Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam
Pozsiadam Rovera 75 CDT 99r. Mam problem ze skrzynią, a dokładnie z 3 biegiem.
Problem występuje po przejściu z 2 na 3 bieg potrafi wyskoczyć, aczkolwiek po mocniejszym wciśnięciu działa. Natomiast po zredukowaniu z 4 na 3 bieg nie wchodzi. W czym tkwi problem - obawiam się że skrzynia pada? Czasami jest też problem z 1 - ale ogólnie chodzi. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:40, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 11, 2009 22:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A nie jest tak że biegi generalnie ciężko Ci wchodzą? Ja bym pierwsze co sprawdził czy pompka sprzęgła przy pedale nie jest mokra i ile jest płynu w zbiorniczku na pompie.Trochę gimnastyki ale warto. Jeśli wszystko będzie ok to sprawdź jak wyglądają linki do sterownia skrzynią (takie cięgna pomiędzy lewarkiem zmiany biegów a skrzynią) Bo główki potrafią popękać i ciężko biegi trafiają. Jeśli wszystko będzie ok (pompa,wysprzeglik,cięgna sterowania) To trafiła Ci się zajechana skrzynia (chyba że o czymś zapomniałem)
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
master-cars [Usunięty]
Wysłany: Wto Maj 12, 2009 18:22
Dzięki. Faktycznie słownik sprzęgła był mokry, a na dodatek brakowało w nim płynu.
Mam pytanie czy wymiana siłownika sprzęgła coś pomoże? I co lepiej zamontować oryginał czy od BMW
Całą pompkę będziesz musiał wymienić i najlepiej założyć od razu od BMW. Jest opcja wymiany samego tłoczka ale osobiście nie jestem do tego przekonany.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
master-cars [Usunięty]
Wysłany: Sro Maj 13, 2009 21:40
Dzięki bardzo
Pompe, oraz przewody już kupiłem, nie wiem tylko jaki przewód zastosować do podłączenia razem z pompą (ten metalowy) mam oczywiście oryginalny przewód od BMW razem z siłownikiem, jednak jego kształt i kolanko może stworzyc problem z montarzem.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy wszytko można połączyć za pomocą zwykłych opasek zaciskowych, czy cisnienie ich nie wypnie i płyn nie ucieknie?
Najlepiej oddać przewód do zakładu, który bawi się w okucia przewodów wysokociśnieniowych i oni Ci dorobią na gotowo z odpowiednimi końcówkami.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
master-cars [Usunięty]
Wysłany: Sob Maj 16, 2009 08:40
Witam
Przewód udało mi się nawet rzerobić z oryginalnego, w połączeniu z przewodem od BMW.
Wszystko poskładałem, biegi chodzą idealnie oprócz 3. Cały czas jes problem we wrzyuceniu 3 biegu, z 2 na 3 czasem wchodzi, natomiast z 4 na 3 raczej nie. Co jeszcze można sprawdzuć przed ewentualną wymianą skrzyni?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Sob Maj 16, 2009 10:39, w całości zmieniany 1 raz
biegi chodzą idealnie oprócz 3. Cały czas jes problem we wrzyuceniu 3 biegu, z 2 na 3 czasem wchodzi, natomiast z 4 na 3 raczej nie. Co jeszcze można sprawdzuć przed ewentualną wymianą skrzyni?
Czemu od razu wymiana skrzyni? Przecież można ją naprawić.
Problem z trzecim biegiem nie jest tak powszechny jak z wysprzęglikiem i pompką sprzęgła, ale jest znany.... Ja miałem dokładnie to samo, kilku użytkowników na angielskim forum również. U mnie trzeci bieg potrafił 'zniknąć' (nie dało się wrzucić) na kilka dni, aby potem znowu się pojawić. Problemem okazała się plastikowa końcówka wodzika w skrzyni biegów - rozpadła się. Załączam fotkę.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Stwierdziłem, że lepiej wyciągnąć "trupa" niż generować kolejny wątek o podobnej tematyce, szczególnie, że takich jest już dużo.
Problem z trójką. Jak chcę wrzucić z 2 na 3 to prawie zawsze zgrzyta. Przy zmianie z 4 na 3 zawsze zgrzyta. Mam zamiar to sprawdzić w warsztacie ale jak tak czytam posty to obawiam się, że będzie problem. Albo wymiana skrzyni albo wybebeszanie, a nie wiem, kto robi coś takiego w Krakowie i okolicach - tak czy inaczej koszty.
Mam też problem z jedynką i wstecznym. Jak jadę na tych biegach z określoną ilością gazu a nagle puszczę gaz to mam odgłos pod autem jak przy śrutowaniu - oczami wyobraźni już widzę połamane zęby szalejące po komorze
[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 17:02 ]
Marian_K napisał/a:
Problemem okazała się plastikowa końcówka wodzika w skrzyni biegów - rozpadła się
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 17:29
andrzej360, wygląda na problem z dwumasą. Choć mogą też być synchronizatory, ale jakoś bardziej jestem skłonny obstawić dwumas. O ile dobrze pamiętam, to takie objawy miał Marian_K.
andrzej360, wygląda na problem z dwumasą. Choć mogą też być synchronizatory, ale jakoś bardziej jestem skłonny obstawić dwumas. O ile dobrze pamiętam, to takie objawy miał Marian_K.
Dziękuję za sugestę. Nie podważam tylko dopytuję: dlaczego w takim razie mam problem tylko na trójce?
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 13:12 ]
Czy ktoś z małopolskich Forumowiczów mógłby polecić warsztat specjalizujący się w skrzyniach?
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 13:53 ]
Dodam jeszcze jedno. Zgrzytanie nie zaczęło się od razu. Pierwsze co było "nie tak" to wyskakująca "trójka". Przy wyprzedzaniu lub np. przy jeździe pod górę (czyli przy obciążeniu) bieg mi wyskakiwał i nadal wyskakuje. Dopiero potem doszłe zgrzytanie... Porblem dotyczy tylko i wyłącznie biegu "3". Może rzeczywiście to kwestia linki...?
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 14:53 ]
Wyjąłem akumulator i chciałem się dostać do tych linek. Niestety śruby od pudełka, w którym miwszka aku nie chcą puścić.
[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 15:33 ]
Sakramentalne pytanie. Czy ktoś zna bezpieczne źródło z którego można nabyć skrzynię biegów?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum