Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam mój r75 bardzo dymi i nierówno pracuje . Cz może być to czujnik położenia wałka rozrządu? wydaje mi się że po wyciągnięciu wtyczki z tego czujnika samochód powinien zgasnąć czy tak ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 22:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 06:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Trudności z odpaleniem ciepłego silnika to widoczna gołym okiem usterka tego czujnika.
Nie próbowałem podczas pracy go rozłączać, ale jak się kiedyś tutaj doczytałem to on "pracuje" tylko przy odpalaniu.
Daje "cynk" do kompa kiedy wtrysnąć pierwszą dawkę paliwa, później to tylko "pasażer na gapę"
Jeżeli masz problem z odpaleniem ciepłego silnika, a po schłodzeniu czujnika odpala bez problemów to jest to wina czujnika.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 14:14
krzycho124, tu problem jeśli dymi, no to albo EGR, możliwy jest też problem z którymś wtryskiem, leje i dlatego dymi i nierówno pracuje, najlepiej odpinać wtryski pojedynczo na pracującym silniku, jeśli na 3 zgaśnie, a na jednym nie, to masz powod, a jeśli na żadnym nie zgaśnie, no to trzeba gdzie indziej szukać.
A takie jeszcze pytanie. Ma moc, czy się dusi?
A czy może bvć to wina zatkanego filtra paliwa ? Niekiedy po odpaleniu chodzi bardzo nierówno a po czasie trochę się normalizuje? Na czym polega praca egr?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 07:08
krzycho124 napisał/a:
Na czym polega praca egr?
jest to zawór recyrkulacji spalin, czyli w odpowiednich momentach sterowany układem podciśnienia , otwiera i zamyka dopływ spalin do dolotu.Dzieje się tak w celu ograniczenia tlenków azotu w spalinach.EGR może być przyczyną opisanych niesprawności.
SeniorA, krzycho124 w pierwszym poście zapytał się czy nierówna praca moze być spowodowana uszkodzeniem czujnika wałka rozrządu.
Ja w swoim poście opisałem na czym polega i jak można rozpoznać psujący się czujnik.
krzycho124Wczoraj na forum znalazłem opis + zdjęcia jak zaślepić , ale nie pamiętam gdzie.
Napisz EGR w szukajce i poświęć z 10min.
Ale lepiej zrobisz jak go zdemontujesz i wyczyścisz, na pewno jest tam kilka milimetrów nagaru.
SeniorA
Przerabiałem ten temat około miesiąca temu.
Na ciepłym silniku za cholere nie chciał odpalić, po schłodzeniu czujnika (polanie po czujniku 1,5 litra zimnej wody) odpalał natychmiast.
Kilka razy to sprawdzałem żeby być pewny na 99,9%.
Kupiłem nowy czujnik położenia wałka rozrządu i problem zniknął.
Dlatego jestem pewien na 100%, że trudności z odpalaniem na ciepłym silniku to uszkodzenie w/w czujnika.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 22:06
Manual podaje cztery przyczyny : niedrożny filtr powietrza, wada układu paliwowego,niskie ciśnienie sprężania i dla diesla -usterka czujnika położenia wału głównego. Widocznie należy dopisać piątą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum