Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
z tech . punktu widzenia wielu pisze że to nie możliwe a jednak !
posiadam wersję tylnionapędową !
zwykle jak komus pada IRD lub Wisko wyciaga wał i ma napęd na przód
ja mam odwrotnie i nurtuje mnie co się stało ?
od czego zacząć poszukiwania ?
efekt OK samochód mało pali, może należy ostrożniej hulać w zimie ale jak działa kontrola trakcji to i tak szybko samochód odzyskuje przyczepnośc, jezdzilem po lasach w sniegu i lodzie i daje rade
nadmieniam że przednie półosie są na miejscu a wiskoza jest całkowicie zblokowana bo jak strzele ze sprzegła to pali gume na tył co przy normalnej wiskozie jest to nie możliwe
co sie stało ?
od czego zacząć poszukiwania ?
jeżeli mogę palić gumę na tylnim napędzie znaczy że mam max. zapieczoną wiskozę i to ona spowodowała uszkodzenie przedniego napędu /przez naprężenia/
problem jest w skrzyni biegów ?
w IRD ?
w mech. różnicowym mostu przedniego ?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 06, 2011 18:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cyt. "Witam.
miałem ten sam problem, Okazało się że uszkszkodzony był wieloklin w skrzyni biegów przenoszący napęd na mechanizm różnicowy IRD(większy wałek) na mniejszy wałek (ten w środku ) napęd był przenoszony i tył ciągnoł - wymieniłem skrzynie biegów i jest ok"
1. wymieniłeś skrzynie, a co z Viskozą nie zatarło Ci jak jezdziłeś na tyle ?
2. jak technicznie sprawdzić czy to ten przypadek ? np. kręcąc przednim kołem drugie powinno sie krecić w przeciwna a skrzynia nie podaje napędu jak włączymy bieg ?
3. jeżeli to ten przypadek szukać całej skrzyni czy sam element ?
ferdek,
1. wymieniłeś skrzynie, a co z Viskozą nie zatarło Ci jak jezdziłeś na tyle ?
Visco wytrztmało - ale nie jeździłem zbyt długo z tylnym naędem - około tygodnia.
2. w ten sposób tego nie testowałem więc nie wiem "kręcąc przednim kołem drugie powinno sie krecić w przeciwna"- tak przetestujesz mechanizm różnicowy przedniego napędu.
3. to już zależy od Ciebie - musisz porównać koszty i skalkulować ryzyko (używana skrzynia )
Ostatnio zmieniony przez charlee Sob Sty 08, 2011 10:09, w całości zmieniany 1 raz
to zrób na raty:
skrzynia 600 + robota 200 - pojeździsz troch na przednim napędzie (bez wału), po jakimś czasie dokupisz visco i sam zamontujesz, jak się pomęczysz troszeczkę to bez kanału wrzucisz wał.
Lepsze jest takie wyjście niż na dokładkę remont IRD bo długo na samym tylnym nie pojeździsz.
wydaje mi sie że IRD padnie tylko jak są napreżenia przy spietym 4x4
jeżeli bedzie tylko na TYŁ to może nawet napęd mniej awaryjny niż tylko na przód /tu szybko umierają przeguby ze wzgledu na spore kąty pracy na zakręcie/
Jak wiemy frelek ma stały napęd na cztery łapy, a moc jest rozkładana 60% przód, 40% tył. Jeżeli myślisz że 100% mocy na tył nie uszkodzi IRD to pozostaje mi tylko pogratulować optymizmu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 66 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 21:46
Witajcie,
podepnę się, przeczytałem w którymś z postów, że jeśli przy większym skręcie (lewo lub prawo) przyblokowują się koła i czuć znaczny opór toczenia, a nawet można zaobserwować uślizg przedniego koła, to winny jest rozsypany częściowo wałek ataku?
Czy Freelander posiada przeguby ze sprzęgłami? Bo w terenowych takie sa objawy gdy sprzęgła przegubów padną, a nie wiem jak w Landzie.
Z góry dzięki za info.
_________________ Nie dyskutuj nigdy z debilem, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem poko
na doświadczeniem...
Opór toczenia przy znacznym skręcie we frelku to norma, natomiast uślizgu być niepowinno. Jeżeli coś takiego się zdarza należy sprawdić sprzęgło wiskotyczne, opis co i jak wrzucałem kiedyś na forum. Freelander nie posiada przegubów ze sprzęgłami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum