Forum Klubu ROVERki.pl :: [Skodover Octavian] Wymiana amortyzatorów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 19:20
[Skodover Octavian] Wymiana amortyzatorów

45-50% sprawności
Autor Wiadomość
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 11:02   [Skodover Octavian] Wymiana amortyzatorów

No właśnie, czy 45% na tyle i 50% na przodzie sprawności amortyzatorów kwalifikuje je już do natychmiastowej wymiany ??

W pierwszej chwili tak pomyślałem, ale czy na pewno to "taka piekarnia" ?? Może jeszcze polatać na nich i całkiem dobić ?? Ale z drugiej strony czy nie spowoduje to efektu domina w usterkach zawieszenia ??

Dodam, że autem cos tam buja (mimo, że Octavia na seryjnym zawieszeniu i tak jeździ trochę jak okręt na morzu), coś tam stuknie kiedy wpadnę w naprawdę większą dziurę (o takie teraz nie trudno).

Ja wiem, że temat nie dotyczy Roverków, ale w sumie, to dość uniwersalne zagadnienia, więc liczę, że pomożecie :) No więc jak.. pomożecie ??
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 11:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 11:21   

http://www.mototechnika.r...ortyzatory.html
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 11:39   

"41 - 60% - mamy dobrą skuteczność tłumienia"

Wynika z tego, że nie jest jeszcze tak tragicznie... więc chyba mogą poczekać.. ;) Dzięki Ciufcia :ok:
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 11:40   

ważne żeby lewy i prawy amortyzator miał zbliżoną wartość
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 12:29   

Prawy i lewy ma zbliżoną wartość. Różnica 5% jest między tyłem i przodem :)
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 14:42   

te shock-testery to troszke taka lipa jest...niektóre firmy np.wogóle nie biorą pod uwage wyników z shock-testera przy uwzględnianiu reklamacji.....jeżeli autem buja,albo myszkuje po drodze przy zmianie kierunku jazdy,albo mocno nurkuje przód w czasie hamowania-to lepiej je zmień-nie ma pośpiechu,ale lepiej to zrobić przed następną zimą........ale pośpiechu raczej nie ma.....co do tego czy może to spowodowac jakieś inne uszkodzenia-to raczej nie.....przy wymianie amortyzatorów powinno się wymienić wszystkie osłony amortyzatorów i gumowe odbojniki-bo w vw to one wiele nie wytzrymują na naszych drogach...
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 07:18   

tetryk napisał/a:
te shock-testery to troszke taka lipa jest...
No właśnie... Czy zatem mocno sugerowac się ich wynikiem, czy raczej zdać się na subiektywne odczucia podczas jazdy ?? Dodam, że w poprzednich autach nie miałem problemu zużytych "amorków", więc nie mam porównania. Innymi słowy nie mam zbytnio doświadczenia, czy to co czuję podczas jazdy Skodą to objaw zużytych amortyzatorów, czy takich a nie innych własności jezdnych mojego auta ?? Hmm... musze poszukac właściciela Octy ze sprawnymi amortyzatorami i dać mu się przejechać dla porównania... :)
tetryk napisał/a:
przy wymianie amortyzatorów powinno się wymienić wszystkie osłony amortyzatorów i gumowe odbojniki-bo w vw to one wiele nie wytzrymują na naszych drogach...
Tak tak.. to już wiem :)
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 08:08   

Viniu napisał/a:
czy raczej zdać się na subiektywne odczucia podczas jazdy Dodam, że w poprzednich autach nie miałem problemu zużytych "amorków", więc nie mam porównania.
-
".....jeżeli autem buja,albo myszkuje po drodze przy zmianie kierunku jazdy,albo mocno nurkuje przód w czasie hamowania-to lepiej je zmień-nie ma pośpiechu..."
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 22:25   

u mnie w 125p amorki na sciezce maha pokazywaly cos kolo 54 %
wymienilem je na na nowe, delphi duocontrol,
efekt byl odczuwalny,
tam gdzie wczesniej przy hamowaniu i dojeżdżaniu do skrzyzowania na nierownosciach, kolo popiskiwalo (odrywalo sie od asfaltu), po zmianie tego nie bylo , a probowalem najeżdżać z wieksza predkoscia
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 22:38   

AndrewS, kolega Viuniu jak zmieni amortyzatory to napewno też poczuje różnice, ale bez sensu zmieniać jeszcze dopre części w aucie
jak byś miał opony zużyte w 50% to też byś zmienił na nowe bo lepiej hamuja ? ;)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 22:51   

Ciufcia napisał/a:
jak byś miał opony zużyte w 50% to też byś zmienił na nowe bo lepiej hamuja ?


eee zużyty w 50% amorek, znacznie wiecej wydłuży droge hamowania, niz zużyta w 50% opona,
dowod na to jest tak,i ze zużytej w polowie opony, nie jestem w stanie wyczuc, a amorki jak opisalem wyzej wyczulem
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Fiat 126p] wymiana półosi
Remigiusz Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Wto Kwi 25, 2017 17:29
Remigiusz
Brak nowych postów [LPG] Wymiana wężyków gomowych w LPG - są jakieś specjalne?
ADI-mistrzu Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Nie Sty 05, 2014 01:02
fsomr88
Brak nowych postów [Volvo 440 1,8] wymiana uszczelniacza wału korbowego
kris-tofer Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 3 Czw Lut 28, 2013 19:27
kris-tofer
Brak nowych postów [1.4 16v k-series]Wymiana uszczelki pod glowica - Śląsk
Tomi Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 27 Pią Kwi 27, 2007 23:01
Gość
Brak nowych postów [Mitsubishi Colt] elektryczne szyby - wymiana linki
marcin316 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 5 Czw Kwi 08, 2010 21:59
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink