Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Accord] Silnik przerywa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Accord] Silnik przerywa
Autor Wiadomość
NocnyDrwal 




Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



  Wysłany: Sob Maj 30, 2009 17:40   [Honda Accord] Silnik przerywa
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam!
Pewnego dnia silnik zaczal delikatnie przerywac, potem coraz czesciej wiec odkrecilem oslone i szukam... Poczatkowo myslalem ze to zapowietrzajacy sie uklad paliwa bo po wielokrotnym pompowaniu gruszka przed filtrem paliwa, stawala sie miekka i jakby pusta w srodku ale to podobno normalne.
Szukalem dalej i chyba znalazlem. W okolicy 3 wtrysku (liczac od lewej strony stojac na wprost silnika) jest mokro, przewody w tej czarnej materialowej otulinie (nie wiem dokladnie jaka role pelnia - prosze o wyjasnienie) sa wilgotne od ON.

http://www.youtube.com/watch?v=FrLVAJSy9IU
http://www.youtube.com/watch?v=M6_ipOP7474


Jak sie do tego zabrac?

Zamieszczam fotki.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 02, 2011 23:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 30, 2009 17:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 30, 2009 17:43   

Sprawdź wiązkę przy pompie. Jak kabel nie jest przerwany to nic się nie będzie dziać jak będzie zalany
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
NocnyDrwal 




Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 17:49   

otulina tych przewodow nasiakla ON a spod wtrysku zwyczajnie sie leje od czasu do czasu nawet delikatnie "plunie"
 
 
turus 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: zamość



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 17:59   

Z tego co opisujesz prawdopodobnie wymienić trzeba właśnie ten przewód w otulinie, a najlepiej wszystkie, ponieważ tamtędy ucieka paliwo i wtrysk nie ma czego podawać do cylindra stąd przerwa w pracy silnika, chociaż jeśli nie dostaje tylko jeden to powinno się to objawiać raczej nierówną pracą silnika. Wymień przewody, to prosty zabieg (przewód się kupuje na metry), a jeśli to nie pomoże jedź do kogoś kto zajmuje się pompami i wtryskami. :wink:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 18:03   

Spróbuj dokręcić delikatnie te nakrętki od przewodów metalowych co doprowadzają paliwo do wtrysków i te śruby co mocują te "rozgałęźniki" na których końcach są przewody w oplocie nałożone.
A te gumowe w oplocie to podobno przewody przelewowe czy jakoś tak.
Wymień je na nowe.
Taki przewód w oplocie kupisz w motoryzacyjnym na metry-dotniesz długości i będzie.
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 18:13   

Z tego co wiem to za doprowadzanie paliwa odpowiedzialne są przewody metalowe które lecą z pompy do wtrysków a te w otulinie odprowadzają tylko nadmiar paliwa.
Kiedy wymienialeś filtr paliwa?
 
 
 
NocnyDrwal 




Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 18:15   

raczej niedawno bo 6 miesiecy temu
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sob Maj 30, 2009 18:22   

miałem to samo w mażdzie.okazało sie że mialem syf w baku ktory przytykał przewody i silnik przerywał.dodatkowo przewody paliwowe pod podwożiem w kilku miejscach były przetarte.wymiana przewodów i czyszczenie baku pomogło
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 10:09   

Ja bym sprawdził metalowy przewód wysokiego ciśnienia tego wtrysku. Być może gdzieś puszcza pod nakrętką i dlatego się leje. Może wystarczy tylko dokręcić. Ewentualnie leje się z przewodów przelewowych. Wymień je na nowe. Szarpanie może być zupełnie z tym niezwiązane. Sprawdź kody błędów, wyczyść kostki wiązki głównej i obejrzyj dokładnie samą wiązkę.
 
 
piter28 



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: nowy sącz



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 13:34   

witam też mam problem z przerywaniem silnika w moim accordzie 98r.2.0itd i chciałem sprawdzić to na kompie ,byłem u kilku mechaników i u wszystkich dostałem odpowiedz że nie można połączyć się z komputerem już nie mam pomysłu co z tym robić :?: bardzo prosze o pomoc
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 19:36   

piter28, chyba na stronie klubowej jest procedura odczytu i kasowanie błędów w klekocie i chyba w Accordzie się da ją zastosować...
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 20:08   

W Accordzie kostka diagnostyczna jest 5 pinowa, schowana pod kierownicą. Zwiera się piny 1 i 3. Reszta jak w roverku.
 
 
piter28 



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: nowy sącz



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 20:49   

dzięki za porade odszukałem info na temat wykasowania błędów jutro będe prubował :ok:
 
 
NocnyDrwal 




Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Maj 31, 2009 22:59   

no to powodzenia :???: bo u siebie odnalazlem zlacze 5pinowe, zwarlem prawidlowe piny i... NIC nie mruga :sad: (moze to zlacze ktos odlaczyl w okolicy ECM)

[ Dodano: Sro Cze 03, 2009 23:19 ]
Wymienilem przewody przelewowe i nie pomoglo :???: ale przynajmniej ON nie ucieka :>

Przy okazji wymiany zobaczylem ze prawdopodobnie uszczelka ukladu dolotowergo jest chyba skonczona bo jest mokro od oleju na laczeniu :!: czy to moze byc przyczyna przerywania silnika :?:

Czy wymiana tej uszczelki jest skomplikowana czy moge zrobic to sam ?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 09:26   

Sprawdź dokładnie główną wiązkę przewodów, a przede wszystkim kostki w okolicach pompy wtryskowej. Oczyść je porządnie za pomocą jakiegoś sprayu do styków. To może być przyczyna szarpania. Co do tej kostki diagnostycznej, na pewno znalazłeś tą co trzeba? Może spróbuj poszukać jeszcze, może to nie ta, zobacz pod plastikiem przy prawej nodze pasażera, czasem tam może być schowana, choć w hondach raczej bywa pod kierownicą.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 09:58   

NocnyDrwal napisał/a:
Przy okazji wymiany zobaczylem ze prawdopodobnie uszczelka ukladu dolotowergo jest chyba skonczona bo jest mokro od oleju na laczeniu :!: czy to moze byc przyczyna przerywania silnika :?:


Raczej nie.

NocnyDrwal napisał/a:
Czy wymiana tej uszczelki jest skomplikowana czy moge zrobic to sam ?


Odkręcasz 4 śruby/nakrętki i jedną która mocuje dolot do pokrywy zaworów.
Uszczelka jest do kupienia-mnie se nie chciało i wyciąłem z jakiegoś materiału na podkładki.
Z kartonu to odpada-olej przesiąknie go a ciśnienie w dolocie ją "wydmucha".


Co do szarpania silnikiem to najlepiej jest wytargać całą wiązkę z auta i rozwijać tą izolację szukając przetarć i załamań.Jednak czasem izolacja z zewnątrz wygląda OK a w niej przewód może mieć przerwę.Sprawdź dokładnie wtyczkę od pompy i delikatnie pociągaj za każdy kabelek, może jest coś przerwanego.
Spróbuj na odpalonym silniku ruszać wiązką i obserwować co się dzieje-może znajdziesz słaby punkt wiązki.

Wiem,że się powtarzam-tak samo jak się powtarza temat przerywania/szarpania klekota ...
Z tego co obserwuję na forum 95% przypadków w których "silnik szarpie/przerywa" to właśnie wiązka.
 
 
NocnyDrwal 




Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 14:14   

thef napisał/a:
Sprawdź dokładnie główną wiązkę przewodów.


rozumiem ze chodzi o te czarna kostke na scianie pompy wtryskowej... a nastepnie przesledzic odchodzace od niej kable na calej dlugosci
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 14:21   

Nie, nie, tego nawet czasem nie ruszaj! Wyczyść kostkę na drugim końcu tych właśnie przewodów pompy oraz tą, która będzie obok. I od tych kostek kieruj się za grubą wiązką kabli idącą po obudowie rozrządu (lewa strona silnika stojąc przodem do maski) aż do dwóch dużych kostek zamocowanych do prawego nadkola.
 
 
piter28 



Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: nowy sącz



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 14:09   

witam ponownie,prubowałem wykasować błędy tak jak to było napisane w informacji na stronie klubowej i przez kilka dni było ok. ale po tygodniu jazdy problem z przerywaniem powrucił co prawda w narazie w mniejszym stopniu ale myśle że będzie tak jak poprzednio więc musze połączyć się z komputerem i sprawdzić co jest grane tylko że dalej jest problem jak się z nim połączyć czy ktoś ma jakiś pomysł :?:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 21:43   

piter28 napisał/a:
witam ponownie,prubowałem wykasować błędy tak jak to było napisane w informacji na stronie klubowej i przez kilka dni było ok. ale po tygodniu jazdy problem z przerywaniem powrucił co prawda w narazie w mniejszym stopniu ale myśle że będzie tak jak poprzednio więc musze połączyć się z komputerem i sprawdzić co jest grane tylko że dalej jest problem jak się z nim połączyć czy ktoś ma jakiś pomysł :?:
Wykasowanie błędów nic nie da, odczytanie mogłoby przybliżyć dokładniejsze miejsce usterki, ale nawet bez tego można przypuszczać, że winna jest wiązką silnika. Przyjrzyj się jej na spokojnie, wyczyść te kostki i posprawdzaj wszystkie przewody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Przerywa na wyzszych prędkościach i biegach
michal_plock Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Sie 20, 2011 09:16
tigerg60
Brak nowych postów [Honda Accord] Silnik 20T2N
gaber Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Sty 16, 2009 09:29
Brt
Brak nowych postów [Honda Accord] Pytanie o silnik
baniaczek136 Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Paź 31, 2009 07:21
filo
Brak nowych postów [Honda Accord] Zimny silnik, szarpie
michal-555 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Paź 04, 2008 11:10
NEOSSS
Brak nowych postów [Honda Accord] Silnik chodzi idealnie a jest duże spalanie
pili98 Rover serii 600, Honda Accord 75 Sob Kwi 09, 2011 18:47
Balas87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink