Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Cześć, problem polega na tym, że podczas hamowania samochód wpada w dość spore wibracje, pochodzące raczej z przodu samochodu. W momencie dociśnięcia hamulca do oporu bicie nie występuje. Zawieszenie jest w porządku (oprócz łożyska amortyzatora, które prawdopodobnie mogło uszkodzić się przez te wibracje), reszta bez jakichkolwiek luzów, alufelgi są proste, wyważone. Brakuje śrub mocujących tarcze hamulcowe do piasty, ale podobno wiele samochodów w ogóle takich śrub nie posiada. W Roverze 25 natomiast śruby miałem, ale też występowało bicie.
W pierwszej kolejności chcę wyczyścić piasty oraz wymienić tarcze hamulcowe wraz z klockami, ze względu, że najczęstszą przyczyną takiego bicia jest właśnie tarcza hamulcowa.
Macie jeszcze jakieś pomysły gdzie szukać, jeżeli tarcze nie okażą się rozwiązaniem problemu?
bielu000, skoro bije podczas hamowania, to na 99% tarcza.
Przechodziłem to w poprzednim aucie- po zmianie tarcz bicie ustało. Okazało się, że stare tarcze tyły nierówno przykręcone, co powodowało problemy.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pon Lut 15, 2016 14:41
bielu000, hample sa takie same 25 i Zr wiec musi byc tak samo wszytsko, ew lite wnetyl lyb srednica tarczy moze sie roznic
brembo podobno dużo podrób jest
bielu000, hample sa takie same 25 i Zr wiec musi byc tak samo wszytsko, ew lite wnetyl lyb srednica tarczy moze sie roznic
brembo podobno dużo podrób jest
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pon Lut 15, 2016 15:18
na forum niby polecja te mikody jak w google hasło wrzuciwszy to pełno fot popękanych, ja mialem lite ate 3 lata niewiele zuzycia i żadnych wygiec, teraz zamówiłem qh bo takie na pierwszy montaż szły a brałem tez pod uwagę trw, ogolnie do tego auta pełno tarcz jest
A chyba się skuszę na te Mikody jednak. Chodzą mi po głowie jeszcze piasty - że to one mogą powodować takie wibracje, ale spróbuje najpierw z tarczami. Piasty mam w sumie jeszcze z R25, więc w razie czego się przełoży.
P.S. - co by nie zaśmiecać nowym tematem - jaki interfejs polecacie do MG 2.0 idt? Elm327
czy INPA? Czytałem tematy na forum dotyczące obydwu, natomiast wiele z nich było dość starych więc może coś w tej kwestii się zmieniło.
Jaki jest objaw krzywej piasty? Czy podczas hamowania będą odczuwalne wibracje na kierownicy, czy tylko wibracje samochodu bez większych wibracji na kierownicy? U mnie własnie na kierownicy za bardzo nic nie czuć, a szkoda też wywalić kasę na nowe tarcze i po tysiącu kilometrów mieć do wywalenia bo znowu się pokrzywią. Wiem, że tu nikt się we wróżby nie bawi, ale może są jakieś charakterystyczne objawy krzywej piasty, co by pozwoliło na dogłębniejszą i pewniejszą diagnozę.
Bosch, TRW, Ate w nic innego bym się nie pchał. To są hamulce.
[ Dodano: Pon Lut 15, 2016 19:40 ]
By piasta była krzywa musiała by oberwać. I od bijących tarcz to raczej po tyłku dostają końcówki drążków, a nie łożyska McPhersonów.
Tak tak, nowe mam, leżą sobie w pudełku, bo akurat poprzedni właściciel dorzucił w cenie, to akurat bym je sobie wykorzystał. Pytam profilaktycznie, bo wiadomo - różni producenci, różne materiały i w związku z tym różnie mogą ze sobą współpracować.
Felgi były sprawdzane bardzo niedawno, zostały wyważone i wszystko z nimi w porządku. W międzyczasie nie przypominam sobie, żebym gdzieś zaliczył jakąś konkretniejszą dziurę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum