Wysłany: Sro Mar 25, 2009 07:17 [R416] Czy to wersja SI czy bez SI?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Zastanawiam sie czy autko moje to wersja 416si czy tylko 416 - nie mam znaczków na klapie i może nie miało by to takiego znaczenia gdyby nie fakt ze kupiłem filtr oleju bez zaworku dla wersji SI a dla zwykłej jest z zaworkiem (tak mi powiedzieli w sklepie) Jak sprawdzić która wersje posiadam?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 15, 2011 21:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 07:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zastanawiam sie czy autko moje to wersja 416si czy tylko 416
każdy Rover serii 400 z silnikiem 1,6 jest Si
różnica polega w silnikach, albo Rover albo Honda (ten drugi tylko w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów)
w Twoim przypadku (zakładam, że nie masz automatu) filtr oleju to Filtron OP 580/7 i jego zamienniki (bez żadnych zaworków)
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 43 razy Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 310 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 08:36
dawidd napisał/a:
filtr oleju bez zaworku dla wersji SI a dla zwykłej jest z zaworkiem
dla każdego silnika benzynowego jest ten sam filtr oleju (1,4 16V ; 1,6 16V i 2,0 16V z serii T ) i nie ma w nim żadnego zaworka, jaki filtr kupiłeś(jakiego producenta i oznaczenie)?
no chyba że masz silnik hondy
jesli chodzi o zaworek tzw. by-pass ktory sie otwiera w przypadku zatkania papierowego wkladu,
to jak najbardziej jest
wiem, bo rozbieralem taki filtr, po tym jak w katalogu filtrona zobaczylem zapis
by-pass----------- tak
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 10:40
Może chodzi o zaworek zwrotny? podobno te lepsze filtry taki mają, wtedy po zgaszeniu silnika olej nie wypływa z niego więc w momencie rozruchu silnik jest smarowany szybciej. Ale to dotyczy tylko filtrów które są mocowane od góry i z boku.
Też rozbierałem filtr filtrona i jest tam bypass, taka sprężynka i blaszka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum