Forum Klubu ROVERki.pl :: wiecej tlenu ( stozek)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
wiecej tlenu ( stozek)
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 22:17   wiecej tlenu ( stozek)

Podczas strojenia wyszlo ze silnik ma zdecydowanie za malo powietrza mimo ze standardowa wkladka filtra zostala zamieniona na wkladke K&N do zlamania granicy 200KM potrzebne sa modyfikacje i to drastyczne...

tak wyglada klasyczne ulozenie w silniku R220 T w serii. ( dla mnie padaka, zero miejsca funkjonalnosci itd...)



nie dosc ze od turbiny idzie przedow zawiniety w "s" ktory zaczyna sie "na dzien dobry" kolankiem co strszanie utrudnia swobodny doplyw powietrza to jeszcze po kilkunastu latach od ciepla kolektora przewod staje sie wiotki jak gumowa zabawka dla psa... efeketem tego przy zwiekszaniu doladowania przewod sie zasysa. Dalsza czesc dolotu tez jest malo ciekawa po "esce" mamy puszke do ktorej jest doprowadzony prowizoryczny dolot powietrza.

postanowilem to zrobic po swojemu. Inzynierowie Rovera nie dali rady ja dam :) niestety do tego potzrebne bylo usuniecie akumulatora. Zostal od wywalony do bagaznika i za kare bedzie tak siedzial juz na stale. Kolejnym etapem byly pomiary i szukanie jak najprostrzego rozwiazania ktore zapewni swobodny przeplyw oraz swierze chloden powietrz. I sie udalo jak widac ponizej:

łacznik redukcyjny SiliconHoses w oplocie
rura kwasowa 77mm łamana na 45 stopni
filtr stozkowy suchy Fujita
cubanty :)

staralem sie kupic wszystko bardzo dobrej jakosci zeby starczylo na dluzszy czas. Efekt przewyzszyl moje oczekiwania:) do tego udało mi sie doprowadzic dolot zimnego powietrza ze zderzaka chociaz po wyrzuceniu akumulatora oraz calej siatki roznego rodzaju niepotzrebnych plasticzkow i innego zlomu zrobilo sie naprawde duzo miejsca :)









teraz czeka mnie etap nastepny ustawienie sprezyny w acuratorze i kolejne strojenie juz niedlugo :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 22:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 14:37   

jak trochę pojeździsz, to ściągnij dolot przed przepustnica i zobacz czy nie osadza się piasek, z tymi filtrami stożkowymi to różnie bywa
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 15:04   

sebeks napisał/a:
jak trochę pojeździsz, to ściągnij dolot przed przepustnica i zobacz czy nie osadza się piasek, z tymi filtrami stożkowymi to różnie bywa


pisaku przed przepustnica raczej nie będzie bo po drodze jest sprężarka. Filtr jest z najwyższej polki to nie aoma czy simota czy inny pseudo filtr za 50 czy 150pln tylko oryginalny japoński produkt stosowany do naprawdę profesjonalnych modyfikacji. Jednak nie omieszkam zajrzeć tam po po zrobieniu paru tysięcy :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 12:53   

No niezle! Brawo, jak widac stozek to nie mit ;)
Ciekawe ile Ci teraz wyjdzie konikow, ja w koncu nie bylem na hamowni i dalej nic nie wiem ile dal wydech :(

A bedziesz jeszcze obudowywal ten stozek? Moze wlot na masce, albo z boku w blotniku, jak w mercach ;)
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 13:00   

Teraz juz wiem dlaczego Imprezy STI tak "sapia" właśnie przez dobry dolot teraz samochód bulgocze i syczy tak samo... nic dodatkowo robić nie będę bo po wyjęciu aku mam teraz ogromna dziurę na wylot (patrząc z góry widać jezdnie wiec nawet nie ma potrzeby nic zmieniać :) Co do hamowania w kreatorze to juz tam więcej nie pojadę ponieważ dość mocno zawyżają wyniki... :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 07:01   

A ja wlasnie sie pozbylem kata wiec mam full profi wydech pozostal autorski 4-2-1 + owijantus tasmus termiczus calosci. Dla zainteresowanych pozbycie vvc kata + 2 male przeloty - daje rade ;) Roznica na plus odczuwalna na kazdym biegu.
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 12:26   

dobryziom napisał/a:
Co do hamowania w kreatorze to juz tam więcej nie pojadę ponieważ dość mocno zawyżają wyniki... :(


Powaga? skad ta informacja?

A co polecasz, gdzie ostatnio byles na hamowaniu?

[ Dodano: Czw Kwi 23, 2009 14:00 ]
Konrad_Zr160 napisał/a:
A ja wlasnie sie pozbylem kata wiec mam full profi wydech pozostal autorski 4-2-1 + owijantus tasmus termiczus calosci. Dla zainteresowanych pozbycie vvc kata + 2 male przeloty - daje rade ;) Roznica na plus odczuwalna na kazdym biegu.


Tez mialem owijac tasma, ale jak sie dowiedzialem jaka jest cena i ile to tak naprawde daje przy dobrze odgrodzonym dolocie, to sie obsmialem tylko i wrzucilem na luz, tasmy nie ma "ale i tak jest zajebiscie" ;)

To jak masz dwa male przeloty to chyba troche glosnawo jest :D dajesz rade na trasie wytrzymac 100 kilometrow ;)

Ja po zmianie wydechu najbardziej czuje roznice w przyspieszaniu do duzych predkosci, wczesniej pedzil do 180 i potem sie wlokl a teraz do 200 daje rade bez problemu i dalej nie protestuje, tylko ta skrzynia 5 biegow :/
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 13:33   

parę elementów...

pytania o hamowany samochód:

ile powinien mieć koni?
ile ma seria?

po co mu takie informacje? nakierowywanie na wynik? po co

przy samym hamowaniu brak ustawienia podstawowych informacji typu norma, temp, zwykle błędnie ustawiona odcinka korygowana po hamowaniu...

to wszystko wpływa w ogromnym stopniu na poprawny wynik... który jak się okazało po strojeniu i zhamowaniu w vtechu był zupełnie inny... nie mowie już o typowym zawyżaniu wyników który chyba ma na celu poprawę humoru i zadowolenia z usługi klienta.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 14:08   

Da sie wytrzymac ;) no ryczy - to fakt ale zostaje z tylu... w srodku wbrew pozoru nie jest tak zle. Ja sobie zrobie napewno na kolektorze ale to dopiero jak bede go mial... - 10m tasmy 69 zlotych bialej szerokosc 5cm mysle ze styknie. Z hamowniami tak jak koledzy mowia - roznie bywa ;) Dla mnie najwazniejsza jest moja i mojej .upo-hamownia - numerki potem ;) vvc da Ci z kolektorem, takim wydechem jak ja mam w najbardziej optymistycznej wersji bez kata jak masz wszystko dobrze 100 koni z litra i tyle (ogolnodostepna technologia od wczesnych lat 90tych w jdm nic innego tutaj nie mamy). Potem mozesz tylko walek wydech, probowac stroic i atakowac te 180- 190 koni i nic wiecej nie bedzie lub olewamy ten walek - wywalamy vvc, twarde wszytkie walki 260 lub mocniejsze, lekkie kolka rozrzadu, itb i powinno sie udac 200 dobic moze ciut lepiej. Zrob sobie rowniez porzadny grounding kit ;) te autka to maja takie wachania napiec w elektryce i tak sie parametry rozjezdzaja, strasznie ecu jest czule ze w zasadzie co tankowanie to inaczej jedzie ;) Z waga cos robiles czy seria? To dopiero jezdzi jak wywalisz wszystko z auta ja czuje kazdy zbedny kg doslownie obecnie ;) Pozdro
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 19:17   

Niezła robota dobryziom :) a ja na poczet wiosennych porządków zamówiłem dolot (stożek i rura) Sparco (remarkowany Green) - ciekawe jak się sprawdzi ten wynalazek
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 08:13   

marcinmarcin napisał/a:
Niezła robota dobryziom :) a ja na poczet wiosennych porządków zamówiłem dolot (stożek i rura) Sparco (remarkowany Green) - ciekawe jak się sprawdzi ten wynalazek

no i jak ten dolot wypasiony? Czujesz roznice? :) dzwiek pewnie pieeekny ;)
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 18:09   

ceremony napisał/a:
no i jak ten dolot wypasiony? Czujesz roznice? :) dzwiek pewnie pieeekny

Może i wypasiony ale dopiero w drodze do mnie... Do ZR160 nie sprowadzają na stan magazynowy, tylko na zamówienie, dziwne... :D
 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 07:22   

marcinmarcin napisał/a:
ceremony napisał/a:
no i jak ten dolot wypasiony? Czujesz roznice? :) dzwiek pewnie pieeekny

Może i wypasiony ale dopiero w drodze do mnie... Do ZR160 nie sprowadzają na stan magazynowy, tylko na zamówienie, dziwne... :D

Heh tak to zadziwiajace, przeciez.. jak ostatnio podsumowal moj samochod jeden znawca, jak ktos inny mnie zapytal co to za auto: "to zwykla dwusetka tylko ospoilerowana" :mrgreen:

Daj znac jak zalozysz juz ten dolot bo ciekawy jestem efektu. :twisted: a i koniecznie foty prosimy.
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [200] wiecej mocy!!! jak z 1.4 75k uzyskac wiecej?
marcin.gdansk Tuning mechaniczny 1 Pon Gru 30, 2013 22:07
greg-si
Brak nowych postów [All LPG] Stożek a LPG
kumilek23 Tuning mechaniczny 3 Wto Lis 23, 2010 01:16
_papa_
Brak nowych postów Jaki stożek do 220 SDi 97r. ?
Cr0c0p Tuning mechaniczny 8 Sro Mar 31, 2010 16:38
kolin
Brak nowych postów [MG ZR 105 2004r.] stożek..?
szeryff Tuning mechaniczny 23 Sro Paź 01, 2008 15:40
szeryff



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink