Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] padł przedni napęd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] padł przedni napęd
Autor Wiadomość
ferdek
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 06, 2011 18:31   [Freelander] padł przedni napęd
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam

z tech . punktu widzenia wielu pisze że to nie możliwe a jednak !! !

posiadam wersję tylnionapędową !

zwykle jak komus pada IRD lub Wisko wyciaga wał i ma napęd na przód

ja mam odwrotnie i nurtuje mnie co się stało ?

od czego zacząć poszukiwania ?


efekt OK samochód mało pali, może należy ostrożniej hulać w zimie ale jak działa kontrola trakcji to i tak szybko samochód odzyskuje przyczepnośc, jezdzilem po lasach w sniegu i lodzie i daje rade

nadmieniam że przednie półosie są na miejscu a wiskoza jest całkowicie zblokowana bo jak strzele ze sprzegła to pali gume na tył co przy normalnej wiskozie jest to nie możliwe

co sie stało ?
od czego zacząć poszukiwania ?

jeżeli mogę palić gumę na tylnim napędzie znaczy że mam max. zapieczoną wiskozę i to ona spowodowała uszkodzenie przedniego napędu /przez naprężenia/

problem jest w skrzyni biegów ?
w IRD ?
w mech. różnicowym mostu przedniego ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 06, 2011 18:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 18:49   

ferdek,
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50328
tu opisałem kiedyś czemu miałem tylnonapędowca i zapewniam że jest to możliwe, aczkolwiek rzadko spotykane.

kasjopea: poprawiłam błąd ortograficzny, po prostu nie mogłam patrzeć na niego ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 06, 2011 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ferdek 



Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: PL



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 22:07   

cyt. "Witam.
miałem ten sam problem, Okazało się że uszkszkodzony był wieloklin w skrzyni biegów przenoszący napęd na mechanizm różnicowy IRD(większy wałek) na mniejszy wałek (ten w środku ) napęd był przenoszony i tył ciągnoł - wymieniłem skrzynie biegów i jest ok"

1. wymieniłeś skrzynie, a co z Viskozą nie zatarło Ci jak jezdziłeś na tyle ?

2. jak technicznie sprawdzić czy to ten przypadek ? np. kręcąc przednim kołem drugie powinno sie krecić w przeciwna a skrzynia nie podaje napędu jak włączymy bieg ?

3. jeżeli to ten przypadek szukać całej skrzyni czy sam element ?
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Pią Sty 07, 2011 10:35   

ferdek,
1. wymieniłeś skrzynie, a co z Viskozą nie zatarło Ci jak jezdziłeś na tyle ?

Visco wytrztmało - ale nie jeździłem zbyt długo z tylnym naędem - około tygodnia.

2. w ten sposób tego nie testowałem więc nie wiem "kręcąc przednim kołem drugie powinno sie krecić w przeciwna"- tak przetestujesz mechanizm różnicowy przedniego napędu.
3. to już zależy od Ciebie - musisz porównać koszty i skalkulować ryzyko (używana skrzynia )
Ostatnio zmieniony przez charlee Sob Sty 08, 2011 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ferdek 



Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: PL



Wysłany: Pią Sty 07, 2011 16:01   

skrzynia 600 + robota 200 + Visco 1800 + pivo za wymiane


chyba zostanę tylnionapędowcem :mrgreen:
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Pią Sty 07, 2011 16:44   

to zrób na raty:
skrzynia 600 + robota 200 - pojeździsz troch na przednim napędzie (bez wału), po jakimś czasie dokupisz visco i sam zamontujesz, jak się pomęczysz troszeczkę to bez kanału wrzucisz wał.
Lepsze jest takie wyjście niż na dokładkę remont IRD bo długo na samym tylnym nie pojeździsz.
 
 
ferdek 



Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: PL



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 16:14   

dlaczego tak sądzisz ?

wydaje mi sie że IRD padnie tylko jak są napreżenia przy spietym 4x4

jeżeli bedzie tylko na TYŁ to może nawet napęd mniej awaryjny niż tylko na przód /tu szybko umierają przeguby ze wzgledu na spore kąty pracy na zakręcie/

:mrgreen:
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Sob Sty 08, 2011 18:50   

Jak wiemy frelek ma stały napęd na cztery łapy, a moc jest rozkładana 60% przód, 40% tył. Jeżeli myślisz że 100% mocy na tył nie uszkodzi IRD to pozostaje mi tylko pogratulować optymizmu
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 21:46   

Witajcie,

podepnę się, przeczytałem w którymś z postów, że jeśli przy większym skręcie (lewo lub prawo) przyblokowują się koła i czuć znaczny opór toczenia, a nawet można zaobserwować uślizg przedniego koła, to winny jest rozsypany częściowo wałek ataku?
Czy Freelander posiada przeguby ze sprzęgłami? Bo w terenowych takie sa objawy gdy sprzęgła przegubów padną, a nie wiem jak w Landzie.

Z góry dzięki za info.
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 17:18   

Opór toczenia przy znacznym skręcie we frelku to norma, natomiast uślizgu być niepowinno. Jeżeli coś takiego się zdarza należy sprawdić sprzęgło wiskotyczne, opis co i jak wrzucałem kiedyś na forum. Freelander nie posiada przegubów ze sprzęgłami.
 
 
bear007 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 66
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 17:21   

O.K. dziękuję za odpowiedź, na temat wisko znalazłem wątki.

pozdrowienia!
_________________
Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Napęd
sonar36 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 6 Pon Mar 29, 2010 15:53
sonar36
Brak nowych postów [Freelander ] Napęd
napęd freelandera
Marek_75 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 21 Sro Sty 20, 2010 15:11
Legion1349



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink