Wysłany: Pon Mar 23, 2009 18:35 [R416] Hamulce tył bardzo słabe?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Mam problem zwiazany z tylnymi hamulcami. Na tylnej osi mam tarcze. Bedac dzisiaj na przegladzie diagnosta powiedzial, ze z tylu mam hamulce jak w CC700, przod jest OK. Musze je zrobic bo inaczej mi nie podbije przegladu. Co moze byc przyczyna tak slabych hamulcow? Tarcze i klocki wymienione jakies 4 miesiace temu.
Miałem ten sam problem. Prawdopodobnie masz przyrdzewiałe prowadnice zacisku, (niewiem jak to nazywa fachowo), trzeba je nasmarować i będzie ok. Kup jeszcze zestaw naprawczy, a żeby założyc nowe gumki.
Jak kolega pisze,daj to komuś niech to wyczyści,miałem dokładnie to samo,założyłem nowe gumki nasmarowałem prowadzenie "kopyta" i jest super
Troche dziwne ze ten kto Ci robił te hamulce nie wykonał podstawowych czynności czyli wyczyszczenia wszystkiego... mozesz jeszcze sprawdzic stan a raczej jakość płynu hamulcowego,jak wiadomo powinno sie go co jakiś czas zmieniać bo chłonie wode i wtedy efektywność hamowania jest duzzo gorsza.
Pomógł: 20 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 233 Skąd: Leżajsk
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 11:16 [R45 1,4 16V, 2001r]
Witam,
Nie wiem jak w Roverze, bo przy swoim jeszcze temu się nie przyglądałem, ale w drugim aucie tak, a chodzi o korektor siły hamowania tylnych kół - ma on za zadanie nie dopuścić do zablokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania.
Jeżeli on nie działa (z różnych przyczyn, np.korozja), a unieruchmił się przy nastawie na mniejszej sile hamowania, to teraz tył ci słabo hamuje - ja bym tutaj szukał przyczyny pozdr.....
korektor siły hamowania tylnych kół - ma on za zadanie nie dopuścić do zablokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania.
A co jak ma ABS na tylnych kołach, ja mam i nie ma szans zebym je zblokował.
Zablokowac nie zablokujesz, tak jak i przednich co nie oznacza, co nie oznacza, ze na rolkach nie wyjda slabe hamulce.
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Mar 27, 2009 08:41
rybakowy napisał/a:
Stacho napisał/a:
korektor siły hamowania tylnych kół - ma on za zadanie nie dopuścić do zablokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania.
A co jak ma ABS na tylnych kołach, ja mam i nie ma szans zebym je zblokował.
Po pierwsze, jeśli masz ABS - to na diagnostyce ustawiają inaczej rolki (ustawienie komputera pomiarowego pod ABS) i wychodzi jak wyjść powinno.
Po drugie korektor siły hamowania w samochodzie z ABS (prostym ABS) jest odpowiedzialny za zmniejszenie siły hamowania kół tylnych względem przednich - a nie za zabezpieczenie przed zblokowaniem.
Co do tematu słabe hamulce - to tak jak poprzednicy, do sprawdzenia korektor siły hamowania, tłoczki, klocki, tarcze i zaciski. Ewentualnie zapowietrzony układ hamulcowy, ale wtedy czułbyś rosnący pedał hamulca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum