Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 17:40 [R75] Wentylator chłodnicy działa jak chce
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam, mam swojego R 75 2.0 CDT dwa tygodnie i mam go juz dość . Tym razem chodzi o to że wentylator chłodnicy działa jak chce.Ale od początku: byłem na obsłudze klimatyzacji i gość zauważył że po załączeniu klimatyzacji wentylator sie nie włączył, wyłączyłem klime zgasiłem auto. Po wysłuchaniu kilku opini co to moze być kazano mi tak dla pewności jeszcze raz włączyć auto i klime, o dziwo wentylator włączył sie i pracował normalnie. Potem nastapiło kilka serii włączania i wyłączania klimatyzacji a wentylator raz działał a raz nie, czasem jak sie wiatrak troche "zakręciło" ręcznie(zdjęta atrapa) to zaczynał działać a czasem sam z siebie zadziałał.
Macie jakieś sugestie co może być przyczyną??
_________________ <Black 7 Seven>
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 17:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 17:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 18:03
Nie jesteś osamotniony.Prawdopodobnie kończą się szczotki,albo komutator silnika.Mam to samo już od kilku miesięcy i jeżdżę umiejętnie operując klimą.Wyszukaj opisu naprawy silniczka.Pięknie opisał i sfotografował to Marian K.Będę to robił bliżej maja.Zawsze też możesz przerobić na wentylator z vectry.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 18:38
Chodzi o szczotki w silniczku wentylatora tak
[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 20:39 ]
zrobiłem diagnostykę klimatyzacji wg sposobu podanego przez Marian K i wyskoczyły mi błędy 21 i 22 czyli błąd czujnika nasłonecznienia wyjscie prawe i wyjscie lewe. Czy te czujniki magą mieć wpływ na pracę wentylatora na chłodnicy??
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 06:57
Przypuszczam,że Twoim głównym problemem są dwa pierwsze biegi wentylatora(o ile masz wersję trzybiegową),natomiast klimę masz ok.Jeżdżę z tym od lipca,tzn.klimę włączam w momencie przekroczenia prędkości ok.60km/h,a w korku i pod światlami włączam econ.Miałem dokładnie takie same objawy padania silniczka-chodził jak chciał,ruszał po pchnięciu ręką albo stawał.No i stanął całkiem.Na teście wyszło,że chodzi tylko najszybszy bieg.Za kilka tygodni zabiorę się za to.W/g opisu(min.Mariana K)będzie z tym trochę roboty-trzeba pół auta rozebrać.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 15:42
Tak czytałem ten artykuł jest bardzo obrazowy jak bedzie trzeba to wydrukuje i do garażu jak z instrukcją
[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 08:13 ]
Witam.
Zna ktos adres dobrego zakładu regenerującego komutatory do silniczka wentylatora, najchetniej w okolicach Wrocławia, Poznania lub Łodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum