Wysłany: Wto Maj 26, 2009 20:50 [R420SD] Plastikowa pokrywa na silniku
Witam, lata mi to ustrojstwo z tematu na silniku
Zauwazylem, ze jakis "fachowiec" wkrecil 4 rozne sruby (ani jedna pewnie nie orginalna) oraz porozrywal gumowe przekladki, ktore mocuje sie w plastiku. Szukalem na forum i w Rave jakis oznaczen tych wkladanych uszczelek oraz srub, ale nie udalo mi sie. Moze ktos zna te oznaczenia albo chociaz dlugosc srub 10tek i jakie to maja dokladnie byc. Ponadto w tych uszczelkach znajduja sie jakby takie tulejki (ktorych jedna mam w moich porwanych uszczelkach). Ktos wie, czy takie czesci mozna nabyc?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Upgreydd Sob Maj 30, 2009 20:14, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 26, 2009 20:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Wto Maj 26, 2009 21:09
Upgreydd napisał/a:
4 rozne sruby
Oryginalnie miałem szpilki ale już trochę gwint sfatygowany ale idzie to dorobić.
Dawno nie zaglądałem pod maskę bo nie pamiętam ile mam tych szpilek -chyba 3
Co do tulejek w uszczelkach to są to ograniczniki co by za mocno nie przykręcić...
No jak nie ma intercoolera to masz 4 sruby jak masz intercoller to tylko 3
Ja wywaliłem tez te orig. śruby bo mam teraz inną pokrywę na 3 śruby i te oryginalne kiepsko trzymały i mi pokrywa latała . Lepiej iść do sklepu z śrubami i kupić sobie parę śrub 10 i wypróbować które będą najlepiej pasować.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Moj rover byl najprawdopodobniej skladany z kilku bo wiele czesci ma "innych" niz standardowe. Poza tym w dowodzie i innych papierach mam wpisane "TDI 105KM". Powiedz mi gdzie sie intercooler znajduje (najlepiej na zdjeciu pokaz) to Ci powiem czy mam Na samochodach sie nie znam za bardzo
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Maj 26, 2009 21:55
Jak staniesz przodem do maski, to znajdziesz go po prawej stronie chłodnicy. Taki aluminiowy, zamontowany pionowo, z którego wychodzą górą i dołem gruby czarne węże .
Na tym zdjęciu widać go między chłodnicą a lewym reflektorem samochodu (czyli po prawej na zdjęciu ).
Uważajcie Panowie z tym dorabianiem i dosztukowywaniem śrub, ponieważ w mojej 600-ce pozrywano gwinty, a w prawy górny otwór ktoś wkręcił za długą śrubę i upssss przewiercił kolektor na wylot
Sorki, ze odgrzebuje, ale nie bylo mnie w domu kilka dni...
U mnie tez ktos wlasnie wkrecil za dluga srube i cieknie, dla tego chce kupic te 4 podkladki z tulejkami, by to troche zatrzymac
Poza tym po zimie strasznie zaczal mi olej silnikowy uciekac.
Cieknie miedzy rozrzadem a blokiem silnika (po lewej stronie, jak stoje przodem do silnika), poza tym ucieka mi na dwoch uszczelkach na bloku silnika (gorna i dolna uszczelka, ta z samej gory silnika) - uszczelka klawiatury zaworow, a ta druga nie wiem jak sie nazywa. Czy ktos sie orientuje jakie sa ceny za te dwie uszczelki i uszczelniacze zaworowe (bo to chyba przez nie cieknie od rozrzadu). I czy bede w stanie dokonac tej naprawy sam? Z gory dzieki za odpowiedz i przepraszam jesli pytania sa glupawe. Nie jestem mechanikiem, wiec nie orientuje sie zbytnio w takich rzeczach.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Nie Maj 31, 2009 19:52
Upgreydd napisał/a:
uszczelniacze zaworowe (bo to chyba przez nie cieknie od rozrzadu).
Upgreydd napisał/a:
Cieknie miedzy rozrzadem a blokiem silnika (po lewej stronie, jak stoje przodem do silnika),
Zapewne cieknie z uszczelniaczy ale
Upgreydd napisał/a:
czy bede w stanie dokonac tej naprawy sam?
Na pewno nie bo napisałeś
Upgreydd napisał/a:
Nie jestem mechanikiem, wiec nie orientuje sie zbytnio w takich rzeczach
a to jest " za poważa" robota.
Do wymiany uszczelniacza wałka rozrządu należy zdemontować rozrząd.
Skomplikowana i trudna robota dla laika ze względu na złożoność operacji jak i brak narzędzi.
Do tego pasuje też wymienić uszczelniacz na wale i drugi uszczelniacz wałka rozrządu od strony pompy przy okazji...
Albo zrób to przy okazji wymiany rozrządu (uszczelniacze wymienia sie razem z rozrządem-nawet jeśli nie ciekną) jeśli nie dużo do niej zostało albo oddaj do mechanika ale dolicz nowy pasek rozrządu jeśli nie robisz całego.
Ewentualnie zalej bardziej gęsty olej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum