Forum Klubu ROVERki.pl :: 1,6 16v + turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
1,6 16v + turbo
Autor Wiadomość
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 16:39   1,6 16v + turbo

Dobra, pytałem juz wczesniej o rave, ale niestety tam nie ma tego co szukam, jest tu ktoś kto posiada MGZT ? Jeśli tak to poprosiłbym foty całego osprzetu turbiny, gdzie idą węże, jak podpięte jest podciśnienie z serwa , jak jest rozwiazana sprawa z odpowietrzeniem skrzyni korbowej etc.

Kolejna sprawa, śmigam na elektronice z 1,4, dojdzie turbina (zakładam ze bedzie około 0,2-0,3 bara na nie odprężonym silniku), i teraz zaczynaja się schody, komp mierzy podciśnienie w dolocie, turbina bedzie dawała nadciśnienie, pytanie czy na tyle duże ze komp zacznie świrowac ?

Jest tu wogóle ktoś kto już uturbiał zwykłe k16?

Ps. z angielskimi stronami jest jeden zasadniczy problem, nie wszystko umię sobie przetłumaczyć :/

w przyszłości byc moze sie zastanowimy nad przejściem na 1,8, jak padnie 1,6 (chcę go ciagnac do góra 140 KM)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 04, 2009 16:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 04, 2009 16:46   

:shock: ciekawy temat.... nawet bardzo... będę śledził postępy na bieżąco! Jeśli uda Ci się rozwiązać jakieś problemy z uturbieniem, to nie zapomnij opisać tego w tym temacie, a najlepiej by było, gdybyś zrobił to w postaci foto-relacji...
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 16:48   

ale i tak bez swinki sie nie obejdzie :/
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 16:54   

jakiej świnki ? w sensie skarbonki ?? :D

obecnie mam tak :

-turbina kompletna z całym osprzętem
-silnik w bdb stanie zamontowany juz w aucie
-jestem na etapie załatwiania części do zmontowania własnego blosa (mam inny pomysł na to ustrojstwo)
-mam chęci, i nieograniczoną ilość czasu na zrobienie tego, z racji tego ze jeszcze 4 lata będę studiował, więc auto praktycznie cały czas stoi w garażu bo ja siedzę w akademiku, niestety to jest też powód dlaczego auto powstaje tylko weekendami)

no i ogólnie nie należę do osób co się lubią poddawać :grin:

Ps, hamuilce juz mam przygotowane pod to wszystko, jeszcze zostało zrobic zawiesznie , ukałd kierowniczy też cały po modach, chodzi miodzio nawet z odłaczoną wspomą :cool:

tylko nie pytajcie w jakim to aucie bo mnie weźniecie za wariata :rotfl:

aha, narazie chcę zgromadzić jak najwiecej innformacji na temat problemów jakie mnie napotkają, bo będą na pewno, prace nad turbina ruszają w kwietniu ;)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 04, 2009 17:00   

sebeks mógł byś to rozpisać jakoś dokładniej co i jak bo nie bardzo mogę rozszyfrować o jakim silniku mówisz co chcesz i jak przerabiać itd.. napisz ładnie po kolei to postaram się pomoc.

jeśli chcesz faktycznie dać doładowania na poziomie 0,2-0,3 to szkoda zachodu... do takiej pojemności 0,4 to jest naprawdę minimum.


Ps swini do strojenia będziesz musiał rozwiązać problem wtrysków i mieszanki czymś trzeba to ogarnąć. Widzę ze trochę dopisałeś ale podawaj dokładnie dane co to za turbina itd...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 17:28   

no to tak:

silnik 1,6 16v seria k (benzyna zeby nie było)
elektronika silnika z 1,4 16v seria k
kolektor dolotowy aluminiowy z 1,4 taki jak w polonezie, wtryski z 1,6 mam jak co, ale ponoć sa te same
turbina garrett ( z golfa IV) z pełnym osprzetem, numerów teraz nie jestem w stanie podać bo obecnie lezy u kumpla w UK i pzrywiezie ją w polowie kwietnia

co do doładowania to narazie myślałem nad takim, po prostu nie chce zakatowac tego silnika, a chcę z niego wyciagnać 135-140KM, jak trzeba bedzie wiecej doładowac to się doładuje

narazie planuję to tylko uruchomić na blosie(bo mam gaz obecnie zalożony) byle to ruszyło, ewentualnie w trybie awaryjnym a potem powolutko do przodu

tylko potzrebuję informacji jak pisałem w 1 poscie, bo nei chcę po doładowaniu stracic podcisnienia na serwie hamulcowym i zostanę bez hamulców, no i nie chcę pompować powietrza do skrzyni korbowej boi z niej należy je zasysac :)
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 20:14   

sebeks napisał/a:
tylko nie pytajcie w jakim to aucie bo mnie weźniecie za wariata :rotfl:


A przemalujesz GO na kolor British Racing Green ? Wtedy będzie idealnie posował pod ten silnik ;-P.

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 04, 2009 22:39   

czekam na jakis opis moze sam bym zapodal do 1.8 bo czasem malo mam mocy :) :)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 16:25   

http://www.16vminiclub.co...der=asc&start=0 - kupa zdjec i opisow

http://asia.vtec.net/side/Rover75/index.html - fotki 1.8t w r75
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
skibav6 



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 6
Skąd: suwałki



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 16:47   

Mam MG zt i mogę cyknąć foty ale jak widzę Ty masz 1,6 a ja 18t. Czy to bez znaczenia? Moge dodac , że jeśli zdecydujesz sie na uturbienie to według mnie 160km, które ja mam to niewiele. Chcę zarzucić nowy program na ok 200km. Powinno być trochę lepiej. Oczywiście zależy czego oczekujesz. pozdro
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lut 07, 2009 19:08   

skibav6 napisał/a:
Mam MG zt i mogę cyknąć foty ale jak widzę Ty masz 1,6 a ja 18t. Czy to bez znaczenia? Moge dodac , że jeśli zdecydujesz sie na uturbienie to według mnie 160km, które ja mam to niewiele. Chcę zarzucić nowy program na ok 200km. Powinno być trochę lepiej. Oczywiście zależy czego oczekujesz. pozdro


jemu raczej chodzi o to jak to jest podlaczone wszystko pewnie :)
bo do twojej fury to 2.0 a najlpeij 2.5 tam bylo by odpowiednie takie 1.8 to do 45/MG ZS jest odpowiednie :) mozesz mi oddac ten silnik a sobie zapodasz V6 :)
 
 
skibav6 



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 6
Skąd: suwałki



Wysłany: Nie Lut 08, 2009 09:26   

hehe oddać? nie nie :lol: . Mogłem kupić v6 ale chciałem ten silnik. Kupiłem go właśnie z myślą "chipowania". Poza tym nie wiem jak chodzi 2.5 ale mają 160 i 190 km, więc słabszy tyle samo co moje 18t a mocniejszy będzie miał mniej niż mój po upgradzie :twisted: . Powinno być ok. Miałem 2.5 v6 170km vectrę i chodziła podobnie. Mam też dla porównania BMW e46 170km i też jest podobnie. Nie jest żle, ale mi zawsze mało. Wymieniałem kiedyś silnik na inny- lepszy i nigdy więcej. Dziś poprostu bym sprzedał i kupił z silnikiem jaki chcę.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Lut 08, 2009 10:11   

po tym programie na 200km to ci te k-series wywroci sie na lewa strone...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 08, 2009 10:55   

skibav6 napisał/a:
Poza tym nie wiem jak chodzi 2.5 ale mają 160 i 190 km

nie 160 tylko 177KM ;)
 
 
Kalah 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 58
Skąd: Wawa



Wysłany: Nie Lut 08, 2009 11:27   

Uturbianie silnika z kompresja 10.5 bez odprezania to raczej dobrze sie nie skonczy EGT raczej ciezko bedzie opanowac, a doladowanie 0.2 o szkoda zachodu. Poza tym turbosprezarka garreta w VW to nie jest przypadkiem z diesla?
 
 
skibav6 



Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 6
Skąd: suwałki



Wysłany: Nie Lut 08, 2009 15:15   

michone napisał/a:
po tym programie na 200km to ci te k-series wywroci sie na lewa strone...

Co to znaczy???
Kolego xROnx - 177km to miały z tego co się orientuję automaty, którego nie chciałem. Tak czy inaczej oba (160manual i 177auto) przyśpieszają gorzej 0-100. 190 jest trochę szybsze, ale spalanie ma sporo większe. Miałem w swoim życiu kilka v6 i wiem ile potrafią wypić. Swoją drogą 1,8t też do oszczędnych nie należy. Tak czy inaczej myślę, że po programie objadę 190-konną v6. Zależy mi jednak bardziej na elastyczności. Reasumując turbo jest ok. Dzięki niemu silnik R4 jest lżejszy od V6, lecz uturbienie to już wyzwanie i to popieram :ok: , więc służę pomocą. Jeśli zdjęcia są dalej potrzebne mogę zrobić.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 18:49   

tak silnik ma być bez odprężenia, z tymi 160KM znów nie przesadzajmy, to ma jeszcze pożyć, a nie jazda na jeden sezon :D

co do tych fotek to wlasnie chodzi mi o podłaczeine wszystkiego (układ olejenia turbiny, podcisnienie serwa itd)

dobrze wiedziec ze jest tu ktoś kto moze napisać soft, mnie wystarczy wersja SOFT, nie chce 200KM z 1,6 litra :razz:

turbina z golfa z diesla

narazie jestem na etapie zalatwiania rur nierdzewnych na spawanie wydechu, kolektor wydechowy będzie oryginalny rovera 4-2-1, reszta będzie dorabiana, tubo bedzie w moich rekach za jakieś 1,5 miesiąca, ostatnio bylem ogladac silnik z tomcata, niestety był juz wyciagniety z auta, wiec nie jestem w stanie zobaczyc jak towszystko bylo podpiete :nook:
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 22:29   

skibav6 napisał/a:
michone napisał/a:
po tym programie na 200km to ci te k-series wywroci sie na lewa strone...

Co to znaczy???
Kolego xROnx - 177km to miały z tego co się orientuję automaty, którego nie chciałem. Tak czy inaczej oba (160manual i 177auto) przyśpieszają gorzej 0-100. 190 jest trochę szybsze, ale spalanie ma sporo większe. Miałem w swoim życiu kilka v6 i wiem ile potrafią wypić. Swoją drogą 1,8t też do oszczędnych nie należy. Tak czy inaczej myślę, że po programie objadę 190-konną v6. Zależy mi jednak bardziej na elastyczności. Reasumując turbo jest ok. Dzięki niemu silnik R4 jest lżejszy od V6, lecz uturbienie to już wyzwanie i to popieram :ok: , więc służę pomocą. Jeśli zdjęcia są dalej potrzebne mogę zrobić.

1. a kto Ci zrobi program dla MEMS 3 ?? bez emeralda ani rusz podejrzewam, czytalem pare wątków w uk i nie jest to takie proste :)
2. twoje gt2052 ls wg strony producenta konczy sie na 220KM czyli bedziesz musial dac duze doladowanie
3. a czy wtryski wytrzymaja??

pamietaj ze to w dalszym ciagu jest k series... i bez innych przerobek ten silnik ci sie rozpadnie szybciej niz Ci sie wydaje...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 23:31   

no to sie przyznaj w koncu w jakie auto to ładujesz :razz:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 19:41   

teraz sie zacznie, jaki ze mnie wariat, juz uprzedzam, zawieszenie jest w trakcie modyfikacji, hamulce juz sa zrobione, układ kierowniczy zupełnie cały nowy (dawniej przekładnia ramieniowa, obecnie listwowa na mocowaniu wg własnego pomysłu-robione przez profesjonalnego spawacza, krecone do ramy gatunkowymi srubami, końcówki drążków dotaczane z jednolitego materiału równiez gatunkowego, rozstaw przedniej osi ma obecnie +8 cm, własnie zamówiłem najtwardsze dostępne sprężyny na przód, na tył resory będa zakute na twardo, ale to jak będzie czas, waga obecna auta przy pełnym zatankowaniu (łacznie 105 litrów w obu bakach) dochodzi do 1350kg jak jest wnetrze samochodu -obecnie wnętrze jest prawie całe wybebeszone)



kto zgadnie co to za auto :razz:

fabryczny silnik to 1500 OHV z duzego fiata, ma 20 k przebiegu od fabryki ale mocy jak na mnei za malo :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 11:07
dobryziom
Brak nowych postów MG ZR 1.4 Turbo
Mirek123 Tuning mechaniczny 13 Pon Wrz 01, 2014 18:07
Raptile
Brak nowych postów [MG ZR] VVC na 2.0 turbo
jrdarus1 Tuning mechaniczny 206 Sob Maj 17, 2014 12:12
karole36qp
Brak nowych postów MG ZR 160 turbo kit
zbrojak Tuning mechaniczny 69 Pon Wrz 29, 2008 10:13
kamil_luczak
Brak nowych postów E turbo
Jak, gdzie, za ile?
KRYS Tuning mechaniczny 4 Sro Gru 12, 2007 09:52
zbrojak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink