Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
tommytae 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: Katowice



  Wysłany: Sob Cze 20, 2009 13:20   [R75] Problem z odpalaniem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witam mam taki problem co jakiś czas mam problem z odpaleniem auta tzn autko zapala przejadę nim troszkę i zgaszę po czym już go nie odpalę postoi ok 2 godzin i odpali normalnie wcześniej miałem tak raz na jakiś czas ale ostatnio coraz częściej
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 13:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 20, 2009 13:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 13:40   

trzeba sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, najlepiej wymienić.Jest w bloku przy kole zamachowym i rozruszniku.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 14:31   

albo czujnik położenia wałka rozrządu .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
tommytae 



Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 15:44   

jeśli byłby to czujnik to problem był by stale a to raz na jakiś czas co prawda ostatnio przytrafiło się dwa razy w jednym dniu jeśli byłby to któryś z tych czujników to auto by pracowało nie równo i pewnie nie miało by mocy tu jest ok nie kopci dobrze się zbiera nie przerywa. równiutko pracuje.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Cze 20, 2009 16:33   

tommytae, no to właśnie, któryś z wymienionych czujników pada.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Colin1488 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Cze 21, 2009 08:11   

Czujnik wałka rozrządu, 380 nowy w serwisie bmw w podróbie nie ma, jak nie bedzie chciał Ci odpalić wyjmij czujnik(zdjac oslone silnika i czujnik 1 torx 20 przy pokrywie zaworow) włóż do lodówki jak po schłodzeniu czujnika odpali to masz pewność.
 
 
 
deserteagle1969 




Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: United Kingdom



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 11:25   

Witam
Mam podobny problem. Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu było wszystko OK przez dwa dni. Po przejechaniu ok 50 mil i zatankowaniu, samochód nie chciał odpalić. Po 30 min. postoju odpalił i problem nie pojawił się ponownie. Mam obawy że to się powtórzy. Może ktoś z forum ma koncepcję co to mogło być? Może po wymianie komputer nie został zresetowany przez mechanika?
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 04, 2009 12:10   

mam pytanko,a ktory z tych 2 czujnikow reaguje "na zimno" bo mialem podobny problem,tyle ze nie odpalal mi na zimno po dluzszym postoju?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lip 04, 2009 14:27   

obydwa czujniki oziębione powinny działać prawidłowo. W dieslu , uszkodzony czujnik położenia wału korbowego zakłóca rozruch ciepłego silnika , a tym samym jak on jest ciepły. Również objawami są : nierówna praca , utrata mocy i przegrzewanie się silnika.Przy uszkodzeniu czujnika wałka rozrządu, silnik może nie zapalać i może nierówno pracować.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 04, 2009 19:09   

U mnie tylko po dlugim postoju czasem nie odpalal,nie bylo innych objawow.Diagnoza wykazala wlasnie ktorys z tych czujnikow,ale nie wiem ktory i gdyby sie powtorzylo to nie wiem ktory wymieniac :/
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 12:45   

SeniorA napisał/a:
Przy uszkodzeniu czujnika wałka rozrządu
nie zapala gdy silnik jest ciepły. Jeżeli po ochłodzeniu tego czujnika silnik zapali to w zasadzie na 100% diagnozuje usterkę. Można pojeździć ze zdjętą osłoną silnika, wtedy jest szybszy dostęp. Nie zauważyłem żadnych objawów nierównej pracy przy padającym czujniku położenia wałka rozrządu a trochę w tym stanie pojeździłem. Były trudności z zapaleniem ciepłego silnika.
Z opisów wynika, że ten czujnik ma znaczenie wyłącznie przy zapalaniu samochodu, jego działanie oparte jest na magnesie stałym, który z czasem traci swoje właściwości co powoduje narastające kłopoty z zapaleniem ciepłego silnika. Nie spotkałem się z opisem nagłego zepsucia.
menior napisał/a:
Diagnoza wykazala
nie masz nazwy/numeru usterki?
Nie można wykluczyć równoczesnego zużycia się tych czujników, co może utrudnić diagnozę.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 05, 2009 15:03   

nie mam numeru usterki,robili mi to w serwisie rovera we Wloszech,i znam tylko nazwe po wlosku ktorej za cholere nie moge przetlumaczyc :/ w slowniku jest to przetlumaczone jako: WAL KRZYWKOWY a to z kolei nic mi po polsku nie mowi :sad: domyslam ze to ktorys z 2 czujnikow,ale wy piszecie ze sa problemy przy nagrzanym silniku, a u mnie tylko przy zimnym nie odpalal
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 15:09   

wał krzywkowy to będzie wałek rozrządu bo na wałku rozrządu są krzywki
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 05, 2009 15:14   

o to w koncu to przetlumaczylem :mrgreen: a dlaczego na zimno mi nie odpalal a nie jak innym przy nagrzanym i czemu stwierdzili ze tego czujnika nie trzeba wymieniac,wystarzy cos przy komp. pogrzebac :?:
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lip 05, 2009 17:33   

henryk napisał/a:
Nie zauważyłem żadnych objawów nierównej pracy przy padającym czujniku położenia wałka rozrządu a trochę w tym stanie pojeździłem.
dlatego w opisie usterek podają , że może nie równo pracować ( ale nie musi ).
Przyczyny nie zapalania na zimnym nie szukałbym w czujnikach, a raczej w układzie paliwowo- wtryskowym , świece żarowe .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem - CDT
pepe80 Rover serii 75, MG ZT 78 Wto Cze 14, 2011 23:03
pepe80
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Problem z Odpalaniem
michal418 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Sty 13, 2013 21:58
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
Artek30 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Kwi 11, 2012 07:06
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
kostek1967 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Paź 27, 2010 09:38
kostek1967
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem.
apples Rover serii 75, MG ZT 219 Sro Maj 19, 2021 16:45
1magmike



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink