Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Objętość płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Objętość płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:14   [R420] Objętość płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam
Wiem że to normalne zjawisko że płyn może zwiększać swoją objętość ale w żadnym aucie jeszcze tak nie miałem.Chodzi o to że jak jest zimny to mam płyn do max a jak się rozgrzeje to płyn się podnosi do góry ponad max.W VW czy Audi płyn miałem cały czas w tej samej objętości i nic nie szło do góry.Może to wina korka?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Maj 21, 2011 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:26   

szosownik napisał/a:
Chodzi o to że jak jest zimny to mam płyn do max a jak się rozgrzeje to płyn się podnosi do góry ponad max

Też tak mam ... tzn, też mi się zwiększa poziom po zagrzaniu ;) Tyle, że u mnei jest na dnie zbiorniczka, a po rozgrzaniu trochę więcej niż na dnie zbiorniczka ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:36   

Brt napisał/a:
Tyle, że u mnei jest na dnie zbiorniczka, a po rozgrzaniu trochę więcej niż na dnie zbiorniczka ;)

tak mało płynu masz w zbiorniczku?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:46   

w pełni świadomie i z premedytacją ... tak :mrg: Jak dolewałem to i tak dość szybko schodził poziom prawie do dna i tak zostawał, wiec ..... przestałem dolewać :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:47   

witaj!
potwierdzam, u mnie plynu na zimnym silniku jest prawie max (zaduzo mi sie nalalo...), na rozgrzanym rosnie ponad max na wysokosc rowna mniej-wiecej odleglosci miedzy min a max.

w miare chlodzenia silnika opada.

pozdr.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:49   

nicco_nuwai napisał/a:
prawie max (zaduzo mi sie nalalo...)

nic ci się za dużo nie nalało bo w instrukcji jest napisane że płyn ma być uzupełniony do max :smile:
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:55   

szosownik napisał/a:

nic ci się za dużo nie nalało bo w instrukcji jest napisane że płyn ma być uzupełniony do max :smile:


:) no to problem sie rozwiazal obaj jestesmy spokojniejsi :)

pozdr
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:59   

ale korek i tak raczej zmienię bo jak go odkręcam na zimnym silniku to nie ma ciśnienia czyli brak psiuknięcia po odkręceniu co by świadczyło że jednak może nie trzymać :smile:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 11:26   

na zimnym nie bedziesz mial cisnienia :smile:
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 14:31   

Lechos napisał/a:
na zimnym nie bedziesz mial cisnienia :smile:

jak korek trzyma to gdzie znika to ciśnienie na gorącym?
przecież korek nie wypuszcza go całkowicie tylko nadmiar i powinno być psiuknięcie po odkręceniu korka jak w innych autach jest :wink:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 16:28   

Na cieplym plyn sie rozszerza wiec spreza sie powietrze w ukladzie (jest cisnienie) i wtedy przy odkreceniu korka bedzie syk. Gdy plyn stygnie to wraca do swego pierwotnego poziomu i powietrze tez gubi cisnienie bo juz go nic nie spreza. Wiec na cieplym syknie a na zimnym juz nie ma czym.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 16:37   

czyli kupno nowego korka jest zbędne :smile:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 18:17   

skoro trzyma Ci cisnienie na goraco to raczej tak
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Dziwne zachowanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 28, 2011 22:07
slax
Brak nowych postów [R45] Znalezisko w zbiorniczku wyrównawczym
rover_uk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Nie Cze 03, 2007 00:02
ENU
Brak nowych postów [R416] Płyn w zbiorniczku wyrównawczym
wiktorio0001 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Maj 05, 2007 13:12
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Paź 04, 2008 20:21
keczu
Brak nowych postów [R 45 1,6 ]Grzeje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym
siecinskis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sie 21, 2015 22:16
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink