Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 12:44 [R400] bagażnik dachowy
Jak w temacie... montował ktoś takie coś do roverka 400?
Przede wszystkim chodzi mi o transport rowerów, jak jeden to jeszcze do bagażnika uda się wpakować to trzy już niestety nie.
Na zwrócić uwagę przy kupnie? Czy jakieś standardowe bagażniki będą pasowały do 400setki?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 12:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podczepiam się do Twoich zapytań Szukam bagażnika na dach, z głównym przeznaczeniem (podobnie jak kolega) do przewożenia 2 rowerów.
ascaris napisał/a:
Na zwrócić uwagę przy kupnie?
Ja będę zwracał uwagę na sposób (łatwość) montażu oraz fakty związane z zabezpieczeniem.
ascaris napisał/a:
Czy jakieś standardowe bagażniki będą pasowały do 400setki?
Tak. Typ bagażnika, który będzie pasował do Twojego auta zależy od "możliwości" montażu (w naszym przypadku to te "rynienki" przy wzdłuż krawędzi dachu po obu stronach), który przewidział producent auta.
Wybieram się za chwilę do Halfords'a (www.halfords.pl) w celu obejrzenia niejakich bagażników dachowych do 45 + mocowania na rowery.
Ostatnio zmieniony przez emes Nie Kwi 19, 2009 19:12, w całości zmieniany 1 raz
BTW we Wrocku, chyba przy powstańców śląskich (niestety nie jestem pewien ale zawsze to mijam gdy jadę pks-em ) jest sklep firmowy Thule (koło jakiegoś mostu czy wiaduktu) może tam coś będzie.
Kurde sezon się zaczyna, trza też innego rowerka czasem odpalić
ascaris, zastanawiam się właśnie nad Thule. A, oczywiście jak tylko dowiem się czegoś na temat bagażników, dam znać
[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 14:42 ]
ascaris napisał/a:
BTW we Wrocku, chyba przy powstańców śląskich (niestety nie jestem pewien ale zawsze to mijam gdy jadę pks-em ) jest sklep firmowy Thule (koło jakiegoś mostu czy wiaduktu) może tam coś będzie
A, to chyba chodzi o dealera Thule: MCM na Powstańców Śląskich 122. Z tego co wiem, Thule nie ma swoich sklepów firmowych we Wrocławiu Co do innych miast, nie sprawdzałem.
Thule to bardzo znana i solidna firma produkująca bagazniki bazowe,boxy i akcesoria do bagażników-niestety "się ceni"...jezeli ktos ma mniej zasobny portfel można poszukac wyrobów włoskiej firmy Fapa-podobnie "doswiadczona" w produkcji bagazników jak Thule,ale jakościowo niestety gorsza...mogą sie pojawić ślady korozji po kilku latach ekspolatacji (chociaz ja mam bagażnik ponad 5 lat i nic takiego sie nie dzieje)..
odradzałbym zakup produktów "marketowych" i firmy "krzak"-o ile przy transporcie nart się sprawdzają,to przy transporcie dwóch,trzech rowerów siły działające na bagażnik są spore,nie dość że można "zgubić" rowery ,to chyba nie trzeba tłumaczyć co się dzieje w momencie jak ktos za nami pojedzie....
Bagazniki bazowe składają się ze "stóp" -bezpośrednio montowanych do dachu (w kazdym samochodzie inne,czesto samochody 3 i 5 drzwiowe mają inne stopy-warto o tym pamiętać,ale w drugą stronę modele takie jak cvic "angielski",r400 i r45 zarówno sdn jak i hb mają takie same stopy-oczywiście zalezy to od sposobu montażu) oraz z "poprzeczek" (90 % samochodow ma belki poprzeczne o długości ok 110cm),do tego oczywiscie trzeba dokupic mocowania na rower,narty,kajak.....w przypadku zakupu bagaznika f.Fapa wraz z wymianą samochodu wymienia się tylko "stopy" (ja kolejno miałem do cqn,punto,teraz planuje zakup do roverka)-belki pozostają te same....
W przypadku jazdy z rowerami warto pamiętac żeby nie przekraczac prędkosci powyżej 110 km/h-masa rowerów i bagaznika jest dosyć spora i znacząco wpływa na trakcję auta (kto nie wierzy niech wjedzie ostro w zakręt z dwoma rowerami na dachu.... ) i znacząco wpływa na zuzycie paliwa...(10-20%)...dlatego tez warto ściągać bagaznik gdy go nie używamy...warto pamiętać o solidnym umocowaniu roweru do bagaznika (uchwyt pomocniczy ramy i opaski pomiędzy kołem,a rynienką w której trzymają się koła roweru,widziałem "kamikaze" którzy mocowali je plastikowymi opaskami do kabli... )
Jeżeli użytkownikiem jest kobieta-warto pomyślec o bagazniku montowanym do tylnej klapy ,lub na hak holwniczy(uniesienie roweru nad dach wcale nie jest takie proste... )-wady,rowery dosyć mocno się brudzą i jeśli zasłaniają tylne światła to dodatkowo trzeba umiescić belkę ze światłami i tablica rejestacyjną,zaletą jest mniejszy wpływ na własciwości trakcyjne samochodu i łatwosć montazu i demontazu rowerów...
pozdrawiam
Dobra, z małym opóźnieniem, ale daję skromne info, które udało mi się pozyskać.
Thule: dobre bagażniki, szeroka gama, wysoka cena. Koszt:
- belki aluminiowe (pasuje model 861, 761), model: 861: 300 PLN
- stopy, model 750 (komplet): 340 PLN
- kit, model 1044 (komplet): 60 PLN
- mocowanie na rower: koszty wahają się w zależności od zabezpieczenia, producenta, ...
Automaxi: moim zdaniem temu bagażnikowi nic nie brakowało, szeroka gama i przystępna cena. Koszt:
- belki aluminiowe, model 002: 250 PLN
- stopy, model C: 160 PLN
- mocowanie na rower: koszty wahają się w zależności od zabezpieczenia, producenta, ...
Norauto: ten zestaw sobie podarowałem. Zresztą nie było nawet Rovera w katalogu tego "producenta".
Ceny na podstawie Norauto we Wrocławiu (Bielany). W Hallfords dużo mniejszy wybór, właściwie były tylko Thule (brak było poszczególnych komponentów do Rovera) i jeszcze jednej firmy, która nie posiadała w swojej ofercie bagażników dla naszych aut.
Fajnie byłoby, żeby jeszcze ktoś podrzucił trochę praktycznych spostrzeżeń, tak jak tetryk.
jeżeli mógłbym pomóc,to polecam firmę "taurus" z Mikołowa...(nie jestem pracownikiem,ani nawet nie handlujemy z nią...tak że nie jest to reklama)-kiedyś pracowałem w sklepie motoryzacyjnym w którym sprzedawaliśmy bagażniki fapy (dosyć dużo),tak że "coś" tam wiem.....
link do strony-http://www.taurus.info.pl/oferta.php?idg=100
może komuś sie przyda...
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 18:59 Re: [R400] bagażnik dachowy
ascaris napisał/a:
Jak w temacie... montował ktoś takie coś do roverka 400?
Przede wszystkim chodzi mi o transport rowerów, jak jeden to jeszcze do bagażnika uda się wpakować to trzy już niestety nie.
Na zwrócić uwagę przy kupnie? Czy jakieś standardowe bagażniki będą pasowały do 400setki?
Ja mam oryginalny MG ROVER (producentem jest Thule), podstawy na dach ukształtowane tak, aby pasowały do rynienek dachowych. Mieści się na nim 4 rowery (przetestowane).
Dzięki wszystkim za pomoc. To już conieco wiem czego szukać. Jak myślicie kupić któryś z tych modeli bagażników przez internet czy lepiej podjechać do sklepu i coś na miejscu dla pewności spróbować dopasować i zamontować? Ja tam wole wygodniej ale dla pewności...
bagażniki do aut "bezrynienkowych" są produkowane pod dany model-tak że nie maozliwości żeby "niepasował...(no chyba że podasz złe dane auta,albo sprzedawca bedzie "wczorajszy".... ),któryś z kolegów wspomniał o firmie Mont blanc-to tez jest bardzo dobra firma-godna polecenia,ale nie znam cen....
Takie głupie pytanie... Roverek 400 należy do tych "rynienkowych"? Ma na dachu takie jakby rynienki ale nie wiem czy o to chodzi:)
-nie ma głupich pytań,są tylko głupie odpowiedzi......
przykłady samochodów "rynienkowych" :125,126,polonez-takie mają rynienki do odprowadzania wody....r400 po9 jest "bezrynienkowy"......
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum