Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem po wymianie przegubu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem po wymianie przegubu
Autor Wiadomość
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:19   [R416] Problem po wymianie przegubu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam.
Mam problem po wymianie przegubu lewego który dał o sobie znać kilka dni temu.
Problem polega na tym ze ściąga samochód na lewą strone podczas dodawania gazu tak jak było to w trakcie usterki. Czy tak jest w przypadku nowego przegubu ?? a może mechanik zawinił ?? Od momentu wymiany zrobiłem ok 50 km. A może sprawdzić zbieżność ??
Co o tym Sądzicie ??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 16, 2011 22:58, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
b0b3k 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 210
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:22   

a zbieznosc (geometria) ustawiana ?
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:28   

b0b3k napisał/a:
a zbieznosc (geometria) ustawiana ?

Przyznam sie ze nie.
Jak kształtują sie ceny za tego typu usługę ??
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:35   

polakpolak29 napisał/a:
Czy tak jest w przypadku nowego przegubu ?? a może mechanik zawinił ??

nie wiń mechanika bo podczas wymiany przegubu zbieżność się nie przestawia :wink:
a i napisałeś że przed wymianą też tak było więc to wyklucza mechanika :smile:
a jeśli chodzi o zbieżność to ściągało by cię cały czas a nie tylko przy dodawaniu gazu nie sądzisz :wink:
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:38   

Wiec przepraszam mechanika ale zastanawiam sie co dalej z tym robić?? żeby usunąc problem.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:41   

Sprawdź sobie geometrie, ja robiłem to rok temu i zapłaciłem razem z sprawdzeniem i ustawieniem 40zl w stacji diagnostycznej.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:45   

A może jakiś czas temu najechałeś na jakąś przeszkodę i uszkodziłeś felgę....
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:51   

fearless napisał/a:
A może jakiś czas temu najechałeś na jakąś przeszkodę i uszkodziłeś felgę....

przy uszkodzonej feldze miałby bicie :neutral:
no chyba że ma i nam jeszcze tego nie napisał :wink:
żeby ściągało uszkodzenie musiałoby być nie małe co się wiąże także z utratą powietrza :???:
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 16:56   

Felga jest cała opona również ale dla pewności podmienię i sprawdze czy to nie wina felgi
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 18, 2009 19:16   

szosownik napisał/a:
fearless napisał/a:
A może jakiś czas temu najechałeś na jakąś przeszkodę i uszkodziłeś felgę....

przy uszkodzonej feldze miałby bicie :neutral:
no chyba że ma i nam jeszcze tego nie napisał :wink:
żeby ściągało uszkodzenie musiałoby być nie małe co się wiąże także z utratą powietrza :???:


Tu się nie do końca zgodzę...., u mnie felga (w zasadzie obie przednie) była tak bardzo pogięta od środka, że ciągle mnie znosiło w lewo - ubytków powietrza nie było, amorki sprawdzone, przeguby wymienione, sworznie i wahacz, zbieżność też zrobiona, bicia kierownicy też nie (no oprócz hamowania, ale to wina tarcz - troszkę je spaliłem), sprawdzałem wszystko co było możliwe, nawet myślałem o wymianie belki z tyłu (R416si) - aż przez przypadek kupiłem felgi alu 15" i założyłem żeby sprawdzić jak będą wyglądać...... i tak już zostały :D ściąganie ustało.
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 14:12   

Czy przyczyna problemu mogą być zużyte tuleje wahacza tylnego??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 14:39   

polakpolak29 napisał/a:
zastanawiam sie co dalej z tym robić?? żeby usunąc problem.
A co się dzieje jak nagle odejmiesz gazu w czasie zwiększania prędkości ?
jest to objaw zużycia tylnej tulei przedniego prawego wahacza.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 18:51   

Jak odejmę gazu wszystko jest OK
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 19:13   

polakpolak29, zrozumiałem , że w momencie dodania gazu auto ucieka w lewo ,a po zwolnieniu wraca do poprzedniej pozycji. Skoro nie jest tak, to przyczyna pewnie jest inna. Próbowałeś zamienić stronami koła z przodu by wyeliminować je jako przyczynę ?.Sprawdż geometrię jak radzi Remi55 i bOb3k , bo był rozpinany drążek kierowniczy.Przy okazji diagnosta może sprawdzić łożysko kolumny Mc Phersona.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 22:56   

Dodam ze występuje samo skręcanie się kierownicy w lewo gdy jej nie trzymam przy ruszaniu, najczęściej zauważam to jak ruszam spod świateł. Zaś gdy trzymam kierownicę i ruszam z miejsca to czasem czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 21, 2009 08:32   

polakpolak29 napisał/a:
czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem


?? sworzeń górnego wahacza ??
 
 
Martti 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Mar 21, 2009 22:48   

polakpolak29 napisał/a:
Dodam ze występuje samo skręcanie się kierownicy w lewo gdy jej nie trzymam przy ruszaniu, najczęściej zauważam to jak ruszam spod świateł. Zaś gdy trzymam kierownicę i ruszam z miejsca to czasem czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem


Maly test,
rozpedz sie do 10-20 zeby auto tylko sie toczylo i na luzie pusc kierownice,
jesli bedzie skrecac w ktorac strone, ale nie ciagle, ale jakby impulsowo, ew. delikatnie
ja przytrzymaj i staraj sie wyczuc, czy sila skrecajaca kiere jest ciagla, czy impulsowa.
Mialem taki przypadek, sciagalo mnie, a jak powolutku sie toczylem, to kiere skrecalo mi impulsowa, przyczyna byla uszkodzona opona.
NIe bylo widac uszkodzenia, ale jak byl nacisk w miejscu uszkodzenia, to jakby bardziej opona sie uginala.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 22, 2009 01:13   

równie dobrze to może być łożysko...
najlepiej podjechać na stację gdzie pracują rzetelni fachowcy... na szarpaku znajdą wszystkie luzy w zawieszeniu :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Nie Mar 22, 2009 11:09   

Wczoraj wymieniałem tuleje wachacza tylnego i poprawa jest o jakieś 90% w moim odczuciu
mimo to pozostaje ściąganie. O łożysko sie pytałem o sworzeń wachacza również i mechanik mówił ze jest wszystko dobrze :/ Czy zbyt mocne dokręcenie śruby na piaście może być powodem ściągania ??
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Nie Mar 22, 2009 11:17   

Przyszła mi na myśl jeszcze jedna banalnie głupia sprawa...... - hamulce :D miałem problem z tylnymi tarczami i zaciskami, blokowało się wszystko, tarcze się grzały na przemian, raz lewa raz prawa - i właśnie wtedy ściągało..... a to w lewo a to w prawo.

Sprawdź , czy nie blokuje któreś koło - metodą oraganoleptyczną, po jeździe, dotykaj felg - jeśli któraś jest bardziej ciepła niż inne - to to kolo pracuje nie prawidłowo. (w sensie zaciski, klocki, tarcze)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si 96'] Problem z zakupem przegubu wewnętrznego
Artu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Gru 08, 2009 16:53
_papa_
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie silnika
alarm - komputer zwariował? :)
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Gru 15, 2008 10:01
danterape
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie silnika
niepokojące rzeczy
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lut 06, 2009 22:40
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie lozyska kola
lxxx20 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Kwi 05, 2012 21:50
dawidek126
Brak nowych postów [R416] Problem z odpaleniem po wymianie silnika
problem z odpaleniem po wymianie silnika
znajduch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 15, 2008 01:06
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink