położenia pedału przyspieszenia.

Aby zapewnić pełną kontrolę prędkości podczas zjazdu,system ten powinien być cały czas włączony.Układ ABS oraz system kontroli trakcji są cały czas aktywne i w razie potrzeby wspomagają kierowce podczas jazdy.

Jesli przy włączonym systemie HDC jest wciśnięty pedał hamulca,następuje odłączenie systemu kontroli zjazdu i hamulce działają normalnie (pedał hamulca moze pulsować).Po zwolnieniu pedału hamulca,system HDC automatycznie zostaje uaktywniony.

Jesli przy włączonym systemie kontroli zjazdu,pedał sprzęgła pozostaje wciśnięty przez okres dłuższy niż 3 sekundy,wówczas lampka informacyjna systemu HDC zaczyna migac.Jesli po 60 sekundach pedał sprzęgła nadal pozostaje wcisnięty,gaśnie lampka informacyjna a zaczyna migać lampka kontrolna (oznaczająca błąd) systemu HDC i nastąpi jego stopniowe,samoczynne wyłączenie*.

W ekstremalnych warunkach długotrwałe dzialanie sysytemu kontroli zjazdu moze spowodowac nadmierne nagrzanie się hamulców.Jeśli to nastąpi,zgaśnie lampka informacyjna a zacznie migac lampka kontrolna (oznaczajaca błąd) systemu HDC (pomarańczowa).Należy zatrzymac samochód i wyłączyć system HDC.Jesli to nie nastąpi i dalej bedzie wzrastała temperatura w układzie hamulcowym,nastąpi stopniowe,samoczynne wyłączenie systemu HDC,a lampka kontrolna bedzie migać do czasu dostatecznego ochłodzenia elementów układu hamulcowego.

*Samoczynne wyłączenie systemu HDC :

Opcja samoczynnego wyłączenia powoduje stopniowe zmniejszenie efektu dzialania systemu HDC,odciążając w ten sposób uklad hamulcowy.W efekcie zwiększa sie prędkość zjazdu.W tym czasie miga jedna z dwóch lampek kontrolnych.System HDC zostaje całkowicie wyłączony po ukończeniu zjazdu ze wzniesienia.

Jeśli w czasie jazdy zajdzie taka potrzeba (np. znacznie zmaleje kat zjazdu),system HDC można wyłączyć lub spowodować jego samoczynne wylączenie przez zmianę biegu (na inny niż pierwszy lub wsteczny) - miga wtedy zielona lampka informacyjna.Stopniowe,samoczynne wyłączenie systemu nastąpi także wtedy,gdy pedał sprzęgła pozostanie wciśnięty przez okres dłuższy niż 60 sekund -miga wtedy pomarańczowa lampka kontrolna.

Jesli nastąpi uszkodzenie systemu HDC lub przegrzanie elementów układu hamulcowego,wówczas automatycznie zadziała funkcja samoczynnego wyłączenia systemu (miga pomarańczowa lampka kontrolna)."


Co do spalania diesla to nie pomoge bo mam benzyniaka.

Ps. proponuje równiez zmienić podtemat gdyż Freelander nie posiada reduktora a przekładnię kątową.
Można napisać np. jak działa system HDC ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Reduktor
miscior Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Czw Lis 22, 2007 19:23
przemo285
Brak nowych postów [Freelander] Uszkodzony reduktor
Mik Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Pon Maj 07, 2007 07:13
Valander_wwa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink