Mam pytanie dotyczace silniczka krokowego, w zasadzie zaworu IACV. Doczytalem, ze jego zakres pracy to 180 krokow. Jaka liczbe krokow powinien miec na wolnych obrotach? Czy w ogole jest to okreslone?
W moim przypadku zawor na wolnych obrotach jest calkowicie zamkniety, przez obejscie nie ssie powietrza. Po podlaczeniu do PC przez interface mozna odczytac, ze liczba krokow spada do 5 i od tgo momentu, auto w miare nagrzewania, podwyzsza obroty do ok 950-1000 obr/min.
Jesli ktos robil podobne pomiary i eksprymenty i moglby sie podzielic wiedza to z gory serdecznie dziekuje.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez gap Sro Cze 24, 2009 11:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 10:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tego nie da się ustalić ile kroków będzie miał silnik przy wolnych obrotach.
Zależy to od wielu czynników, od szczelności przepustnicy i kolektora dolotowego, temperatury silnika, tem. powietrza, jakości paliwa, ciśnienia at.
Jeżeli silnik pracuje z zamkniętym krokowcem to można wnioskować że jest nieszczelność dolotu.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
Zależy to od wielu czynników, od szczelności przepustnicy i kolektora dolotowego
Szczelnosc kolektora dolotowego sprawdzalem i uszczelnilem miedzy innymi przylacze wspomagania hamulcow i weze, ktore wchodza do dekla zaworow. Przepustnica ma przeswit i to spory. Nie wiem, czy powinna miec, czy raczej powinna byc w miare szczelna? Obawiam sie, ze poprzedni wlasciciel cos krecil sruba ustalajaca polozenie zerowe przeustnicy. Obecnie wykrecilem ta srube prawie o dwa obroty. Nie ukrywam, ze jest znacznie lepiej bo obroty spadly z powyzej 1000 na ok 950. Martwi mnie to, ze po wcisnieciu sprzegla, w szczegolnosci podczas parkowania, auto przygasa i silnik trzesie sie nieelegancko. Zastanawiam sie, zeby przymknac przepustnice jeszcze troche, tak aby w danych warunkach, silniczek krokowy ustalil wolne obroty, na powiedzmy 45-tym kroku, zamiast na 5-tym. Wiem, ze mozna ustawic przepustnice na Testbook-u T4 ale mnie chodzi o to zeby auto zachowywalo sie poprawnie i to mi wystarczy.
Przeczytalem wczoraj artykul, ktory dotyczyl ukladu wtryskowego do fiata i tam podaja, ze dla silniczka 200 krokowego, od 1-100 to zakres wolnych a od 101-200 rozruch. Nie wiem, czy to ogolna zasada obowiazujaca w ukladach tego typu, czy zalezy to od danego modelu auta, a co za tym idzie czy mozna tak przyjac dla naszych roverkow???
Co sadzicie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum