Wysłany: Sro Cze 03, 2009 20:16 Alfa Romeo 156 - rok 2001 - 2006 lub ogólnie alfa
Witam
Mam pytanko co do autka.
ALFA ROMEO 156 rocznik pomiędzy 2001 - 2006
Dokładna odmiana - modele kombi lub sedan z silnikami diesla
Pytanko jest takie
Sporo jest sprzecznych informacji odnośnie tych aut - jedne na maksa na + jedne na - ze drogie części że na naszych drogach zawieszonko pada.
Druga sprawa to co byście polecali
1. silnik 1.9 JTD, 115 KM - i więcej nic o nim nie wiem oprócz tego że mało pali ....
lub
2. silnik 2.4 JTD, 150 KM - wiem że fajnie się zbiera, poza tym mam doświadczenie z podobnym silnikiem pojemnościowo tj 2.5 DiD w miśku i rangerze. Wiem że tak do 8 -7 litrów sie zadowala taki motorek
Poradźcie bo juz sam nie wiem czego szukać
Może ktoś wie jak takiego modelu szukać - jakieś miejsca nefralgiczne ?
wiem że tu o Roverkach heheh no ale wiem też że jeden z naszych klubowiczów jeździ alfą. Stąd pytanko o wasze doświadczenia z tą marką, a jeśli się uda to nawet może z tym modelem.
Ja bym bral 2.4 JTD 8-7 litrow na taki silnik ropy to nie dużo Mialem kolegę jeszcze w technikum co jeździł Alfa 156 ale benzyna. Nic temu samochodzie nie można było zarzucić jak się o no dbało.
Jazda miodzio i w ogolę wnętrze super wygląda oraz sie prowadziło. Z tego co wiem to kobiety projektują Alfy Cenna niestety wyższa niż Rover ale za to również ładne auta.
Jedyny minus tego auta była elektronika, był nawet w orig serwisie Alfa i nie mogli poradzić no ta ze jak się skręcało na max w lewo to auto gasło
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
greg_szczytno, po pierwsze zapytaj pitera34 - jeździ teraz AR 156, z tego co pamiętam.
A po drugie, sporo informacji jest na alfaholicy.pl - forum jak nasze, tylko że zachwycają się swoimi "bellami"
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Alfa to alfa fajny samochód z wyglądu na prawdę, mój brat miał taką tylko nie pamiętam który rocznik bodajże 2000-2001, w kolorze wiśniowym. Miał on ją właśnie w silniku 1,9 JTD najlepszy silnik fiata mało awaryjny i dynamiczny na prawdę fiat akurat się do tego przyłożył co do silnika 2,4 JTD podobno strasznie się psuje możę i mocny ale mało kto go poleca więc jak już Alfę to 1,9, chociaż wiesz co do R to też jest dużo opinii rożnych. Niestety zawieszenie w tej alfie to najgorszy pkt tego samochodu, np. amortyzatory bardzo szybko się zużywają i takie pierdoły tego typu.
no właśnie czekam na opinię użytkownika piter34 chociaż jakoś ostatnio nie często czytam jego posty.
Widzisz wild_weasel, właśnie zachwycają się i raczej wiarygodniejsza byłaby opinia np Rover - owicza bo ten nie będzie chwalił tylko obiektywnie spojrzy.
No i właśnie motorek 1.9 - chwalony za dynamikę i bez awaryjność
a 2,4 - nie mogę jakoś doszukać się co tam właściwie padało jakie były problemy - tak jak u nas można poczytać o np HGF itp. Stąd głównie ten temat
Czekam dalej na wasze podpowiedzi
Kolejny news - 1.9 dochodziło do 150 KM
2.4 do 200 KM
zaczerpniete ze stronki alfiarzy
greg_szczytno, widzą też wady silników. Czytałem kiedyś o poszczególnych typach silników, są wskazane ich zady i walety. Zawsze możesz poprosić o wypowiedzi
A piter34 zajmuje się teraz innymi rzeczami i nie ma zbyt wiele czasu na forum
Produkcję zakończono w 2005
Potem był tylko CrossWagon ZTCP.
greg_szczytno napisał/a:
ze drogie części że na naszych drogach zawieszonko pada.
Ceny części standardowe. Zawieszenie pada, to fakt. U mnie wahacze (góra i dół z przodu) były do wymiany po kilku kkm od zakupu (auto "świeżo" sprowadzone)
greg_szczytno napisał/a:
Poradźcie bo juz sam nie wiem czego szukać
Ja mam 1.9 JTDm 140KM i uważam to za najlepsze rozwiązanie w kontekście moc/spalanie. 2.4 JTDm jest ciężki, droższy w serwisowaniu (choćby większa pojemność układu chłodzenia, czy oleju , no i więcej pali... ale lepiej wgniata w fotel
SeevS napisał/a:
1,9 JTD najlepszy silnik fiata mało awaryjny i dynamiczny na prawdę fiat akurat się do tego przyłożył co do silnika 2,4 JTD podobno strasznie się psuje możę i mocny ale mało kto go poleca więc jak już Alfę to 1,9
To są te same silniki (różnią się liczbą cylindrów) i psują się tak samo. Najczęściej są problemy z układem EGR (zaślepia się) i jakimś czujnikiem od ciśnienia turbiny (zjawisko "przeładowania"), ale to nic strasznego w porównaniu z HGF-em.
greg_szczytno napisał/a:
2.4 do 200 KM
To dopiero w AR159.
W mojej AR praktycznie nic się jeszcze nie zepsuło (jedyna usterka to rozszczelnienie się rurek od układu klimatyzacji kilka dni po zakupie), a może zepsuć się wiele, bo mam praktycznie pełne wyposażenie.
piter34, no właśnie o taką pomoc się rozchodziło - czyli ogólnie drobne rzeczy takie jak w każdym dieslu się może przydarzyć + słabsze od przeciętnego zawieszonko - z czym sobie poradzę Czyli 1.9 wystarczy do tej masy i gabarytów autka to spoko oczywiście nie omieszkam przejechać się i 2.4
dzięki wielkie jeszcze raz dla was wszystkich Się trochę przejaśniło w głowie.
ja tez moge sie wypowiedziec cos na ten temat poniewaz zamienilem rovera na AR 147 1.6 TS 2001 rok.
głwona bolaczka jest zawiecha - na polskie drogi jest zbyt delikatne, aczkolwiek ceny zamiennikow nie kapia po kieszeni
z elektronika nie mam zadnych klopotow
głwonym problemem z mniejszych miastach jest brak mechanikow ktorzy znaja sie na marce
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum