Witajcie.
Ostatnio musiałem zmienić silnik z wycieraczek.
Po zmianie działa wszystko tylko wycieraczki zatrzymuja się troche wyżej niz powinny.
Jako, że mam kierownice po prawej stronie nie przeszkadza to az tak bardzo, ale sam fakt.
A co ciekawsze jak włączem je to one najpierw ida na dół czyli do właściwej pozycji a potem do góry.
Sam zakres ruchów jest dobry.
jak to ugryść?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 13, 2009 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam to samo w mojej trofiejnej Nexii, po zmianie mechanizmu wycieraczek. Musiałem niewspółosiowo założyć ramiona dźwigni wycieraczek na trzpień silnika i tak samo, najpierw idą w dół, a potem w górę.
Spowodowane jest to złym założeniem ww. mechanizmu, jeśli jest on opóźniony w "fazie" względem położenia krańcowego silnika, to będą się takie rzeczy działy.
Jeśli jest to uciążliwe, to trzeba od nowa obsadzić mechanizm na silniku, ale zmienić jego położenie.
W Nexii trzpień silnika ma wielowypust, a gniazdo dźwigni wycieraczek też ma, ale nie ma zabezpieczeń niewspołśrodkowego założenia tych mechanizmów na siebie, co niestety, czasami powoduje ww. problemy.
Trzeba zdjąć mechanizm z silnika, odpalić wycieraczki, by silnik wrócił do krańcowego położenia, potem ręką wycieraczki ustawić w położenie krańcowe i dopiero wtedy całość ożenić.
Mi się tego w Nexii robić nie chce, a niech sobie to trynda najpierw w dół a potem w górę, nie ma tragedii, szybę ładnie wyciera, od lewej do prawej, jak fabryka przewidziała.
Co dziwne, w moim pierwotnym samochodzie, trzynastoletnim Poldoroverze, wycieraczki działały i działają perfect i nigdy nie było z nimi najmniejszych kłopotów.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Wto Lip 14, 2009 06:21
Czyli najwygodniej będzie zrobic tak o ile dobre zrozumiałem.
Odkręcic wycieraczki od silnika, sam silnik uruchomić by ustawił sie do połączenia krańcowego i załozyć wycieraczki jeszcze raz.
Chyba najwygodniej coś takiego będzie zrobić.
1. podniesc wycieraczki
2. zjechac w dół do maxa
3.poluznic sruby mocujące ramiona
4. połozyc wycieraczki i ustawic w pożądanej pozycji "startowej"
5. Dokrecic sruby
6. Cieszyc się życiem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jak Czytałeś, że parkują 'normalnie' a potem ruszają w dół. Jak zgadniesz kiedy to jest
dawmax napisał/a:
dół do maxa
i jak zatrzymasz je w tej pozycji
Ćwiczyłem to w FSO 1500, w kaszlaku i Vento brata - uwierz mi, że to nie takie proste w takim wypadku
Sposobem wyżej podanym, przy najwyżej 3-ej próbie, sprawa będzie załatwiona.
Twoim sposobem ciężko będzie tak "szybko" to zrobić
Jedyny sposób to ustawienie odpowiednie na osi silnika. Najpierw należy uruchomić sam silnik i wyłączyć by stanął w pozycji spoczynkowej. Praktycznie jest tak że krótkie ramię jest ustawione równolegle do długiego.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lip 14, 2009 22:25
thunderas, to jest banał.
1. Musisz znowu odkręcić śrubę mocującą ramie przy napędzie silniczka, zdjąć ją z wieloklina.
2. Włączyć i wyłączyć wycieraczki aby silnik staną w położeniu wyjściowym.
3. Założyć ponownie ramie na wieloklin ale tak, żeby ramię było w takiej pozycji aby zaciągało wycieraczki do góry a nie w dół przy starcie.
Zapewne masz przestawione o kilka ząbków na wieloklinie od cała filozofia napędu.
Powodzenia.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Sro Lip 15, 2009 08:41
I tak zrobie.\Faktycznie ktos poprostu wymątował silnik który nie był w pozycji "spoczynkowej"
a implujs dostaje także dlatego najpierw schodza w dół.
To młotek, klucze, piwko i teściowa nadająca jako radio i będzie zrobione.
Dzieki na namierzenie co z tym zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum