Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Nie Paź 12, 2008 09:57 [R400] Tłumik końcowy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Witam !
Jako że wielu użytkowników ma problem z dostaniem tłumika do R400 95-99 sedan (a raczej z jego ceną.... )postanowiłem sie podzielić info z wymiany tłumika przeze mnie...
Jako ,że mój oryginalny tłumik dokonał żywota po 9 latach ekspolatacji zacząłem poszukiwania tłumika...tłumiki z bosala,tesha czy walkera są strasznie drogie,bo za taki tłumik trzeba liczyć gdzies koło 300-400pln ,a to stanowczo za drogo,więc zacząłem poszukiwania polskich zamienników...no i wielka brązowa,dymiąca i brzydko pachnąca kupa ,ale trafiłem w katalogu tłumik do r400 sedan 95-99 2.0 produkowany przez firme polmo-ostrów-no i okazało się że to był strzał w 10 -tłumik pasuje idealnie,nic nie trzeba przerabiać,jego cena oscyluje gdzieś w granicach 150-180 pln,wiec jest znacznie tańszy od "markowych" firm-tak wiem ze ten tłumik nie wytrzyma 9 lat jak oryginał ,ani 4 czy 5 lat jak bosal czy walker ,ale róznica w cenie jest na tyle znacząca że warto wziąść go pod uwagę....
Numerek katalogowy tłumika to 22.107-mam nadzieję że sie przyda komus bo to napewno lepszy sposób na wymiane tłumika niż rzeźbienie tłumika z hondy lub jakiś tłumik dorabiany....
p.s.
Była też opcja tłumika z Hondy Civic-ale upadła bo choć tłumik znacznie tańszy to za dużo jest "rzeźby"(m.in.odciecie flanszy i przespawaniebo jest pod innym kątem,a dodatkow trzebaby przyspawać końcówkę-co podnosi tak koszty że razem z przeróbkami jest podobna cena tego tłumika jak tłumika 22.107
pozdrawiam
Daniel
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Maj 21, 2011 00:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 12, 2008 09:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam,
miałem podobny problem, byłem w porządnym zakładzie tłumikarskim, tzn. takim gdzie odcięcie kawałka rury i przyspawanie nie stanowiło zadnego problemu, a wyposażenie do cięcia i spawania oraz umiejętności mechaników też dobrze świadczyły o warsztacie. Panowie bardzo chcieli mi pomóc (zamienników nie było w katalogach w ogóle, markowe do sprowadzenia za horrendalne ceny). Po przewertowaniu katalogów wydedukowali że z Hondy Accord tylny tłumik - do niedużej przeróbki, środkowy też dobrali z innego auta- przeróbka trochę większa (połączenia -odcięte i wspawane inne). Całość 1 godz. roboty i 500 zł za dwa tłumiki z robocizną. Trochę to niezgodne z RAV-em, ale skuteczne od ręki, jak ktos nie ma czasu na szukanie i czekanie.
to widzę, że ja miałem ogromne szczęście, bo mój tłumik tylny tesh kosztował 120 złych (podobno zalegał w hurtowni) a środkowy (też tesh) kosztował 200... po znajomości
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
W porzadnych warsztatch i warsztato-sklepach procedura jest taka. Przychodze do sklepu/biura i pytam o tlumik /cokolwiek/ do rovera 400, rocznik, silnik konkretny, i zaczyna sie wertowanie katalogow. Na składzie nie ma NIGDY. Maja przeważnie katalogi kilku firm, markowe i zamiennikowe - też kiepsko -do sprowadzenia ale z 1 lub 2, oczywiscie nie najtańszych, ale najdrozszych. W ogole na Slasku do Rovera kiepsko cokolwiek dostac od reki. Wszystko zamawiane - przy powszechnych rzeczach /filtry, klocki itp./ -na drugi dzien. Przy rzadszych elementach - kilka dni /markowe/ lub brak w ofercie . Ciezkie jest zycie roverkowca , dopoki nie wsiadzie do /sprawnego!/ auta.
Poszukaj dobrego zakładu "tłumikarskiego". Ja miałem problem ze środkowym a dokładniej z jego ceną. Był w katalogu bez problemu. Dwa dni i sprowadzony. No ale ta cena (. Więc szefo zakłądu zaproponował nowiutki z passacika bo takie same wymiary. A do tego katalizator poszedł w cholerę. W sumie koszt wszystkiego 400 zł. Nówka środkowy, zamiast katalizatora strumienica i śmiga od 4 miesiączków bez problemu. A tak zamknął bym się w 1 tyś. zł. bo sam nowy katalizator rovera 600 . Więc nic tylko szukac ... choc w 3mieście z częściami to załamka .... wręcz masakra
Ja posiadam Rover 414 z 95 roku....ale jest to jeszcze stary model ! w dowodzie ma wpisany chyba lipiec....;/ i czym mam się sugerować w tym że tłumiki 05/1995 to nie są czasem do modelu nowszego ....jaki wybrać musze kupić a nie wiem który ...
Z góry dziękuję za pomoc.
[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 09:11 ]
aham oczywiście mi chodzi o tłumik środkowy.
[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 09:16 ]
System Model Body Litre Date from To date Fuel Eng. size Eng. type HP kW
RV41402_1 414 Si-SLi 1.4i 16v 1990 / 04 1992 / 10 Petrol 1396 92 68
RV41401_1 414 Si-SLi 1.4i 16v 1990 / 04 1992 / 10 Petrol 1396 94 69
RV41406_1 414 Hatchback 1.4 8v 1996 / 03 1997 / 12 Petrol 1396 14K2F 75 55
RV41404_1 414 Hatchback 1.4 16v 1996 / 03 1999 / 11 Petrol 1396 14K4F 103 76
RV41403_1 414 Si-SLi-GSi Saloon/Sedan 1.4i 1992 / 10 1996 / 02 Petrol 1396 14K4F 92 68
RV41403_2 414 Si-SLi-GSi Saloon/Sedan 1.4i 1992 / 10 1996 / 02 Petrol 1396 14K4F 103 76
RV41405_1 414 Saloon/Sedan 1.4 16v 1996 / 03 1999 / 11 Petrol 1396 14KF4F 103 76
ja mam 14 103 konie sli
[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 09:20 ]
na stonie ...po przeszukaniu WALKERA wyskakuje mi tłumik
RV41403_2 414 Si-SLi-GSi Saloon/Sedan 1.4i 1992 / 10 1996 / 02 Petrol 1396 14K4F 103 76
może jakiś link z allegro???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum