Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam wszystkich Roverkowiczów, niedawno pisałem o problemach z turbiną w moim R620 i faktycznie turbina kompletnie się rozpadła, więc postanowiłem kupic używaną ze szrotu ale jak już szalec z kasą to wymieniłem także rozrusznik(padł automat) i przepływomierz-również używany. Problem jest w tym, że zaczął kopcic na niebiesko, słyszałem że to prawdopodobnie przez paliwo, ale żeby było ciekawiej kopci najczęściej na 5 biegu tak od 120km/h, na pozostałych biegach to nie występuje. proszę Was o komentarze.
Bo wiecie Koledzy troszkę tak wstyd wyprzedzac BMW i inne sportowe samochody i zostawiac za sobą niebieskie chmurki czy nie tak?
[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 18:18 ]
Dodam , że sprawdzałem kody i wyszło: 34- cewka czasu wtrysku paliwa
72- czujnik temperatury zasysanego paliwa
O co chodzi czy może ten czujnik jest w przepływce ? poradźcie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 01, 2011 23:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niebieski dym to chyba = olej natomiast olej może się = kiepskim turbo tak więc nie chce straszyć ale może kupiłeś kota w worku ale niech się inni jeszcze wypowiedzą...
Pozdrawiam Firq
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:19
Trzeba ustawić kąt wtrysku (związany jest z tym błąd cewki czasu wtrysku paliwa czyli 34), drugi błąd to czujnik temperatury zasysanego powietrza i albo pochodzi on od starej przepływki albo ta "nowa" jest do kitu. Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju i tu może być kanał z tą "nową" turbiną niestety.
Od pięciu dni kontroluje stan oleju i ubytku nie zauważyłem, dodam że gdy padło mi stare turbo to w połowie dzielnicy była biała mgła a z intercoolera wylałem około litr oleju.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:24
Bartex19881 napisał/a:
Od pięciu dni kontroluje stan oleju i ubytku nie zauważyłem, dodam że gdy padło mi stare turbo to w połowie dzielnicy była biała mgła a z intercoolera wylałem około litr oleju.
MOże być tak, że silnik jest mocno zużyty i spala olej a w jego miejsce dostaje się ropa, która z kolei podwyższa stan (rozrzedza przy tym olej), nie chcę Cię straszyć, ale musisz to koniecznie sprawdzić. No chyba, że kopcenie nie jest na niebiesko tylko na czarno, to powinno pomóc ustawienie kąta wtrysku lub sprawna przepływka.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:36
Bartex19881 napisał/a:
To jak można wytłumaczyc że kopci tylko przy dużej prędkości, bo na 1,2 lub 3 biegu tego nie zauważyłem, a jeżdżę bardzo dynamicznie.
Nie wiem, ale też nie bardzo wiem jak można łatwo stwierdzić przy 120km/h, że kopci na niebiesko . Spróbuj najpierw skasować błędy (włącz i wyłącz stacyjkę 50 razy, ale nie bardzo szybko tylko tak by check zdążył zgasnąć za każdym razem) pojeździj kilka dni i sprawdź ponownie błędy. Jeśli się pojawi tylko 34 to ustaw kąt wtrysku i zobacz czy dalej kopci. Sprawdź też czy w wężach intercollera jest teraz względnie sucho.
Dodam że po wymianie przepływki można było odczuc równiejszą pracę silnika( chodzi o to że na starej dośc często zdarzały się takie strzały czarnego dymu z wydechu bez względu na to czy jade 40 czy 100 na godzinę, tak jakby silnik dostawał zbyt bogata mieszankę, starałem się to kontrolowac pedałem gazu odpowiednio dodając lub odejmując. A teraz mogę spokojnie jechac 90 i pełen luzdo czasu gdy wstępuje we mnie ia zaczynam zapi.....ac i wtedy pojawia się niebieska smuga dymu.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 17:48
Zrób jak mówiłem, skasuj błędy, pojeździj trochę i odczytaj jeszcze raz. Jeżeli znów wystąpi błąd 72, to coś z tą przepływką nie tak. A jeżeli się nie powtórzy a pojawi błąd 34 to ustaw kąt wtrysku na Boschu KTSie na 2-4 stopni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum