Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 18:06 [R220SDI]Cieknie... Olej?
Dzis zauwazylem kropelki oleju(?) pod samochodem i zaciekawilem sie. Podjechałem do domu, wjechałem na kanał i oto co ujrzałem. Wydaje mi się, że to z tych przewodów kapie. Od czego one są? Co z tym zrobic? Zastanawiam sie w ogole czemu ta czesc silnika jest taka brudna od oleju. Aha, na bagnecie wiele nie ubylo, w normie jest IMHO. Do zdjec przetarlem te przewody. Przed wyczyszczeniem na tych metalowych "cosiach" były kropelki gotowe do spadniecia.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 18:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 18:28
Kalah napisał/a:
Mi te przewody przekorodowały i zaczął cieknąć olej. Po wymianie jest ok
Hmm, tylko skad wziac cos takiego... one sa jakies dziwne w ogole, polaczenie metalu gumy i ciul wie jeszcze czego w bardzo tajemniczy sposob. Zastanawiaja mnie np. te opaski na srodku gumowych przewodow, ktore nie pelnia chyba zadnej funkcji - da sie je przesuwac w obie strony. Gdybym widzial, ze te gumowe fragmenty moge prosto wymienic, bo jakos bym sobie poradzil, ale one wchodza jakos dziwnie w te metalowe i kupa...
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 19:39
Walczyłem z tym w R 620 SDi.
U mnie przewody wyglądają inaczej ale zakucie jest takie samo.
Żadna sztuka to dorobić u gości co dorabiają przewody hydrauliczne ale ja trafiłem na jakiegoś tępego faceta i już mi się odechciało jeździć po mieście po innych zakładach więc na sztukę to zafajdałem sili9konem plus kondon z dętki rowerowej i jakoś to wygląda.
Tzn.przewody są pokryte takim tłustym szlamem/kurzem ale nie "wiszą" na nich krople a wcześniej kapało...
Myślałem najpierw ze to od wspomagania bo mi obywało płynu ale wymieniłem opaski i już nie ubywa ale dalej jest takie brudne jak u ciebie na zdjęciach. A olej od wymiany do wymiany oleju (10.000km) mi ani mm nie ubywa zawsze jest miedzy min a max
Jedyny plus tego ze tam cieknie lub się poci, to to ze nic nie koroduje
[ Dodano: Sob Mar 28, 2009 19:43 ] filo, jak już to lepiej takie coś użyć:
chyba najlepszy klej jaki znam i jest odporny do 315°C oraz oporny na oleje i można do tez pomalować
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 20:03
Remi55 napisał/a:
chyba najlepszy klej jaki znam i jest odporny do 315°C oraz oporny na oleje i można do tez pomalować
Jak by ci się udało odtłuścić te przewody tak,że by ten klej chwycił to by było OK.
Ale za tyle lat to ta guma jest tak nasiąknięta olejem,że nawet Super Glue sie nie chytał.
A silikon czerwony temperaturowy jakoś dał radę...
xtek napisał/a:
a ktore opaski wymienic/zacisnac? bo niestety nie widze miejsca, zeby to zrobic
Jak wykręcisz przewody to zobaczysz.
Chodzi o to zakucie na połączeniu guma-metal.
I z pod zakucia wychodzi rurka metalowa z nakrętką.
To są te dwa miejsca które tracą szczelność...
ja mam to samo i nawet nie dawno był mój temat o tym
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#314875
ja to olałem bo się dowiedziałem że to norma że w tym miejscu jest mokro i postanowiłem nic z tym nie robić na razie bo oleju mi nie ubywa a też przeżywałem
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 20:15
Też olewam te przewody bo już z nich nie kapie.
Jak już temat o olejowych sprawach to czy w SDi jest podkładka uszczelniająca pod korkiem spustowym oleju w misce olejowej?
Już czwartą wymianę oleju miałem i nie było podkładki odkąd auto mam i zawsze było przy korku sucho jak pieprz.
Ale teraz poci się korek.Tylko mam podejrzenie,że mogłem uszkodzić gwint bo jakoś tak lżej się korek dokręca na samym końcu ale mniejsza z tym bo są taśmy teflonowe lub zwykłe konopie do uszczelniania.
Chodzi mi czy powinna być podkładka.
Bo słyszałem,że w nie których autach połączenie jest szczelne bez stosowania podkładki...
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 20:23
filo napisał/a:
Jak wykręcisz przewody to zobaczysz.
Chodzi o to zakucie na połączeniu guma-metal.
I z pod zakucia wychodzi rurka metalowa z nakrętką.
To są te dwa miejsca które tracą szczelność...
O kurde! To juz dla mnie wyzszy poziom abstrakcji Nawet nie mam pomyslu jak to wykrecic Musze z mechanikiem pogadac.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 20:30
xtek napisał/a:
Nawet nie mam pomyslu jak to wykrecic
Najlepiej to najpierw umyć to wszystko benzyna.
Nie pamiętam jakie tam klucze były. 19,22,24.
I bardzo mało miejsca,na konkretny obrót kluczem.
Do tego sporo rzeczy przeszkadza w robocie skutecznie blokując dostęp...
powinna być podkładka miedziana
ostatnio zmieniałem olej i zostawiłem starą podkładkę zamiast dać nową i zauważyłem że jest mokro ale przy następnej wymianie już o tym nie zapomnę
No te co widać na zdjęciu od oleju silnika to tak Ale można to dorobić, od klimy mam tez takie węzę
[ Dodano: Sob Mar 28, 2009 22:34 ]
Ale moim zdaniem najlepiej by to było odkręcić te wężyki i je wsadzić do benzyny czyszczącej na np 1 dzień i potem te miejsca na zgrzewach okleić tym JB-Weld i by było w sumie szczelne. Bo tam gdzie są śruby to masz O-Ringi
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Tylko znow jak to wszystko odkrece to sie olej wyleje calkiem... bede mogl go pozniej ponownie uzyc?
dlatego najlepiej będzie spuścić olej przed zabawą z rurkami
jeśli masz nie dawno zalewany olej to możesz go zalać jeszcze raz a ja bym go jeszcze czymś przefiltrował dla świętego spokoju przed powtórnym zalaniem
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Mar 28, 2009 22:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum