Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana płynu chłodniczego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
Thor_14 




Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 7
Skąd: Opole - Sztokholm



Wysłany: Pon Cze 08, 2009 21:30   [R75] Wymiana płynu chłodniczego
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Wlasnie kupilem Valvoline MaxLife Coolant 10l. i chcialbym samodzielnie wymienic plyn, tzn. stary spuscic i wlac ten nowiutki. Jakas instrukcja, krok po kroku bo tego jeszcze nie robilem? Tylko prosze szczegolowo bo samo stwierdzenie typu "waz od chlodnicy" niewiele mi mowi, bo w okolicy chlodnicy widze pare wezy. Dzieki wielkie za zrozumienie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 17:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 08, 2009 21:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 10:36   

Thor_14, do wymiany potrzebny jest kanał,najazd lub podnośnik.Te czynności dotyczą diesli.
-przed wymianą wyłączyć klimę
-odkręcić korek zbiornika wyrównawczego
-zdemontować osłonę silnika od spodu auta
-ustawić pojemnik na płyn pod silnikiem w rejonie spustu
-odkręcić śrubę spustową w bloku silnika ( jest z przodu ,powyżej kołnierza dolnej rury turbo ) i spuścić płyn
-wyczyścić blok,śrubę i zakręcić ( 20 Nm ) z nową podkładką
-pod spodem auta,podstawić pojemnik, odpiąć zacisk na dolnym wężu chłodnicy,ściągnąć
przewód i spuścić płyn
-wyczyścić wszystko, sprawdzić stan przewodów,założyć węża,opaskę zaciskową i osłonę silnika od spodu auta
-zdjąć górną pokrywę silnika ( trzy śruby )
-odkręcić śrubę odpowietrzającą na cieńszym wężu ( przy akumulatorze )
-wlewać powoli płyn do wychłodzonego silnika aż do momentu wypłynięcia z otworu odpowietrzenia
-zakręcić śrubę odpowietrzenia
-dolać płynu do poniżej poziomu wlewu
-uruchomić silnik i wprowadzić na obroty 2000-3000 rpm
-gdy płyn się zagrzeje i zacznie podnosić się poziom, zakręcić korek zbiornika wyrównawczego
-utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora
-po wyłączeniu się wentylatora zatrzymać silnik
-po ostygnięciu sprawdzić poziom i ewentualnie uzupełnić płyn
-założyć pokrywę silnika jeśli nie trzeba już odpowietrzać
-kontrolować poziom przez kilka dni
chyba niczego nie pominąłem,jeśli tak,to może ktoś uzupełni,życzę bezproblemowej wymiany.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2009 10:50   

Khmmm .... strasznie to skomplikowane ....
Zazwyczaj zdejmuję rurę wlotową z chłodnicy, spuszczam co się da, następnie przytykam wylot odkurzacza (może być kompresor) do otworu zbiornika wyrównawczego i wypycham resztę...
Później tylko uzupełniam ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 10:59   

argail,
Thor_14 napisał/a:
Jakas instrukcja, krok po kroku bo tego jeszcze nie robilem? Tylko prosze szczegolowo
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Artur 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:26   

ja mam takie dość błache pytanie jak w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego zlokalizować znaczniki min - max.
_________________
<Black 7 Seven>
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:34   

na samym dnie, widocznym po odkręcenia korka, jest znacznik max. i dlatego dno może być lekko przykryte płynem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Artur 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:37   

SeniorA napisał/a:
na samym dnie, widocznym po odkręcenia korka, jest znacznik max.


ok niby proste, ale czy to znaczy że przy zimnym płynie chłodniczym w zbiorniku wyrównawczym nie powinno być płynu, lub powinien być na samym dnie ??
_________________
<Black 7 Seven>
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 17:46   

poziom, ilość płynu sprawdzamy na zimno , na równej poziomej powierzchni i ten stan jest miarodajny. Znacznik min. powinien być przykryty a max widoczny.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Wymiana płynu chłodniczego-demontaż chłodnicy-3l płynu?
KrzysztofWalia Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 10, 2015 12:20
KrzysztofWalia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [rover75] Wymiana płynu chłodniczego.
rafal120 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 10, 2014 13:39
Adrian
Brak nowych postów [R75] Temperatury płynu chłodniczego w R 75
sad200 Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Lis 15, 2009 23:35
SeniorA
Brak nowych postów [R75]Temperatura płynu chłodniczego
jareczeeek Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Cze 15, 2013 18:08
jareczeeek
Brak nowych postów [MG ZT-T] Wyciek płynu chłodniczego
pajda Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Paź 18, 2010 16:41
siersciuch01



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink