Naprawiałem hamulce z tyłu w obu kołach i przez źle zaślepione przewody hamulcowe wyciekło mi dużo płynu. Zbiorniczek opustoszał, a jak dolałem do niego płynu to połowę wciągło od razu. I teraz pytanie, czy wystarczyło go zalać czy już mam zapowietrzony układ? Jeśli tak to jak się go odpowietrza? ABS to jakieś utrudnienie? Proszę o pomoc bo szukajka nie bardzo chce mi pomóc
_________________ Tom
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 11, 2009 12:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 11, 2009 14:22
Na 100% masz zapowietrzony układ jak zbiorniczek opustoszał.
Do odpowietrzenia układu potrzebne są dwie osoby, jedna siedzi w aucie naciska hamulcem; (na zapalonym silniku bo działa wspomaganie i jest lżej pompować) i trzymając hamulec, druga popuszcza odpowietrzniki w tym momencie.
Operację trzeba powtarzać na wszystkich kołach do momentu pojawienia się czystego płynu hamulcowego bez śladów powietrza.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Dzięki azor77, czytałem w jakimś wątku, że jest problem z odpowietrzeniem ABSu. Czy to prawda? I jakiego smaru użyć do nasmarowania tych dwóch śrub w gumkach? Użyłem jakiegoś srebrnego do zacisków hamulcowych, ale problem jest taki, że jest on gęsty i nie chodzą one lekko, a wydaje mi się, że powinien być rzadki
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Cze 11, 2009 15:23
Mayday napisał/a:
że jest problem z odpowietrzeniem ABSu.
Coś było na forum ale nie jestem zorientowany gdzie to jest a ja nie mam ABS. Ale myślę że można to jakoś sensownie odpowietrzyć, popuszczając przewody na poszczególne koła podczas gdy ktoś trzyma hamulec.
Mayday napisał/a:
I jakiego smaru użyć do nasmarowania tych dwóch śrub w gumkach? Użyłem jakiegoś srebrnego do zacisków hamulcowych, ale problem jest taki, że jest on gęsty i nie chodzą one lekko, a wydaje mi się, że powinien być rzadki
Chodzi ci o odpowietrzniki cylinderków, one są zabezpieczone taką gumką coby się nie zapchały piachem. Można je wyczyścić i przesmarować aby lekko się wkręcały i na przyszłość kolejnego odpowietrzania nie uległy ukręceniu ale muszą być zawsze dobrze dokręcone po wszystkim.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 18:35
Mayday napisał/a:
Chodzi mi o tzw. śruby pływające/bolce czyt jak to się nazywa.
eh nie skojarzyłem, a właśnie miałem z jedną problem jak wymieniałem ostatnio komplet, klocki i tarcze. Jedna była tak zapieczona że ani drgnęła, mocno się na gimnastykowałem żeby ją wyjąc i rozruszać. Ale wyczyściłem drobnym papierkiem i nasmarowałem akurat miałem smar grafitowy nie jest taki gęsty jak zwykły ŁT 40.
Ale ty możesz rozrzedzić dodać troszkę oleju do smaru i powinno być ok.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum