Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Błąd 34 i 72
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Błąd 34 i 72
Autor Wiadomość
Bartex19881 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 25
Skąd: Sokółka



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:15   [R620] Błąd 34 i 72
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam wszystkich Roverkowiczów, niedawno pisałem o problemach z turbiną w moim R620 i faktycznie turbina kompletnie się rozpadła, więc postanowiłem kupic używaną ze szrotu ale jak już szalec z kasą to wymieniłem także rozrusznik(padł automat) i przepływomierz-również używany. Problem jest w tym, że zaczął kopcic na niebiesko, słyszałem że to prawdopodobnie przez paliwo, ale żeby było ciekawiej kopci najczęściej na 5 biegu tak od 120km/h, na pozostałych biegach to nie występuje. proszę Was o komentarze.


Bo wiecie Koledzy troszkę tak wstyd wyprzedzac BMW i inne sportowe samochody i zostawiac za sobą niebieskie chmurki czy nie tak? :roll: :oops:

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 18:18 ]
Dodam , że sprawdzałem kody i wyszło: 34- cewka czasu wtrysku paliwa
72- czujnik temperatury zasysanego paliwa
O co chodzi czy może ten czujnik jest w przepływce ? poradźcie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 01, 2011 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:19   

Niebieski dym to chyba = olej natomiast olej może się = kiepskim turbo tak więc nie chce straszyć ale może kupiłeś kota w worku ;/ ale niech się inni jeszcze wypowiedzą...
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:19   

Trzeba ustawić kąt wtrysku (związany jest z tym błąd cewki czasu wtrysku paliwa czyli 34), drugi błąd to czujnik temperatury zasysanego powietrza i albo pochodzi on od starej przepływki albo ta "nowa" jest do kitu. Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju i tu może być kanał z tą "nową" turbiną niestety.
 
 
Bartex19881 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 25
Skąd: Sokółka



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:22   

Od pięciu dni kontroluje stan oleju i ubytku nie zauważyłem, dodam że gdy padło mi stare turbo to w połowie dzielnicy była biała mgła a z intercoolera wylałem około litr oleju.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:24   

Bartex19881 napisał/a:
Od pięciu dni kontroluje stan oleju i ubytku nie zauważyłem, dodam że gdy padło mi stare turbo to w połowie dzielnicy była biała mgła a z intercoolera wylałem około litr oleju.
MOże być tak, że silnik jest mocno zużyty i spala olej a w jego miejsce dostaje się ropa, która z kolei podwyższa stan (rozrzedza przy tym olej), nie chcę Cię straszyć, ale musisz to koniecznie sprawdzić. No chyba, że kopcenie nie jest na niebiesko tylko na czarno, to powinno pomóc ustawienie kąta wtrysku lub sprawna przepływka.
 
 
Bartex19881 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 25
Skąd: Sokółka



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:29   

To jak można wytłumaczyc że kopci tylko przy dużej prędkości, bo na 1,2 lub 3 biegu tego nie zauważyłem, a jeżdżę bardzo dynamicznie.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:36   

Bartex19881 napisał/a:
To jak można wytłumaczyc że kopci tylko przy dużej prędkości, bo na 1,2 lub 3 biegu tego nie zauważyłem, a jeżdżę bardzo dynamicznie.
Nie wiem, ale też nie bardzo wiem jak można łatwo stwierdzić przy 120km/h, że kopci na niebiesko ;) . Spróbuj najpierw skasować błędy (włącz i wyłącz stacyjkę 50 razy, ale nie bardzo szybko tylko tak by check zdążył zgasnąć za każdym razem) pojeździj kilka dni i sprawdź ponownie błędy. Jeśli się pojawi tylko 34 to ustaw kąt wtrysku i zobacz czy dalej kopci. Sprawdź też czy w wężach intercollera jest teraz względnie sucho.
 
 
Bartex19881 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 25
Skąd: Sokółka



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:42   

Dodam że po wymianie przepływki można było odczuc równiejszą pracę silnika( chodzi o to że na starej dośc często zdarzały się takie strzały czarnego dymu z wydechu bez względu na to czy jade 40 czy 100 na godzinę, tak jakby silnik dostawał zbyt bogata mieszankę, starałem się to kontrolowac pedałem gazu odpowiednio dodając lub odejmując. A teraz mogę spokojnie jechac 90 i pełen luzdo czasu gdy wstępuje we mnie :twisted: ia zaczynam zapi.....ac i wtedy pojawia się niebieska smuga dymu.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:48   

Zrób jak mówiłem, skasuj błędy, pojeździj trochę i odczytaj jeszcze raz. Jeżeli znów wystąpi błąd 72, to coś z tą przepływką nie tak. A jeżeli się nie powtórzy a pojawi błąd 34 to ustaw kąt wtrysku na Boschu KTSie na 2-4 stopni.
 
 
Bartex19881 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 25
Skąd: Sokółka



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 18:10   

Ok tak zrobię i odezwę się po weekendzie bo szykuje mi się parę dłuższych kursów i wtedy zobaczymy, wielkie dzięki i do następnego postu. :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620 SDi] Błąd 81
bodvar Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Lut 22, 2014 06:53
BlackD
Brak nowych postów [R620] Błąd 34
dragi Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Lis 04, 2008 20:00
danielsonicl
Brak nowych postów [R620 Sdi] Gaśnie, błąd 61
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lip 16, 2012 23:26
plemaster
Brak nowych postów [R620] Nierówna praca, błąd 64
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Sie 31, 2010 10:11
tronsek
Brak nowych postów [R620] Błąd 136, falujące obroty
Arek Rover serii 600, Honda Accord 8 Pon Cze 21, 2010 13:42
TrAViShOn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink