Wysłany: Wto Maj 19, 2009 17:41 [R600] Spadek mocy i muł
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam ja mam maly problem, a mianowicie wczesniej przy 2k obrotów chyba załączała mi się turbina i Az gwizdała co dawało ostre przyspieszenie a od pewnego czasu jak bym nie czuł turbiny mijam 2k i nic się nie dzieje jak by brak mocy. No i troche kopci przy większym dodaniu gazu dymek czarny ,oleju nie bierze. Wogle taki troche muł się zrobił jak wczesniej dresa na światłach mogłem wziąć z palcem w d… tak teraz staruszek w matizie bierze mnie bez problemu:P
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 03, 2011 19:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 19, 2009 17:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zacznijmy od sprawdzenia szczelności węży przy turbinie i intercoolerze itp. następnie samemu możesz sprawdzić kody błędów komputera i się nam pochwalić
No to dopiero jutro się pochwale bo autko zostawiłem pod firmą weze sprawdzałem i było wszystko ok. ale dla spokoju duch jeszcze raz to zrobie,pytanie co to intercooler bo laikiem jestem co do mechaniki;/
Miałem z tym problem dosc konkretny ale niby mi to naprawili dokładnie 3 miechy temu ale powoli zaczyna powracac,czasem lekko podskoczą obroty ale minimalne falowanie i sporadyczne.no ja gaz do dechy a on jak ślimak
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Maj 19, 2009 18:06
Tomek620 napisał/a:
jezeli masz mula..too moze zacznij od silniczka krokowego?? a faluja Ci obroty czasami i jak chcesz depnac na gaz to muli>??
W dieslu nie ma silniczka krokowego. Trzeba sprawdzić te dwa grube węże pod maską (po zdjęciu osłony silnika) oraz taki krótki stożkowy wychodzący z turbiny. Te grube węże łączą się właśnie z intercoolerem (taka aluminiowa chłodnica powietrza tuż przy chłodnicy silnika i klimy).
Sory ze dopiero teraz pisze ale nie dysponuje zbyt dużym wolnym czasem, ale do rzeczy sprawdziłem błędy i nic, weze całe przepływke przeczyściłem i nic …
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 32 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 13:06
euronymous: czy udało Ci się znaleźć powód braku mocy ?
- mam to samo ... totalny brak mocy ... mam to juz od dłuższego czasu,
ostatnio miałem czyszczoną pompę wtryskową, regulowaną, czyszczone wtryski, wymieniony CPW, wymienione filtry ropy oraz powietrza, wymieniony olej, wymieniony górny przewód od intercoolera ... myślałem że pomoże ... a tu i nic ... normalnie nic ... matiz kolegi bierze mnie na światłach ...
jeszcze rok temu przy dwóch tysiącach autko miało piękne odejście do przodu ... a teraz jeżdze tak jakbym ciągnął cały czas za sobą przyczepę ...
ja też tak miałem i musiałem turbo regenerować bo się łopatki zacięły.... oczywiście nie mówię że w waszym przypadku jest to konieczne,po prostu podaję trop.
ja tez to przerabialem i okazalo sie ze waz
aby bylo zabawnie sprawdzilem je kilka raz a jak w koncu znalazlem dziure to az sam sie zdziwilem
posprawdzajcie czy w okolicach wezy nie macie brudno od oleju no i czy same weze sa czyste czy mokre jak mokre to moze byc oznaka jakies nieszczelnosci
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
posprawdzajcie czy w okolicach wezy nie macie brudno od oleju no i czy same weze sa czyste czy mokre jak mokre to moze byc oznaka jakies nieszczelnosci
rury mogą byc mokre (w granicach rozsądku).
turbina pluje troche olejem ( w 97% sdi tak jest) Niema powodów do paniki.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum