Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Koło pasowe pompy klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Koło pasowe pompy klimatyzacji
Autor Wiadomość
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 22:11   [R75] Koło pasowe pompy klimatyzacji
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam
Rozleciało sie łożysko na pompie klimatyzacji, auto chodzi jak traktor. Postanowiłem więc zabrać się za naprawę. Zdjąłem osłonę silnika odkręciłem śrubę od czoła koła pasowego klimy lecz dalej niestety nie idzie, nie chcę nic na siłę szarpać, bo boję się że coś pęknie.
Proszę wiec o pomoc, jeżeli ktoś miał podobny problem i uporał sie z nim.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 22:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 22:29   

frew, czy jesteś tego pewien, że to właśniie to łożysko się rozleciało, bo ja inny objaw chodzenia silnika jak "traktor" znam.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 22:39   

Długo oglądałem i nasłuchiwałem. Po pierwsze na kole są opiłki metalu, po drugie jak Klima jest wyłączona, czyli koło kręci się swobodnie to przestaje chrobotać czy turkotać. Jak włączę klimatyzacje to się zaczyna. W zasadzie to dziś już tak się działo nie zależnie od tego czy klimatyzacja była włączona czy wyłączona. A powiedz co Ty o tym sądzisz, jaka może być przyczyna ?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 22:41   

frew, a nie masz wrażenie, że silnik jest bardzo słaby i nie kręci się na obroty? :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 22:46   

Nie z silnikiem nie mam problemów, co prawda nie jest to demon przyśpieszenia, lecz myślę, że silnik jest ok. No ale powiedz co ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić i jak wyeliminować moje podejrzenie o kole pasowym klimatyzacji ?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 22:54   

frew, bo słuchaj, jeśli silnik chodzi bardzo twardo właśnie niczym traktor, to jest objaw nie dostawania powietrza z turbiny, czyli najprawdopodobiej zsuniętego węża od IC. I to bym sprawdził znaim bym cokolwiek rozbierał.

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 22:55 ]
Bo łozysko to moim zdaniem by ewentualnie piszczało. A takie hurgotanie, to może być rozwalone koło pasowe na wale.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 22:56   

A te opiłki metalu na kole ? czy nie świadczą o wywalonym łożysku ?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 23:02   

frew, może i tak, ale, zawsze może być to ale. Jeśli rzeczywiście jest tam dużo opiłków, no to wtedy ok, trzeba wymienić, ale jeśli nie ma ich tam zbyt wiele, o to wtedy można się zastanawiać skąd się wzięły.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Pią Kwi 24, 2009 23:07   

Właśnie te opiłki mnie zastanawiają i fakt, że jak włączyłem klimatyzację to hałas ustawał. Rozebrany już mam cały spód, więc teoretycznie dostęp jest, lecz czy samo koło pasowe zdejmę bez demontowania pompy? Czy potrzebny jest do tego ściągacz ?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 09:40   

frew, myślę, że bez demontażu powinno się obejść, koło powinno zejść, ale można też wyjąć pompę, z tym nie ma tragedii, miejsce do tego jest, a mając pompę na wierzchu to całkiem inna robota.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 10:01   

Idę zatem w kanał :lol: pomyślałem, że jak zdejmę paski to łatwiej będzie ocenić stan kół pasowych i łożysk. Niebawem poinformuję o wynikach mojej pracy. Na razie dziękuję za pomoc, nie omieszkam wcisną odpowiedniego guzika :lol:
Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 10:41 ]
No i zaczęły się schody. O ile poluzowanie napinacza paska od klimatyzacji było banalnie proste, to jak teraz zdjąć ten długi pasek który napędza pozostały osprzęt ?? Przyjrzałem się dokładnie tym opiłkom i w zasadzie jest ich dużo więcej i to w różnych miejscach, np. koło koła alternatora. Zauważyłem również, że pomiędzy obudową a kołem wału korbowego jest wytarta rysa.

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 10:49 ]
A tu dwa zdjęcia z tego miejsca:
http://frevay.pl/~frew/rover/foto1.jpg
http://frevay.pl/~frew/rover/foto2.jpg

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 11:25 ]
To może być jednak koło pasowe wału korbowego, bo ruszając je wyczuwalny jest poprzeczny luz, doda, że ciągle mam pasek założony. Próbowałem odkręcić śrubę mocującą to koło lecz za cholere nie idzie. Jest jakiś sposób na to ??
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 11:49   

frew, no właśnie. Tak myślałem hurgotało koło od wału, ściągałem je w HDI, ale z tego co pamiętam tu wujek kazał m założyć ściągać do kół, i wkręcając śrubę od ściągacza elegancko poszło, tylko fakt, że wcześniej na noc zapuszczone było WD 40. Radzę najpierw zamówić to koło, a potem ściągać i rozbierać, chyba, że auto nie jest Ci potrzebne.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
frew 



Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 37
Skąd: Stargard



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 21:17   

Jeszcze jedno pytanie:
Śruba mocująca koło pasowe wału ma gwint prawy czy lewy? Chciałbym ją odkręcić a nie ukręcić. :mrgreen:
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 07:54   

frew, w HDI prawy był, tutaj nie wiem, ale podejrzewam, że też prawy. Ale tak jak pisałem wcześniej oprócz odkręcenia trzeba było użyć ściągacza, zapiekło się nieźle.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
ArturK Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Sie 06, 2008 15:00
Wolek
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
alpacino Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lis 15, 2017 15:48
kalafior
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 165 Czw Sie 04, 2022 08:12
dawidd
Brak nowych postów [MG ZT] Koło pasowe i dwumasowe
LuZZaK Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Paź 11, 2021 16:23
LuZZaK
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe /silnik BMW 2.0 CDT
Awaria Sejny/Suwalki/Augustow/Bialystok
PiotrasM Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Kwi 27, 2009 09:01
Olo12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink