Wysłany: Sro Maj 06, 2009 21:12 [R420] Kontrolka ABS i stukanie w tylnym zawieszeniu
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam!
Po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie kontrolka ABS, przy odpalaniu silnika zapala się i gaśnie.Jak ruszę zapala się (czasami dopiero przy pierwszym użyciu hamulca) i świeci cały czas.Po raz pierwszy zapaliła się podczas jazdy.Hamuje normalnie.Przy gwałtownym hamowaniu koła się nie blokują, ale też pedał nie "szarpie", ale słychać dźwięk jak wcześniej kiedy ABS działał.
Sprawdzałem czujniki i kabelki - nic niepokojącego nie zauważyłem.Więc myślę że tylko podłączenie pod komputer da jakąś podpowiedź który to ewentualnie czujnik.
Mam pytanko czy znacie warsztat w rejonie Warszawy gdzie mógłbym podłączyć się do kompa i zdiagnozować usterkę.
Chyba że ktoś ma inną sugestię i miał podobny problem.
Pzdr
PS.Jeszcze jeden problem.Stuki były powodem wymiany tylnego zawieszenia.Po wymianie całego tylnego zawieszenia słychać jeszcze bardziej stukanie przy lekkich skrętach (bardziej z prawej strony),oraz przy nierównościach (szczególnie przy małych prędkościach słychać te stuki).Przy jeździe prosto i większej prędkości wszystko jest ok..Byłem ponownie u mechanika i nic nie wymóżdżył - podobno wszystko ok.Ale nadal stuka.....ma ktoś jakiś pomysł.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Lip 04, 2011 21:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 06, 2009 21:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przed wymianą zawieszenia były stuki.Teraz po wymianie są częściej i głośniejsze.
Przed wymianą nie było problemu z ABS.Wymianę zawieszenia miałem gdzieś 4 tyg temu.
Pzdr
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Pią Maj 08, 2009 21:15
Często pęka pierścień albo pada czujnik,można sprawdzić go za pomocą miernika-omomierza.
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 08, 2009 21:37
Po pierwsze, wyczyść wszystkie czujniki ABS, w tym celu musisz odkręcać koła, o ile z przednimi jest łatwo, o tyle żeby dostać się do czujników z tyłu trzeba już trochę gimnastyki i dobrych kluczy. Wykręć i popsikaj WD 40, załóż z powrotem czujniki i koła, jeśli problem trwa dalej, to pozostaje sprawdzenie pierścieni ABS, może się zdażyć (nawet często) że poszczególne zęby są zapchane błotem, czy innym syfem - to też powoduje dziwne zachowanie ABS, należy przeczyścić szczotką drucianą, popsikać WD 40 i sprawdzać dalej, jeśli działa wszystko, to jeździsz i się cieszysz, ale jeśli dalej jest problem z ABS, pozostaje tylko wymiana pierścieni, najczęściej są to pierścienie tylne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum