Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Maj 19, 2009 21:30 [R75] Wkładki filtra powietrza od K&N
Witam,
Chciałbym się dopytać czy miał ktoś do czynienia w wkładkami filtra powietrza z firmy K&N. Na stronie głównej chwalą się m.in.:
Wysokim przepływem powietrza przy doskonałym filtrowaniu
Konstrukcją zwiększającą moc i przyśpieszenie
Łatwym myciem i przeznaczeniem do wielokrotnego użycia
Koniecznością czyszczenia dopiero po przejechaniu do 80 000 km (50 000 mil), zależnie od warunków eksploatacji.
Nie ukrywam, że mi najbardziej zależy na zwiększonym przepływie powietrza bo będąc po chipie mam nadzieję, że spowoduje to że silnik będzie mógł się lepiej zaciągnąć świeżym powietrzem
Jakie są wasze opinie o tych filtrach Warto się trochę wykosztować i mieć jakiś pozytywny efekt
[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 23:31 ]
dzięki za rady i cenne uwagi, widzę że rozpisaliście się... a ja już kaskę na PayPal'a przelałem i czekam na zaksięgowanie i kupuję filtr Jak nic nie da to przynajmniej kupię raz i potem będę tylko czyścił
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 20:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 19, 2009 21:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 27, 2009 21:26
Dam-Kam napisał/a:
Chciałbym się dopytać czy miał ktoś do czynienia w wkładkami filtra powietrza z firmy K&N.
Dam-Kam,nie miałem ,ale przytoczę opinię dziennikarza pisma motoryzacyjnego :
'' zamontowany w Corolli 1.4 faktycznie poprawił nieco osiągi silnika.Co ciekawe, przyrost mocy oraz momentu obrotowego był równy w całym zakresie prędkości obrotowej. Musimy was jednak zmartwić: zmian nie zauważymy w codziennej eksploatacji. Przyrosty mocy mieszczą się w granicach błędu pomiaru i wynoszą : przyrost mocy 1.8 KM oraz momentu 3.3 Nm. Czy warto ? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami. Ja wybrałem filtr seryjny "
Wysłany: Czw Maj 28, 2009 08:19 Re: [R75 CDT(i)] Wkładki filtra powietrza od K&N
Dam-Kam ja testowałem wkładkę K&N teraz z konieczności większej przepływności założyłem stożek Fujita.
* doskonały przepływ i filtrowanie - prawda seryjny filtr nie wiem jak w R75 ale w R220 to padaka jedyne co w nim dobrego to pewność ze nie przepuści żadnego pyłka bo ciężko mu nawet przepuszczać powietrze. Po założeniu k&N dolot ożył.
* konstrukcja zwiększająca moc i przyspieszenie - nie podam żadnych danych bo nie mam ale szybkość i przepustowość zwiększyła sie o dobre 80% wiec silnik na pewno to odczuje.
* Łatwe mycie i przeznaczeniem do wielokrotnego użycia - zgadza sie przy odpowiednim traktowaniu filtr można użyć kilkakrotnie bez pogorszenie jego działania.
* Koniecznością czyszczenia dopiero po przejechaniu do 80 000 km (50 000 mil), zależnie od warunków eksploatacji. - ściema przecież wiadomo ze im więcej na nim brudu tym jego przepustowość gorsza wiec najlepiej czyścić jak jest taka potrzeba.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Maj 28, 2009 14:45
SeniorA też to czytałem
michone, jakby nie było też będę musiał się zaopatrzeć
dobryziom - o taką odpowiedź mi chodziło Co do R75 i jego oryginalnego filtra to jest pewnie podobnie jak w Twoim oryginalnym. Jest filtr a na to jeszcze osłona. Czyścić napewno czyści ale ciekawe jak bardzo dławi dolot.
Powiedz mi jeszcze jedną rzecz, zauważyłem, że BOOST spadł mi z 1,3bara do ~1,15 przy czym nie czuję różnicy w mocy czy przyśpieszeniu (ale to pewnie dlatego, że to powoli spada). Nie kopci mi też na czarno. Czy właśnie to, że wraz z kolejnymi km przybywa syfu na filtrze może spowodować taki spadek
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 28, 2009 14:54
Moje spostrzezenia, ale ze stozka K&N zdecydowanie lepsze pasmo od 4500 do odcinki - nieco jakby gorszy dol 2500-4500. Filtry wkladkowe tego typu napewno nie pogorsza a poprawia przeplyw jak koledzy podaja. Dodatkowo dodajmy, jaki test nie widzialem filtrowania - K&N zawsze dobry, przyzwoity sredni poziom i nie nalezy sie tej firmy bac. Pozdr.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Maj 28, 2009 18:59
mnie dziwi tylko jedno - zamówiłem filtr w piątek a we wtorek dostałem awizo z poczty (tzn. do domu przyszło bo ja w Krk jestem). Czasami jak w na allegro coś zamówię to idzie tydzień albo i więcej a tu taka niespodzianka Jutro wieczorem będę w domu i w sobotę z rana zakładam. Napisze co i jak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Z mieszkania
Wysłany: Czw Maj 28, 2009 19:45
dobrze dobrze, dokladnie obadaj jak sie auto zachowuje, czy czuć choc jaką kolwiek roznice w zbieraniu sie i w pracy silnika.
Ten link to podales na samym poczatku, czy ty kupiles ten filtr z numerem seryjnym E-2653
Wszedlem na strone producenta http://www.knfilters.com/ i wpisalem zeby mi wyszukalo filtry do R75 2.0 i znalazło dwa, jeden ten E-2653 a drugi zupelnie inny, o innym kształcie, no ja wiem jak wyglada kształt filtra powietrza w r75 ale tamten drugi to zupelnie cos innego, do czego on moze byc ? http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx ten z numerem seryjnym 33-2890
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Maj 28, 2009 20:33
w wyszukiwarce podajesz tylko pojemność bez oznaczenie czy to ON czy Pb więc ten drugi to zapewne do Pb choć na pierwszy rzut oka kształtem przypomina przeciwpyłkowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Z mieszkania
Wysłany: Sob Cze 06, 2009 18:35
no Dam-Kam, cos się ociągasz z opiniami na temat tego filtra, nie załozyłes jeszcze? Jesli załozyles to napisz czy jakiekolwiek odczuwalne zmiany w mocy, moze w pracy/dzwieku silnika ? napisz cos
u mnie ta wkładka jest, po zmianie z seryjnego filtra nie odczułem wiekszej roznicy, może delikatnie wzmocniła sie góra, lecz myślę ze jest to placebo. Warto kupić ze względu na jej żywotność, jakość wykonania i myślę że jest zaleta tej wkładki. Sama nie da na pewno lepszych osiągów, jak ktos chce jakas zmiane to lepiej zalożyć stożek - będzie fajniej mruczał. U mnie jest zmieniony wydech i część dolotu dlatego wydaje się mocniajsza góra, ale to trzeba by bylo na hamowni sprawdzic, zapene jak ktos juz tutaj pisał, różnice w granicy błędu pomiaru.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Cze 06, 2009 19:46
mam założone od tygodnia. Więc tak, założyłem filtr i silnik jest ciut żywszy, pewnie głównie powyżej 3000obr. Ale lepsze jest to, że zatankowałem Shall'a V-Power Diesel z GTL (polecono mi) i o ile do tego byłem nastawiony sceptycznie to tu się miło zaskoczyłem. Silnik jest jeszcze bardziej żywszy ale najlepsze jest to że nie rzuca sa mną chmary dymu Jak prszedtem dałem gazu (mocno) to było widać czarną sadzę, teraz jak depnę jest tak z 80% mniej dymu
Powiem tak - źle się złożyło bo praktycznie w tym samym momencie tankowałem i założyłem filtr. Zatankoałem 50km wcześniej i bezpośrednio po zatankowaniu nie czułem różnicy. Po założeniu filtra w jeździe miejskiej też zero różnicy ale w trasie do Krk z każdym km silnik jakby nabierał wigoru. Jak to paliwo jest tak dobre jak piszą to ma mi oczyścić układ z syfów a poza tym liczbę cetonową ma powyżej 55 (zwykły ON 51) a ona decyduje o pełności spalania mieszanki. Większa liczba cetonowa, lepsze spalanie, mniej sadzy
Więc nie wiem na ile to zasługa filtra a na ile paliwa ale wiem jedno - pozostaję przy Shell'u a filtr i tak jest super
A zapomniej nie zapomniałem choć chciałbym... dobryziom, postanowiłem rurkę od BOOST podpiąć pod rurę od intercoolera przed kolektorem by zobaczyć czy będzie podciśnienie. Efekt taki że podciśnienia nie ma ale za to trójnik wpadł mi do intercoolera Więc suma sumarum zrobiłem to kosztem połamania wszystkich uchwytów intercoolera, pocięcia oringu uszczelniającego i straconego czasu. A do Krk przyjechałem o silikonie i drucie Na wakacjach czeka mnie wymontowanie intercoolera, poklejenie uchwytów, dokupienie oringu i złożenie tego w spokoju bez pośpiechu od nowa Aha, wskaźnik BOOST zachowuje się całkiem inaczej, lepiej reaguje na dodanie gazu, wskazówka chodzi szybciej i zatzymuje się przy 1,3bara
[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 21:00 ]
bym zapomniał, w zestawie do filtra jest naklejka informacyjna na obudowę żeby czasami mechanicy nie wymienili choć swoją drogą który mechanik u mnie zna angielski... oraz naklejka do naklejenia na samochód jak kto chce. Ja sobię nakleiłem
A zapomniej nie zapomniałem choć chciałbym... dobryziom, postanowiłem rurkę od BOOST podpiąć pod rurę od intercoolera przed kolektorem by zobaczyć czy będzie podciśnienie. Efekt taki że podciśnienia nie ma ale za to trójnik wpadł mi do intercoolera Więc suma sumarum zrobiłem to kosztem połamania wszystkich uchwytów intercoolera, pocięcia oringu uszczelniającego i straconego czasu. A do Krk przyjechałem o silikonie i drucie Na wakacjach czeka mnie wymontowanie intercoolera, poklejenie uchwytów, dokupienie oringu i złożenie tego w spokoju bez pośpiechu od nowa Aha, wskaźnik BOOST zachowuje się całkiem inaczej, lepiej reaguje na dodanie gazu, wskazówka chodzi szybciej i zatzymuje się przy 1,3bara
nie bardzo zrozumiałem ocb z tym IC napiszesz wolniej
PS wkładka daje dobre efekty wyłącznie przy doprowadzeniu do niej porządnego dolotu powietrza
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 14:11
to z ic to jest mało ważne, chodzi o to że przez nieuwagę narobiłem sobie problemów i roboty.
dobryziom napisał/a:
wkładka daje dobre efekty wyłącznie przy doprowadzeniu do niej porządnego dolotu powietrza
pewnie tak ale lepsze jest to że to paliwo jest rewelacyjne. Praktycznie 3/4 baku już wyjeździłem i np. dziś jak depnąłem tak że normalnie byłoby czarno to nie było nic w lusterku widać Jak wrócę do domu posadzę brata za kierownicą niech się przejedzie a ja popatrzę bo nie chce mi się wierzyc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Z mieszkania
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 15:46
ja sie tak wciąz zastanawiam Dam-Kam, nad tym K&N, bo nie jest to mały wydatek jak na filterek powietrza. Jedna rzecz mnie ciekawi, bo nie ma tego dokladnie opisane na stronie producenta, mianowicie jak czesto nalezy myć i nasączac tym specjalnym żelem ten filtr ? Wiem tylko ze ten filtr ma niby 1600000 km gwarancji, ale to z myciami oczywiscie włącznie, ale nigdzie nie pisze mniejwiecej jak czesto trzeba go myc. Dam-Kam, jak mozesz to zerknij do instrukcji czy cos tam pisze. Bo jesli trzeba go myc mniejwiecej tak czesto jak sie zmnienia tradycyjny papierowy filtr powietrza to sie oplaca go kupic. A jesli sie trzeba bawic z myciem powiedzmy mniejwiecej co dwa miechy to porażka, to nie dosc ze sie placi kupe kasy za filtr to jeszcze kupuje sie za to od cholere kłopotu. A przeciez trzeba tez doliczyc koszty kupna Recharger Filter Care Service Kit (specjalny płyn do mycia i pielęgnacji filtra) bo rozumie że tego nie ma w komplecie z filtrem co Dam-Kam, ?
seryjny filtr wymienia się co 8, 10, 12, 15tys. km zależnie od modelu i preferencji użytkownika. Filtr sportowy ma tą zaletę ze czyści się go kiedy tego po prostu wymaga otwierasz puszkę i widzisz ze jest straszny syf i czyścisz może to być co 5tys a może i 15tys. zależny od użytkowania oraz miejsca użytkowania samochodu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Z mieszkania
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 16:10
dobryziom napisał/a:
seryjny filtr wymienia się co 8, 10, 12, 15tys. km zależnie od modelu i preferencji użytkownika. Filtr sportowy ma tą zaletę ze czyści się go kiedy tego po prostu wymaga otwierasz puszkę i widzisz ze jest straszny syf i czyścisz może to być co 5tys a może i 15tys. zależny od użytkowania oraz miejsca użytkowania samochodu
mialem na mysli ze zakladamy ze uzywamy ten filtr k&n w podobnych warunkach co filtr papierowy i wtedy jak czesto go trzeba myc jesli na filtrze papierowym np. moge zrobic 10 tys km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum