Forum Klubu ROVERki.pl :: [r400 1.6 98]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r400 1.6 98]

remont sprzegla
Autor Wiadomość
cin1 



Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 48
Skąd: wroclaw



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 15:33   [r400 1.6 98]

Witam wszystkich. podejrzewam w swoim R uszkodzenie sprzegla. Podczas ruszania trzeba bardzo umiejetnie puszczac sprzeglo gdyz gwaltowne puszczenie powoduje ze auto podskakuje, w dodatku auto jest mulowate zanim rusze z pod swiatel " matizy sa juz daleko". Kolejna sprawa straszne spalanie, a jezdze raczej ekonomicznie, biegi zmieniam przy 2000 obr.
Moje pytanie dotyczy sprzegla:
-czy wymiana jest bardzo trudna i skomplikowana
- mam ksiazke jak naprawiac honde civic, czy procedura wymiany i samo sprzegla duzo ruzni sie od hondy
-prosze o wypunkowanie czynnosci przy wymianie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 06, 2009 15:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 15:37   

Musisz zdjąć skrzynię, potem to już nie będzie problemu, Zmieniałem sprzęglo jak miałem Tomcata. Kupiłem firmy LUK, koszt około 300zł za komplet do tego olej Elf 4x 0,5L, koszt około 17zł za 0,5L plus robota 50zł dla kumpla :)
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 16:04   

Ja w zeszłym roku za porządną podróbę marki MAPA dałem na Alledrogo jakieś 160 PLN.
Wymieniłem w moim Poldoroverze sam. Stare sprzęło przestało prawie działać, tarcza była tak zużyta, że docisk ledwo do ją dociskał, na trasie nie dało się nim nawet wyprzedzać, wciśnięcie gazu powodowało wzrost obrotów silnika, ale nie prędkości. O najeździe na jakąś górkę wogóle nie wspominając, bo się nie dało. Stara tarcza jeździła już swoimi nitami po tarczy docisku, aż dziwne że się to nie rozsypało w drebiezgi.
Do odkręcenia docisku będziesz potrzebował klucza nasadowego TORX nr 8. Ja miałem oczkowi torx nr 8, też nadaje się. Te sześć czy osiem śrubek od docisku, które go trzymają, to najdziwniejsze śrubki, z jakimi się spotkałem, łeb jest na nr 8, a rozmiar śruby M-10. Jak nie masz takiego kluczyka, to nie bierz się za wymianę i nie próbuj odkręcać tego czymś innym, bo tylko zniszczysz śrubki, a ich nie odkręcisz.
Reszta to banał. Trzeba tylko uważać w współśrodkowym założeniu tarczy, gdy jeszcze docisk będzie nie dokręcony. Potem nie da się tego ruszyć i jak będzie tarcza nierówno założona, to nie da się założyć skrzyni, wałek sprzęgłowy nie da się wcisnąć.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 11:22   

oprawca_1978 napisał/a:
Ja w zeszłym roku za porządną podróbę marki MAPA dałem na Alledrogo jakieś 160 PLN.
a co to jest "porządna podróba"?
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 12:25   

DANTE79R napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Ja w zeszłym roku za porządną podróbę marki MAPA dałem na Alledrogo jakieś 160 PLN.
a co to jest "porządna podróba"?


Za 160 PLN wiele żądać nie można.. Ale chodzi dobrze, w rok zrobiłem poldkiem jakieś prawie 20 tysięcy i działa, ładnie bierze, nie ślizga się, nic nie wibruje, nie występuje żadne szarpanie i telepanie silnikiem, którym straszono, jak założę to sprzęgło, itd.. działa jak działać powinno.
Na spokojnie wytrzyma te trzydzieści parę tysięcy, gdy poldek zahaczy 200 kkm przebiegu.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 22:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Opornik dmuchawy do R400 - dostępny z zamiennika
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 01, 2009 15:00
mcjg
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b
Brak nowych postów [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Cze 29, 2008 22:10
rybakowy
Brak nowych postów [r400] Czy silnik 1.6 seria K z r45 podejdzie pod r400?
bielawnym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Sty 24, 2010 10:22
Vesper416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink