Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam i pytanie moje dotyczy koła pasowego.Pojawiły się stuki przy silnym skręceniu kół zarówno w jedną stronę jak i w drugą.Pojechałem do mechanika i stwierdził,że na 99% jest do wymiany koło pasowe.Więc może ktoś robił coś takiego i gdzie można dostać takie koło i jaki jest koszt tej naprawy i czy można jeździć z tym.
_________________ Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 12:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Gru 26, 2009 12:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sob Gru 26, 2009 13:05 Re: [R75 2,0 CDT 99] koło pasowe
Miras31 napisał/a:
Witam i pytanie moje dotyczy koła pasowego.Pojawiły się stuki przy silnym skręceniu kół zarówno w jedną stronę jak i w drugą.Pojechałem do mechanika i stwierdził,że na 99% jest do wymiany koło pasowe.Więc może ktoś robił coś takiego i gdzie można dostać takie koło i jaki jest koszt tej naprawy i czy można jeździć z tym.
temat maglowany wiele razy" opcja szukaj" i znajdziesz wszystko...
tak po za tym, nie polecam jeździć na walniętym kole pasowym. na necie znajdziesz ceny używek i nowych, porównaj i sam oceń na co Cie stać, wiadomo że nowe to nowe.. ale czasem ceny są zbyt wygórowane, w twoim przypadku nie ma tragedii..
naprawa w zalezności od mechaniora, czesto z kołem od razu wymienia się paski.
Koledzy mam jeszcze pytanie.Czy to koło jest tylko przykręcone na śrubę czy może jest tam jeszcze jakiś klin,bo u Mnie nie było i mechanior się zstanawiał i założył bez.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 12:29
Jeżeli w kole jest stożek to klina nie musi być i nie występuje. Koło zaciśnie się i zblokuje po dokręceniu. I z tego co pamiętam śrubę dokręca się w przeciwną stronę pracy silnika, tak aby się nie odkręciła i koło nie poluzowało. Tak czy siak - nie odkręci się samo.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Cze 23, 2010 12:19, w całości zmieniany 1 raz
immortalll [Usunięty]
Wysłany: Pon Cze 21, 2010 13:42 R75 2.0 CDTi koło pasowe, czy pasuje od BMW?
Czy koło pasowe do modeli:
BMW 3 E46
320 d (1998.04 - 2001.09) 136KM
318 d (2001.09 - 2003.03) 116KM
BMW 5 E39
520 d (2000.02 - 2003.06) 136KM
pasuje do R75 2.0 CDTi 2003?
mam mały spór pomiędzy dostawcą części w Łodzi o mechanikiem.. muszę rozstrzygnąć.
Na forum znalazłem tylko ogólną informację że od BMW nie pasują.. ale jakie i do czego to nie wiem:)
z góry dziękuję za proste Tak lub Nie. Może pomoże również innym nie dać się wykiwać. W moim przypadku musiałem błyskawicznie zareagować i stad zawierzyłem gościowi od częsci.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Cze 21, 2010 14:48
Pasuje o tym numerze 11232247887. W Gdyni w BMW aktualnie niedostępne. Cena 1113zł i do ściągnięcia w przeciągu tygodnia.
Niestety Pan w serwisie nie był w stanie powiedzieć czy jest to koło od w/w przez Ciebie silników. Wydaje mi się jednak że koło o numerze 11232247565 powinno też pasować. Nie bierz tego jako gwarancji że tak jest. Możesz porównać i wtedy będziesz miał pewność. Z tego co widać to wyglądają wizualnie identycznie.
immortalll [Usunięty]
Wysłany: Sro Cze 23, 2010 10:03
apples napisał/a:
Pasuje o tym numerze 11232247887. W Gdyni w BMW aktualnie niedostępne. Cena 1113zł i do ściągnięcia w przeciągu tygodnia.
Niestety Pan w serwisie nie był w stanie powiedzieć czy jest to koło od w/w przez Ciebie silników. Wydaje mi się jednak że koło o numerze 11232247565 powinno też pasować. Nie bierz tego jako gwarancji że tak jest. Możesz porównać i wtedy będziesz miał pewność. Z tego co widać to wyglądają wizualnie identycznie.
apples Dziękuję Ci bardzo za pomoc.. a mógłbym prosić kogoś kto ma ma dostęp o sprawdzenie numeru katalogowego dla oryginalnego koła pasowego dla Rovera 75 CDTi z 2003r.?
Ta informacja bardzo by mi się przydała dla porównania.
Dzięki!
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Lip 03, 2010 10:30
No i chyba dopadło i mnie. Stuka coś jak diabli. Do ok. 1500rpm odgłos jakby miał się silnik rozwalić. Powyżej stukanie ustępuje. Ustępuje dodatkowo na biegu jałowym kiedy włączę klimatyzacje lub skręcę koła na max. Wynika że ustępuje stukot pod dużym obciążeniem. Może dlatego że drugi pasek od klimatyzacji wyrównuje je i cichnie. Podejrzewam że to koło pasowe ale pewności nie mam.
Czy ktoś zakładał koło pasowe firmy MAXGEAR?
Czy od razu wymienialiście paski i rolki/napinacze?
Czy w CDT i CDTi na pewno jest to samo koło bo sprzedawcy twierdza różnie?
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Lip 03, 2010 15:17, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Lip 04, 2010 08:58
Rowan, Dzięki
Nadal mnie męczy dlaczego jedni producenci (CORTECO) podają że do R75 pasuje tylko koło pasowe BMW 11232247887. Drudzy (SWAG, FEBI) że może być koło BMW 11232247565.
Koła pasowe 11232247565 i 11232247887 różnią się trochę wyglądem. 11232247565 ogranicznik tłumika drgań ma z tyłu, a 11232247887 z przodu.
Koło 11232247565 uważam że jest lepiej rozwiązane konstrukcyjne niż 11232247887. Jeżeli się rozpadnie to będzie się wysuwać na zewnątrz, a nie do wewnątrz w stronę silnika obcierając lub uszkadzając obudowę wału na bloku.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 07, 2010 11:32, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Lip 04, 2010 19:17
Tak wygląda moje koło.
Jeżeli nie jesteśmy pewni czy to koło to wystarczy chwycić za koło pasowe od strony bieżni pasków i będzie wiadomo. Jak pękła guma to będzie się ruszać - rozdzielać.
Po ściągnięciu koła nie było klina. Chyba ze gdzieś spadł. Koło nie jest na stożku.
Z odkręceniem też niezła jazda. Trzeba było zaprzeć klucz o podłożnice i obrócić silnik rozrusznikiem. Inaczej nie szło. Przy okazji do wymiany oba paski i 2 rolki - szumią. Wymienię chyba wszystkie 3 rolki, oba paski i koło pasowe zgodnie z http://forum.roverki.eu/v...p=523518#523518
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 15, 2010 10:00, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 15:57
Zamówione Koło pasowe wału LJM Fahrzeugteile, 3 rolki INA i 2 paski Gates.
Cena
EDIT: Koło zapakowane w woreczek LJM Fahrzeugteile, a z faktury i opisu na kole wychodzi że jest Włoskiej firmy MALO http://www.maloakron.it/p...ript/home.phtml MALO to AKRON i DAYCO.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Maj 31, 2011 16:49, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum