Mam właśnie HGF – cały płyn chłodniczy wyciekł do oleju, olej jest koloru kakaowego, a pod korkiem wlewu oleju zebrala się biala maź (jak majonez).
Dziś auto mi się mocno zagrzało i szarpało jak dawniej diesel. Dojechałem do parkingu pod domem. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu gasło – to chyba oznaka przegrzania?
Czy to musi już oznaczać wielkie wydatki?
Mieszkam w Słubicach i nie wiem czy znajdę na miejscu kogoś, kto zająłby się autem. Rozważam warsztaty w Zielonej Górze (90km od Słubic)
Czy w obecnej sytuacji – naturalnie po uzupełnieniu płynu chłodniczego – mogę poruszać się autem w celu dojazdu do warsztatu? Czy właściwości smarowne oleju zostały na tyle zmienione, że było by to bardzo ryzykowne?
Proszę o radę.
Może mi ktoś polecić warsztaty w okolicach Słubic?
AndrewS: post wydzielony z przyklejonego tematu "Nowy typ uszczelki, prosze uzupelnic temat na zgodny z zasadami"
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Czw Kwi 16, 2009 21:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 20:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z racji tego ze olej w takim wypadku ma pogorszone wlasciwosci smarne, to odradzam taka jazde,
ja co prawda przejechalem 5 km, ale moj silnik sie nie grzal, wiec ubytek nie byl az taki duzy
a przegrzanie moze doprowadzic do skrzywienia glowicy, a jej nie mozna za bardzo planowac( serwisowka podaje 0,2mm)
polecam zapoznanie sie z technicznym FAQ na stronie www.roverki.pl
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Na pewno nie próbuj teraz nim jeździć jak chcesz mieć tylko wydatki związane z uszczelką. Poszukaj na forum lub niech koledzy z twojej okolicy napiszą gdzie do warsztatu. Oddaj niech dobrze zrobią i śmigaj dalej. Ten typ tak ma - po naprawie dbaj o stan chłodziwa i smarowania i będziesz cieszył się bezawaryjną jazdą.
Koszt naprawy pomiędzy 600 - 1000 zl zależnie kto jak cię skasuje. Pamiętaj że będą też koszty uszczelniaczy, uszczelki kolektorów, chłodziwa, oleju, filtrów, może magistrala, szpilki - chociaż magistrala i szpilki to zależnie do stanu Twojego silnika. Co do planowania głowicy poczytaj posty użytkownika "oprawca" (opcja szukaj) i uważaj na "zakłady fachowe".
Dziękuję za powyższe rady.
U mnie uszczelka pod głowicą była w porządku, a puściły uszczelki pod tulejami.
Całkowity koszt naprawy 1600 zł w warsztacie w Torzymiu.
Uszczelka Głowicy
Uszczelka tuleji
wymina 3 hydrauliki
Filtr olejowy
olej i płyn chłodzący
Dziwny objaw po naprawie, to że auto szczególnie na zimnym silniku opornie odpala, na biegu jałowym silnik chodzi nierówno (potrafi zgasnąć). Jak silnik się zagrzeje nie ma problemu z odpaleniem. Przy przyspieszaniu z niskich obrotów szarpie (przerywana praca). Podobne objawy przy wjeździe pod ostrą górkę na drugim biegu w dolnym zakresie obrotów. Objawy słabną, choć nie ustępują przy zagrzanym silniku. Na wyższych biegach czuć także szarpnięcia przy przyspieszaniu w szczególności z niższego zakresu obrotów. Na wysokich obrotach nie obserwuję objawów.
Problemy te pojawiły się po naprawie.
Wymieniłem filtr powietrza i paliwa. (paliwa chyba niepotrzebnie )
Podejrzewam, że problem może leżeć w złym ustawieniu rozrządu. Czy powinieniem też szukać w innym miejscu.
Dziś byłem umówiony w warsztacie - nie mieli prądu po burzy (2 x 40km na darmo). Jadę znów poniedziałek. Proszę o wskazówki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum