Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Otórz jak dzis wsiadłem do auta i nacisnąłem spedał sprzęgła to miałem odczucie jakby lekko pedał poszedł do podłogi jakie 1,5cm,a potem dopiero czułem opor jak normalnie przy wcisnieciu.Dziwne uczucie wczesniej tak nie było.Biegi wchodza normalnie.Miał ktos tak,co moze byc?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 03, 2011 19:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 18:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uszkodzony układ wysprzęglania - pompa sprzęgła lub wysprzęglik.
Zbiorniczek jest na ścianie grodziowej, po lewej stronie patrąc w stronę przodu auta - tam są dwa takie okragłe - większy z przewodami elektrycznymi przy zakrętce to zbiorniczek płynu hamulcowego, a mniejszy, koło zbiorniczka płynu hamulcowego to właśnie zbiorniczek płynu do sprzęgła 0i też się do niego wlewa płyn hamulcowy DOT-3 lub DOT-4 (będziesz to miał napisane na nakrętce).
Jak znajdziesz zbiorniczek i dolejesz, to na jakiś czas przejdzie, ale musisz znaleźć przyczynę wycieku, bo to będzie postępować i lepiej, zeby nie zaskoczyło Cię w trasie.
W razie czego, to w dobrej cenie i zwykle "na miejscu" te części ma Tomateam - www.tomateam.pl - pompa sprzęgła to chyba koło 120 zł, a wysprzęglik mniej niż 100 zł.
Za wymianę nie powinno być więcej jak 50 zł.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
też tak miałem. wymieniłem wysprzęglik,który przeciekał,wymieniłem pompę i całe sprzęgło. koszt wszystkiego z robocizną to 1700zł. z tym że pompa i wisprzęglik kosztowały w granicach 120-150zł a kompletne sprzęgło firmy valeo 890zł.
To ja miałem więcej szcześcia - Valeo w opakowaniu InterCars w Tomateam chyba koło 600 zł.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
bo masz benzyniaka a do nich raczej sprzęgła są tańsze niż do diesla
O tym nie pomyślałem.
Kolejny powód dla którego nie chcę diesel'a.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Maj 2009 Posty: 65 Skąd: warszawa
Wysłany: Wto Cze 23, 2009 18:29
no nie mowcie ze i sprzegło musze wymieniac!!!!!!!!!!!!!!!!Pompa jest przymocowana do sciany grodziowej,a z niej takim metalowym przewodem idzie płyn do wysprzeglika?gdzie on sie dokładnie znajduje?Bede go widział z gory czy musze na kanale?
wysprzęglik znajduje się (stojąc przodem do samochodu) na dole, przed silnikiem i mniej więcej na środku. Z góry go nie widać, no chyba że znasz na pamięć jego położenie, musisz się położyć pod auto lub pojechać na kanał.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Maj 2009 Posty: 65 Skąd: warszawa
Wysłany: Sro Cze 24, 2009 08:28
rzeczywiscie nie było płynu w zbiorniczku,dolałem i na razie biegi wchodza,chociaz sprzegło jest jakby za bardzo miekkie. Jutro bede patrzył.Jesli nie znajde wycieku to wystarczy odpowietrzyc?Penie jak płyn uciekł to bedzie i jakas nieszczelnosc?
ja nie mówię że musisz sprzęgło wymieniać. po prostu w moim przypadku mimo nieszczelności układu wysprzęglania i wymianie pompy i wysprzęglika sprzęgło nadal brało bardzo nisko i biegi ciężko wchodziły i właśnie dlatego zaszła potrzeba wymiany sprzęgła.
Pompa jest przymocowana do sciany grodziowej,a z niej takim metalowym przewodem idzie płyn do wysprzeglika?
Tak.
irecki26 napisał/a:
gdzie on sie dokładnie znajduje?
Na skrzyni od przodu.
irecki26 napisał/a:
Bede go widział z gory czy musze na kanale?
Nawet w 623 wszystko widać z góry, a 620 jest ZTCP więcje miejsca.
irecki26 napisał/a:
Penie jak płyn uciekł to bedzie i jakas nieszczelnosc?
Tak.
Na wszelki wypadek poszukaj miejsca wycieku, bo na 99% go masz i sytuacja będzie powtarzać się coraz cześciej.
Jak już pisałem - naprawa pompy kosztuje koło 170 zł, wysprzęglika 120 zł i na kolejne 200 tys. km masz spokój, a jak Cię to zaskoczy w trasie, to koszty hotelu, nerwów itp. będą dużo większe.
Wiem co mówię, bo pierwszą awarie pompy miałem w czasie wakacji we Włoszech, na szczęście hotel nie kosztował, bo mogłem zatrzymać się u znajomych, ale niestety mechanik uparł się na oryginalną pompę, więc kosztowało to 300 EURO.
No i miałem 2 dni przymusowej przerwy w urlopie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Hmm...
Na dole jest odpowietrznik - na wysprzęgliku.
Trzeba go odkręcić i dolewać płyn do zbiorniczka i pompować, aż z odpowietrznika poleci równy strumień płynu bez bąbelków - trzeba to robić w dwie osoby.
Mariusz coś kiedyś mówił, że najlepiej to robić pod ciśnieniem - np. podłączając kompresor do zbiorniczka, ale nie do końca skumałem jak to ma działać.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Cze 25, 2009 11:55
maciej napisał/a:
Mariusz coś kiedyś mówił, że najlepiej to robić pod ciśnieniem - np. podłączając kompresor do zbiorniczka, ale nie do końca skumałem jak to ma działać.
Może chodziło o podciśnienie? Czyli podpięcie się pod odpowietrznik i zasysania płynu, podobnie jak przy układzie hamulcowym?
Może chodziło o podciśnienie? Czyli podpięcie się pod odpowietrznik i zasysania płynu, podobnie jak przy układzie hamulcowym?
Własnie chyba nie - ztcp to chodziło o tłoczenie powietrza od góry przez specjalnie "spreparowaną" przyrywkę zbiorniczka płynu.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum