Forum Klubu ROVERki.pl :: [Frelander 1.8 2000] silnik K zalany 15w40
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Frelander 1.8 2000] silnik K zalany 15w40
Autor Wiadomość
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



  Wysłany: Sro Maj 27, 2009 21:39   [Frelander 1.8 2000] silnik K zalany 15w40

Mam takie pytanie, jak kupiłem mojego frelka był zalany 15w40 nie powinien wiem że powinien był być zalany 10w40, ale po zakupie mechanik mi go zalał taki samym olejem, silnik bierze olej, jakieś 0,5l na 3000 kilosów i zastanawiam się czy mógłbym go zalać z powrotem 10w40 czy wtedy nie zacznie "pić" 1 litra na 1000 kilosów, a może te "popijanie" spowodowane jest zalaniem złym olejem? może jakieś podpowiedzi?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 27, 2009 21:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 28, 2009 19:55   

t15690b napisał/a:
wiem że powinien był być zalany 10w40,
i nie powinno się zalewać olejem o niższej klasie lepkościowej ( 15W ).Oleje 10W40 i 15W40 rożnią się lepkością na zimno. 15W zapewnia odpowiednie warunki pracy silnika w temp. -15st.C a 10W w -20 st.C. Olej półsyntetyk to zasadniczo chemicznie mineralny z dodatkiem max. do 30% bazy syntetycznej o wyższym wskażniku lepkości i wyższej lepkości w 100 st.C dlatego wlałbym 10W/40 a jak bierze olej to np. Max life Valvoline .Chociaż 0.5l na 3000 to nie problem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Pią Maj 29, 2009 19:39   

właśnie zmieniłem sam :) , i pierwszym efektem zmiany oleju z 15w40 na 10w40 przestał pracować jak "stary diesel" ustało klekotanie, zamiar mam taki, przejadę teraz jakieś 4000 km i znowu zmienię na to samo czyli 10w40 by "syf" się usunął, dolałem także takie coś co nazywa się Militec i zobaczymy... będę pisał co i jak dalej się z silnikiem dzieje heheh jeśli kogoś to interesuje....

[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 10:45 ]
więc tak, przejechałem jakieś 700 kilometrów, silnik przestał „klekotać” nie słychać pracy zaworów, nie chodzi jak stary „diesel” a co najważniejsze przestało ubywać oleju, gdzie przy 15w40 ubywało zauważalnie, nawet po przejechaniu 300-400 kilometrów, hm bardzo jestem zadowolony, ciekawe czy ubytki i to spore oleju, były spowodowane tym klekotaniem zaworów? hm może ktoś ma jakąś teorię na ten temat? bo przecież na zdrowy rozsądek to po zmianie oleju z 15w40 na 10w40 powinno go ubywać jeszcze więcej...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [frelander 1,8 16v 2000]
niepokojacy dym z tłumika
amik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Gru 10, 2009 22:05
truten23
Brak nowych postów [R 2000]Głosny silnik w Roveryku
krystiano2014 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Maj 08, 2007 13:42
krystiano2014
Brak nowych postów [R25 1.4IL'02] Silnik rwie przy 2000 obrotow
bartekbielecki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Lip 18, 2009 19:48
Gość
Brak nowych postów [214 Si] Silnik szarpie przy około 2000 obrotów
Raga Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Kwi 22, 2013 10:51
darek_pyza
Brak nowych postów [R 400 414 Si 2000]Jestem nowy! Silnik, rozrzad, pompa wody?
POGO Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lip 26, 2009 12:27
praktis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink