Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Długo rozgryzałem kwestię klimatyzacji w moim R75 - dzisiaj byłem jednak w serwisie gdzie robiłem przegląd z napełnieniem czynnika chłodniczego i odgrzybieniem układu. Okazało się niestety że raport badania wykazał że zawór sprężarki lub sprężarka są wadliwe. Mam pytanie - czy ktoś miał podobne doświadczenia ze swoją klimą? Jak się zabrać do naprawy tego?
Wiele jest tu napisane na forum o wentylatorze, że to jest najczęściej problem złego funkcjonowania klimy - u mnie nie wiem w czym tkwi problem, ale objawy do tej pory były takie że podczas stania w korku, klimatyzacja nie chłodziła - chłodne powietrze leciało słabo i tylko wtedy gdy bieg był co najmniej 3 oraz obroty powyżej 2 tys..
Ostatnio nawet miałem nawet wrażenie że chłodzi coraz gorzej.
Inna sprawa to przygoda jaką miałem podczas stania w korku przez około 1,5 godziny, gdzie nie dość że leciało bardzo ciepłe powietrze z nawiewu przy włączonej klimatyzacji automatycznej, to temperatura silnika podnosiła się bardzo mocno do ponad 3/4 wielkości wskaźnika (przez chwilę było bardzo blisko czerwonej kropki). Wtedy nastąpiło bardzo gwałtowne osłabienie i zamulenie silnika, gdzie na biegu nr 2 w ogóle nie było przyspieszenia w okolicy nawet 1900 obrotów. Później trochę temperatura spadła w silniku na skutek wyjechania z korka i jak mi się wydaje - większych obrotów -gdzie już się wentylator włączał. Zastanawiam się czy ma to też związek z tą sprężarką i działaniem wentylatora
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 02:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 20:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 20:17
Czy masz wydruk ze sprawdzenia układu?
Z tego co piszesz, wynika, że sprężarka ma osłabioną lub zerową wydajność tzn, że nie jest wstanie wytworzyć odpowiedniego dla układu sprężu.
Pozostaje tylko wymiana lub regeneracja sprężarki, raczej nie do zrobienia we własnym zakresie
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
z ważniejszych rzeczy to:
urządzenie diagnostyczne: Konfort 670,
DIAGNOSTYKA A/C
Cisnienie HP 25 bar
Cisnienie LP 6 bar
Temperatura otoczenia 34 st C
Temperatura Auta 29 st C
Sprzegło elektryczne
Zawór rozprezny zablok. (otwarty)
Zawór sprezarki lub sprezarka wadliwe
Jaki może być koszt regeneracji sprezarki i gdzie to zrobić?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 21:17
Z wydruku wynika, że ciśnienie tłoczenia jest dosyć wysoki, ale przy temperaturze otoczenia +34 tak może być, ciśnienie ssania jest jednak za wysokie (powinno być ok 2,5-3,2 bara) i może świadczyć o słabej wydajności sprężarki.
Sprężarki regenerowanej szukaj w necie, jeśli chodzi o naprawę to szukaj w firmach zajmujących się chłodnictwem transportowym.
Proponuję poświęcić "parę złotych" więcej i kupić lub naprawić sprężarkę z GWARANCJĄ nie rzucać się na super okazje.
To bardzo delikatna i wrażliwa na wilgoć machina i nawet przechowywanie w złych warunkach może być zabójcze. Więc to że została wymontowana z auta sprawna, nie znaczy, ze po paru miesiącach leżenia w garażu czy komórce ciągle jest ok
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 21:26
zyga75 napisał/a:
Wiele jest tu napisane na forum o wentylatorze, że to jest najczęściej problem złego funkcjonowania klimy - u mnie nie wiem w czym tkwi problem, ale objawy do tej pory były takie że podczas stania w korku, klimatyzacja nie chłodziła - chłodne powietrze leciało słabo i tylko wtedy gdy bieg był co najmniej 3 oraz obroty powyżej 2 tys..
Ostatnio nawet miałem nawet wrażenie że chłodzi coraz gorzej.
jechałeś tzn chłodziłes- wtedy działało
zyga75 napisał/a:
nna sprawa to przygoda jaką miałem podczas stania w korku przez około 1,5 godziny, gdzie nie dość że leciało bardzo ciepłe powietrze z nawiewu przy włączonej klimatyzacji automatycznej, to temperatura silnika podnosiła się bardzo mocno do ponad 3/4 wielkości wskaźnika (przez chwilę było bardzo blisko czerwonej kropki).
jak widzisz silnik Ci się grzeje- sprawdzałes czy wogóle wentylator Ci działa??
Jezdze w korkach we wrocku- to chyba jedno z wiekszych extremów w Polsce, i nigdy temp nie wyszła poza połowe wskazania, oczywiscie went włacza się czasem, ale rzadko, za to temp stoi a przy właczonej klimie to nawet czasem spada ponizej połowy.
Najpierw sprawdź działanie wentylatora i stan płynu chłodzacego. potem szukaj przyczyny w sprężarce.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Cze 08, 2007 21:32
zakładam, ze podczas przeglądu klimy praca wentylatorów skraplacza jak i jego drożność {przepływ powietrza przez lamele) była sprawdzona, a ciśnienie tłoczenia to ciśnienie na pracy
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Ja miałem identyczne objawy jak Ty przy uszkodzonym wentylatorze chłodnicy. Jak auto stało w korku - z otworów wentylacyjnych leciało ciepłe powietrze. Wystarczyło rozpędzić samochód do prędkości ok. 60 km/h i po chwili powietrze z wentylacji było chłodne.
Fakt przegrzania silnika świadczy, moim zdaniem, o uszkodzonym wentylatorze lub usterce w układzie chłodzenia (np. zapchana chłodnica, brak płynu). Sprężarkę możesz też mieć uszkodzoną, ale na pewno nie spowodowała ona przegrzania silnika.
Na początek sprawdź wentylator.
maciejk1980, w serwisach klimy w mojej okolicy za samą wymianę liczą ok 100zł, ale wymaga to odciągnięcia czynnika (jeśli jest, lub bez odciągania jeśli uciekł wcześniej )
mnie pełen serwis klimy (z wymianą kompresora na używkę kupioną za 200zł i chłodnicy z osuszaczem wartą 300zł kosztował w sumie 1300zł). Nabicie, sprawdzenie szczelności, robocizna za wymianę chłodnicy, za wymianę kompresora, za płukanie układu i ozonowanie.
Polecam szczególnie wypłukać układ, jeśli Twoja sprężarka jest zatarta. Bez wypłukania układu następna zatrze się bardzo szybko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum