Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam,
zauważyłem ostatnio, że cieknie paliwo z pompy wtryskowej w miejscu drugiego łączenia od góry (nie spod dekielka nastawnika, tylko poniżej). Czy można to w jakiś "domowy" sposób tymczasowo uszczelnić? Dokręcenie śrub nie pomogło. A tak przy okazji, mniej więcej jaki jest koszt uszczelnienia pompy? Domyślam się, że konieczne jest jej wymontowanie. W Krakowie jest jakiś godny polecenia zakład, gdzie bez obaw mogę tam pompę zawieźć? Wcześniej, czy później muszę to zrobić.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 16, 2011 22:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 09:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 10:38
W sobotę próbowałem szarpać pompą i niby trzyma się sztywno. Jak ewentualnie inaczej sprawdzić tą podstawę? Pęknięta podstawa byłaby przyczyną cieknięcia paliwa spod uszczelki? Bo ewidentnie widać, że to tam sączy się paliwo.
Jak trzyma sie sztywno, to podstawa jest ok. Niestety przypadków wycieków paliwa z pompy VP37 było kilka na forum. Uszczelnienie wiaże się z wyjeciem, rozebraniem i wymianą uszczelek. Konieczne jest ruszenie nastawnika wiec ta operacja tania nie będzie, bo nie każdy umie to później poskłądać. Moja też się poci, efektem jak narazie jest smrodek ropy po jeżdzeniu autem + kilka kropel na wężach ciśnieniowych oleju pod spodem, ale na zużycie paliwa to nie wpływa, wiec jeżdżę. Zauważyłem, ze czasem autko musi po postoju (nawet w cieplejsze dni) chwilę pokręcic rozrusznikiem, żeby odpaliło, moze to też być zwiazane z nieszczelnoscia pompy, ale że zdarza sieto rzadko, wiec narazie obserwujemy temat.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 12:31
No właśnie u mnie też po dłuższym postoju (np po nocy) trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem zanim auto odpali. Jeżeli podpompuję paliwo gruszką lub jeśli auto stopi z górki, to odpala od kopa. Raczej na pewno będzie związane to z nieszczelnością pompy, bo wymieniałem wszystkie gumowe przewody paliwowe na nowe, założyłem zaworek zwrotny i nic to nie pomogło. Ewidentnie paliwo spływa z pompy.
[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 09:45 ]
Zastanawiam się, czy można np z zewnątrz tymczasowo miejsce wycieku uszczelnić np odpornym na wysokie temperatury silikonem póki nie uzbieram kasy na remoncik pompy
[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 22:15 ]
Chyba mój temat został już zapomniany
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum