Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i 97r] Świeca urwana, śruba obrobiona - co zrobić???
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i 97r] Świeca urwana, śruba obrobiona - co zrobić???

2 klucze, litr WD40, nacinanie... Nic nie rusza...
Autor Wiadomość
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



  Wysłany: Nie Maj 24, 2009 18:07   [R214i 97r] Świeca urwana, śruba obrobiona - co zrobić???

Witam.
Ostatnio przy sprawdzaniu stanu świec nie mogłem jednej odkręcić i w efekcie złamała się w połowie, klucz się obrobił i śruba świecy też. I tak została wkręcona. Macie jakieś pomysły co mogę teraz zrobić??
_________________
Tom
Ostatnio zmieniony przez Mayday Pon Maj 25, 2009 13:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 24, 2009 18:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:06   

sa rozne sposoby mechanikow, jedne bardziej udane, inne mniej. W ostatecznosci zostaje zmiana glowicy
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:07   

niestety żeby ją wyjąć będziesz musiał podneść głowicę :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:12   

Odkręcane było kluczem rurkowym czy nasadowym? Jeśli rurkowym to mogło się obrobić na tyle że dałoby się coś jeszcze zrobić dobrze dopasowaną nasadówką...
 
 
fzig 




Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:24   

Propozycja: zalać do oporu WD 40, odczekać 30 minut i spróbować dobrze dobranym kluczem nasadowym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 24, 2009 20:28   

jeszcze dla pewności warto dodać, że świece są na klucz 16, a nie 17 :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 24, 2009 22:47   

warto gdy swieca ciezko idzie, cofać ja, podobnie jak przy gwintowaniu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 12:11   

A może założyć nasadkę np na poxipol?? jak myślicie?
_________________
Tom
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1065
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 12:22   

Jeśli świeca przy próbie odkręcania nawet nie drgnęła, to próbował bym delikatnie obstukać jej podstawę. Mogło by to spowodować zruszenie gwintu i lekkie sklepanie podkładki, dzięki czemu odkręcenie byłoby łatwiejsze. Wszelkie klejenie to ostateczność, gdyż jeśli klej puści, to nie dość że świeca zostanie na miejscu, to jeszcze będzie cała zafajdana klejem i już żadnego klucza na nią nie założysz.

Pozdrawiam
Marcin
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 12:24   

Nie drgnęła ani trochę, a była obstukiwana i lana WD40 kilka razy...

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 14:48 ]
K... drugi klucz do wyrzucenia. Ani na ciepłym silniku, ani na zimnym nie drgnie. Litr WD40 i kombinowanie śrubokrętem nacinając też nie dają efektów... :/
_________________
Tom
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 25, 2009 16:49   

jakie masz klucze ??
takie przegubowe

jesli tak, to one sie do tego zupelnie nie nadaja, musisz kupic nasadowy kluczyk 16 i dospawac do niego kawalek rurki, potem prostopadle w rurce na gorze, wywiercic otowory i tak probowac, oczywiscie odkrecajac na sile mozesz uszkodzic gwint
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Maj 29, 2009 16:16   

Był taki stary sposób mianowicie polewanie Coca-colą. Spróbuj,nie zaszkodzi a może pomoże. Na pewno lepsze to niż WD :) .

[ Dodano: Pią Maj 29, 2009 17:17 ]
Jak zjechałeś kanty w świecy to nie wiem co Ci pozostało :( . Przyspawać coś do niej? Tylko nie wiem czy to da się przyspawać :( .
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Maj 29, 2009 17:26   

Ulala. Jeśli pozostałość świecy ma jeszcze sześciokąt, to po pierwsze, bierz porządną nasadkę nr 16 (w tych silnikach są "cienkie" świece), przedłużkę i próbuj toto odkręcić, na gorącym silniku, bo jak silnik gorący, to rozszerzalność termiczna materiały głowicy pracuje na korzyść odkręcenia resztek świecy, gdyż bardziej się rozszerza stup aluminium niż żelazny ogryzek świecy. Wypadałoby go przed odkręcaniem schłodzić, np. polać wodą.
Najpierw porusz świecę w obie strony, odkręć, dokręć, i tak parę razy, z coraz większą siłą, aż zacznie płynąć. Tu trzeba uważać, bo gwint w głowicy to aluminium, a świeca to jakiś tam stop stali, tak więc wiadomo, co w razie czego przegra.
Jak nie ma już sześciokąta na klucz w ogryzku świecy, to pozostaje albo tzw. wykrętak, są takie dziwne, stożkowane, z lewym gwintem o dużym skoku, które wkręca się w nawiercony otwór urwanego trzonu śruby, albo delikatne rozwiercenie pozostałości świecy nie do końca na odpowiednią średnicę, a potem nagwintowanie tego otworu lewym gwintownikiem i wykręcenie jej pozostałości lewą śrubą.
Można także rozwiercać to do tego stopnia, aż z pozostałości świecy zostanie sama "rurka".
Ja przechodziłem przez takie coś, ale z jedną ze 26 śrubek skrzynki wałków rozrządu, gdy rozbierałem toto do uszczelnienia w lipcu 2007. Jedna się urwała i był problem. Z narażeniem, drżącą ręką nawierciłem ją najpierw wiertłem 3,5, potem nr 4 czy 5, nie pamiętam i potem wykręciłem toto wykrętakiem. Udało się.
Tu macie materiał dowodowy: http://www.polskajazda.pl...ria/8070,129413
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Maj 29, 2009 18:28   

Przegubowe klucze to złamałem kiedyś dwa, i od tamtej pory ich nie używam. Najlepsze są specjalne nasadki do świec, zwykle są na 3/8",

ale przez przejściówkę można doczepić 1/2" przedłużkę.

Ciężko mi sobie wyobrazić jak mógł się zjechać łepek tak dużej śruby 16mm. Mayday napisz wkońcu jakiego dokładnie klucza używałeś, może jakiś 12-kątny??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Urwana śruba rozrusznika
smiglo83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Kwi 14, 2014 16:18
robsson78
Brak nowych postów [MG ZR 160] urwana śruba napinacza paska wielorowkowego
ignac160 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Cze 23, 2018 22:31
NoPE
Brak nowych postów [R214i 97 r] luzna sruba kolektora !
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sty 15, 2008 22:34
AndrewS
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT] Urwana antena
Krzysi3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sty 19, 2016 21:52
Markzo
Brak nowych postów [R25] Urwana część.
CEDZIOR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lip 30, 2015 09:23
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink