Wysłany: Nie Gru 09, 2007 10:06 [Honda Accord] Poduszka silnika
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
mam pytanie jaki jest objaw padniętej poduchy silnika po lewej stronie stojąc przodem do maski(diesel),czy ona jest olejowa?U mnie nic nie cieknie ale non stop mi coś puka jak jadę po wybojach i nawet prostej,takie szybkie stuki.Wymieniłem amorki i zawieszenie jest git.Jedyne co widzę to,że jest spłaszczony kołnierz górny w stosunku do poduchy z allegro,z tym ze ona nie jest zamontowana i nie poddana naciskowi.czy może paść bez wycieku.dołączę poglądowe foto,chodzi mi o ten kołnierz zaznaczony na czerwono.U mnie w aucie jest klapnięty,że go nie widać
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 03, 2011 19:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 09, 2007 10:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ale nie chce żeby było zamienił stryjek siekierkę na kijek za 150 zl.W jednym roverku widziałem poduche i kołnierz był widoczny ale to był chyba 400 setka.Wiec jak ktoś może z 600 zobaczyć czy u niego jest widoczny byl bym wdzięczny
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Nie Gru 09, 2007 15:20
Jak sprawdzę to napiszę...
Ale jeśli ta poducha jest walnięta to ponoć trzeba uważać bo przez nią można sobie skrzynie rozwalić (tak słyszałem tylko)...
[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 21:22 ]
No i są zdjęcia... U mnie wygląda to tak:
Chciałem odgrzebać temat,może komuś się przyda.Miałem stuki z przodu,obstawiałem zawieszenie.Wymieniłem końcówki,amortyzatory miałem już zamiar zabrać się za przegub,ale męczyła mnie jeszcze ta poduszka no i się nie myliłem.Wyglądała ok.ale dopiero po jej zdemontowaniu wyszła jej usterka.Temat zamknięty
Przy hamowaniu drga kierownica , drzy maska przednia (widac)
Klocki zmienione drązki sprawne , tarcze sprawdzone i mechanik mówi ze sa oki
I z innej strony
jak sam był na luzie to drgała mu lekko kierownica i drązek zmiany biegów po zmianie uszczelki po głowicą mineło to dziwne bo jedno z drugim nie ma nic współnego
Ale do czego dąze po zmianie uszczelki pod głowica pekła mi szyba
Przy kierownicy z pod uszczelki w pionie do góry pózniej w poziomie wzdłuz deski rozdzielczej .Gosciu od szyb powiedział ze nie kamien tylko od dołu jakiegos , ze wpadłem w dół i takie tam .uwierzyłem
Jeszcze nie zmieniając szyby przejezdziłem 2 miachy i teraz poszło mi z drugiej strony tak samo ?
Więc moze to tak poduszka ?? i drgania przechodzą tez na konstrukcję samochodu ?? i stąd ta szyba ??
Poduszka ta po lewej stronie przy rozrządzie wyglada identycznie jak ta w I poscie
620 SDI 99
Wymień wszystkie poduszki silnika, ta przy rozrządzie i przy skrzyni to olejówka, jest jeszcze jedna lub dwie mocowane do belki przy misce olejowej... Koszt poduszek około 250zł jak Ci się uda wyrwać. Poduszki silnika gdy są wyrobione to silnik przenosio drgania i drzy drązek zmiany biegów, kierownica i cała konstrukcja, wjeżdzając w większy dołek możesz sobie narobić kłopotów zrywający łapy silnika...
Zebysmy się dobrze zrozumieli chodzi ci o taką poduszkę przy rozrządzie ?
Bo tam jeszcze jakies gumy są po drugiej stronie na silniku przy rozrządzie i te mocoweanie metalowe , tego chyba nie wymieniac ?
Jezeli poduszka jest nie naruszona i ma swoja twardosc to mozesz zaryzykowac i nie wymieniac. U gory nad ta poduszka jest przykrecona poduszka-ceownik z dwoma gumowym tulejami ktora rowniez amortyzuje drgania silnika gora dol...
I jestem w kropce. Wczoraj spedzilem caly dzien w garazu sprawdzajac poduszki w poszukiwaniu uszkodzen mechanicznych lub czegos innego co pozwoliloby mi odnalezc przyczyne drgan przenoszonych na caly samochod - niestety bez powodzenia. Wiem na pewno, ze ktoras z tych poduszek (lub nie tylko jedna) nie domaga tylko powstaje pytanie - jak to ocenic w momencie gdy nie ma zadnych zewnetrznych objawow uszkodzenia?
NEOSSS: Popraw mnie jezeli sie myle w moim rozumowaniu.
W Roverkach SDI sa cztery poduszki:
- 2 od strony rozrzadu (jedna w ksztalcie gruszki, druga w ksztalcie ramienia z dwoma gumami na koncach)
- 1 skrzyni biegow
- 1 pod silnikiem (w ksztalcie ramienia z dwoma gumami na koncach)
Gumy w tych w ksztalcie ramienia i w poduszcze skrzyni biegow sa dosyc miekkie (mozna je deformowac spokojnie reka). Gruszka jest jednak twarda i to ona wlasnie jest odpowiedzialna glownie za przenoszenie wibracji na rame samochodu, gdyz wydaje mi sie, ze poduszki w ksztalcie ramienia i ta od skrzyni biegow utrzymuja silnik w pozycji w momentach intensywnego garowana (wtedy gdy silnik przemieszcza sie wraz ze skrzynia wzgledem komory silnika). Wiec istnieje duuuuza szansa, ze wibracje przenoszone sa przez gruche lub ewntualnie poduszke skrzyni biegow, gdyz cala konstrukcja na nich wlasnie wisi. Racja?
Druga sprawa:
Czy grucha jest poduszka olejowa, czy gumowa?
A odpowiadajac na twoje pytanie powiem, ze szarpalem az sie spocilem. I w sumie udalo mi sie silnikiem bujnac ale zaraz wracal on na swoje miejsce. Przy tescie z jedynka i wstecznym na hamulcu poduszka pod silnikiem, skrzyni biegow i ta kolo gruchy wyginaja sie jak ta lala. Biorac pod uwage miekkosc gumy wydaje sie to byc calkiem normalne.
beldo: Tak, wymienilem obie sam. Na wymiane tej w ksztalcie gruszki uzylem bloczka i podwiesilem silnik, a ta pod skrzynia biegow wymienilem po uprzednim podniesieniu samej skrzyni na lewarku. Poszlo bez problemu.
seyfer: Ta w ksztalcie gruchy kosztowala mnie jakies 220 z przesylka, ta pod skrzynia biegow to byl koszt jakies 130 zl z dostawa do domu. Z racji faktu, ze robilem to sam udalo mi sie zaoszczedzic na robociznie.
Mimo wszystko wymiana poduszek nie pomogla. I to mnie troche martwi.
Czy to moze byc sprawa sprzegla? Czy samo sprzeglo byloby w stanie przenosic takie wibracje na konstrukcje silnik-skrzynia i w efekcie na nadwozie?
Poduche kolo miski sprawdzalem. Odkrecilem ja nawet zeby sprawdzic gumy no i wszystko wydaje sie byc ok. Na wszelki niewielki wymienie to. Koszt nie jest znow taki duzy (wklady z TedGum to bedzie kolo 100 + koszty przesylki - razem za maly i duzy).
Dla zainteresowanych:
A co do poduchy skrzyni biegow to nie do konca wiem, czy zrozumialem, bo w sumie cala poduche skrzyni wymienilem. Na mojej oryginalnej latalo wszystko jak chcialo (bolec skrzyni wchodzacy w poduche w ogole nie przylegal do samej poduchy).
Moja stara poduszke skrzyni mozecie zobaczyc tutaj.
marcin0s, jezeli dalej buja auto byc moze masz rozwalone lozyska w skrzyni
W sumie, jak juz sobie o tym poczytalem, to mozliwe, ze masz racje. Ale czy oprocz wibracji sa jeszcze jakies inne objawy, ktore metoda organoleptyczna pozwola mi to stwierdzic? Czytalem, ze ludzie spotkali sie z jakimis odglosami. Ale jak wytlumaczyc fakt, ze wibracje wystepuja nawet na postoju, na biegu jalowym? Lozyska skrzyni biegow moglby byc rozwiazaniem gdyby pojawialy sie tylko one podczas jazdy. Czy moze sie myle?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum