Wysłany: Nie Lis 07, 2010 10:38 [Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Ostatni razu przy pięknej deszczowej (czytaj ulewnej) pogodzie miałem problem z otwarciem samochodu z pilota.
Ta sytuacja skusiła mnie do poprawy zasięgu pilota.
Sztuczka jest bardzo prosta, wystarczy dolutować kawałek drucika do płytki (czyli zrobić antenę).
Więc zaczynamy:
1. Pierwsze co musimy zrobić to dorwać kawałek cieniutkiego drucika lakierowanego (tzw drut nawojowy), ja osobiście użyłem o średnicy 0.3mm bo taki miałem pod ręką. Ale na upartego można też użyć innego cieniutkiego drucika, ma być po prostu w izolacji aby przypadkiem na czegoś nie dotkną.
Ucinamy około 16cm i jeden koniec nożykiem zdrapujemy odrobinę lakieru i pokrywamy cyną.
2. Następnie rozbieramy nasz pilot (jest na zatrzaskach, wystarczy podważyć obudowę z boku) i wycinamy w kartce papieru kształt identyczny z kształtem płytki pilota.
3. Na płytce jest malutki tranzystorek (piloty 3TXA/B) i należy zrobić w naszej wyciętej kartce rowek z boku do owego tranzystora. Potem bierzemy drucik i ostrożnie przylutowujemy do nóżki tranzystora tak, aby przypadkiem nie zlutować czegoś jeszcze.
W pozostałych pilotach należy przylutować drucik w miejscach pokazanych na zdjęciach.
4. Potem ową kartkę kładziemy na płytkę, tak aby przez wycięcie które wcześniej zrobiliśmy wychodził nasz drucik. Jak widać drucik wystaje i dynda bezładnie więc dobrze zrobić z niego ładną spiralkę aby mieścił się w obudowie. I tutaj moja uwaga, z testów wynika że nie wszystkie piloty dobrze pracują z drucikiem w kształcie spiralki, czasem trzeba pokombinować z kształtem, np ułożyć go w okół obudowy.
5. Całość czyli płytkę, papierek i zwinięty drucik wsadzamy najpierw do tylnej części obudowy i upewniając się że wszystko jest ok, że drucik gdzieś z boku nie wystaje składamy cały pilot, czyli zatykamy przednią częścią.
*. Dodatkowo można ponownie zsynchronizować pilot z samochodem (opis na stronie już zamieszczony).
Ja po takich "modyfikacjach" uzyskałem kilka metrów extra
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Nie Lis 28, 2010 12:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 07, 2010 10:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ADI-mistrzu, gratki
czy może być inny drucik niż lakierowany?
niezły patent, lepsze to niż dobieranie się do centralki
może jeszcze dzisiaj sobie polutuje bo też mam problem z zasięgiem
Może, lakierowany po prostu jest cieńszy i łatwiej to tam upchać, po za tym przy lutowaniu izolacja się nie topi i nie podkurcza.
Drucik można wziąć z demontażu, z jakiegoś transformatorka czy cewki.
Co do centralki, to w pilocie po prostu antena nie występuje, robi za nią kawałek grubszej ścieżki.
Ta jest wyliczona mniej więcej do częstotliwości (dlatego jakieś 16cm trzeba wziąć drucika), a jak jest w centralce to nie wiem, tam może już jakaś być, a jak niema to można dołożyć
Nie mogę znaleźć dokumentacji tego, ale wydaje mi się że tutaj powinieneś przylutować ten drucik i możesz przepuścić go na drugą stronę przez ten otwór.
A nie można by np ten drucik 16cm dolutować gdzie pisze "a tutaj?" i go tam z drugiej strony przeprowadzić. musi byc konieczne na kondensatorze nie może być na ścieżce
A dało by coś jako drugi patent dolutować taka długość Y żeby
Długość X + Długość Y = 16cm
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie, ten drucik musi mieć 16cm, a nawet jak by dało radę tak zrobić to zaoszczędził być z 3cm czyli niewiele.
Chodzi o to aby przylutować do tej ścieżki miedzianej a tam gdzie jest ten opornik najłatwiej bo już jest zacynowane.
Ale jak chcesz to możesz i dalej przy tym otworze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum