Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Zła pozycja parkowania wycieraczek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Zła pozycja parkowania wycieraczek
Autor Wiadomość
thunderas 




Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 109
Skąd: Stratford upon avon



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 20:49   [R214] Zła pozycja parkowania wycieraczek

Witajcie.
Ostatnio musiałem zmienić silnik z wycieraczek.
Po zmianie działa wszystko tylko wycieraczki zatrzymuja się troche wyżej niz powinny.
Jako, że mam kierownice po prawej stronie nie przeszkadza to az tak bardzo, ale sam fakt.
A co ciekawsze jak włączem je to one najpierw ida na dół czyli do właściwej pozycji a potem do góry.
Sam zakres ruchów jest dobry.
jak to ugryść?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 13, 2009 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 21:32   

Mam to samo w mojej trofiejnej Nexii, po zmianie mechanizmu wycieraczek. Musiałem niewspółosiowo założyć ramiona dźwigni wycieraczek na trzpień silnika i tak samo, najpierw idą w dół, a potem w górę.
Spowodowane jest to złym założeniem ww. mechanizmu, jeśli jest on opóźniony w "fazie" względem położenia krańcowego silnika, to będą się takie rzeczy działy.
Jeśli jest to uciążliwe, to trzeba od nowa obsadzić mechanizm na silniku, ale zmienić jego położenie.
W Nexii trzpień silnika ma wielowypust, a gniazdo dźwigni wycieraczek też ma, ale nie ma zabezpieczeń niewspołśrodkowego założenia tych mechanizmów na siebie, co niestety, czasami powoduje ww. problemy.
Trzeba zdjąć mechanizm z silnika, odpalić wycieraczki, by silnik wrócił do krańcowego położenia, potem ręką wycieraczki ustawić w położenie krańcowe i dopiero wtedy całość ożenić.
Mi się tego w Nexii robić nie chce, a niech sobie to trynda najpierw w dół a potem w górę, nie ma tragedii, szybę ładnie wyciera, od lewej do prawej, jak fabryka przewidziała.
Co dziwne, w moim pierwotnym samochodzie, trzynastoletnim Poldoroverze, wycieraczki działały i działają perfect i nigdy nie było z nimi najmniejszych kłopotów.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 22:31   

pewnie masz przestawioną dźwignię na wieloklinie od silniczka wycieraczek ;) metoda prób i błędów i ustawisz właściwie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thunderas 




Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 109
Skąd: Stratford upon avon



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 06:21   

Czyli najwygodniej będzie zrobic tak o ile dobre zrozumiałem.
Odkręcic wycieraczki od silnika, sam silnik uruchomić by ustawił sie do połączenia krańcowego i załozyć wycieraczki jeszcze raz.
Chyba najwygodniej coś takiego będzie zrobić.
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 06:38   

poluźnij sruby na ramionach ustaw w pozycji max. wychylonej i gotowe. 2 minuty roboty (klucz chyba 12 ew. 13 o ile dobrze pamiętam ) ;)
powodzenia.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 15:31   

dawmax napisał/a:
poluźnij sruby na ramionach ustaw w pozycji max. wychylonej i gotowe.
eeeeeeee, chyba niebałdzo :(
Skoro najpierw ruszają w dół, to po uszczelce pojadą :(
Jedyny sposób to spasować silnik z CAŁYM mechanizmem :)
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 20:45   

1. podniesc wycieraczki
2. zjechac w dół do maxa
3.poluznic sruby mocujące ramiona
4. połozyc wycieraczki i ustawic w pożądanej pozycji "startowej"
5. Dokrecic sruby
6. Cieszyc się życiem :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:23   

dawmax napisał/a:
2. zjechac w dół do maxa

Jak ?? Czytałeś, że parkują 'normalnie' a potem ruszają w dół. Jak zgadniesz kiedy to jest
dawmax napisał/a:
dół do maxa
i jak zatrzymasz je w tej pozycji ??
Ćwiczyłem to w FSO 1500, w kaszlaku i Vento brata - uwierz mi, że to nie takie proste w takim wypadku :)
Sposobem wyżej podanym, przy najwyżej 3-ej próbie, sprawa będzie załatwiona.
Twoim sposobem ciężko będzie tak "szybko" to zrobić :(
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:54   

Jedyny sposób to ustawienie odpowiednie na osi silnika. Najpierw należy uruchomić sam silnik i wyłączyć by stanął w pozycji spoczynkowej. Praktycznie jest tak że krótkie ramię jest ustawione równolegle do długiego. :lol: :lol: :lol:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 22:25   

thunderas, to jest banał.
1. Musisz znowu odkręcić śrubę mocującą ramie przy napędzie silniczka, zdjąć ją z wieloklina.
2. Włączyć i wyłączyć wycieraczki aby silnik staną w położeniu wyjściowym.
3. Założyć ponownie ramie na wieloklin ale tak, żeby ramię było w takiej pozycji aby zaciągało wycieraczki do góry a nie w dół przy starcie. :wink:
Zapewne masz przestawione o kilka ząbków na wieloklinie od cała filozofia napędu.
Powodzenia.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
thunderas 




Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 109
Skąd: Stratford upon avon



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 08:41   

I tak zrobie.\Faktycznie ktos poprostu wymątował silnik który nie był w pozycji "spoczynkowej"
a implujs dostaje także dlatego najpierw schodza w dół.
To młotek, klucze, piwko :wink: i teściowa nadająca jako radio i będzie zrobione.
Dzieki na namierzenie co z tym zrobić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 98r] silniczek wycieraczek przednich
krychun Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lut 05, 2009 00:51
ash
Brak nowych postów [r214 96r] silnik wycieraczek + mechanik
ruskie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Sty 01, 2012 18:56
ruskie
Brak nowych postów [R200] Pozycja za kierownicą
Bordos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 04, 2010 19:52
Bordos
Brak nowych postów [200]Czujniki parkowania
bartek19901990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lis 20, 2016 08:05
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZR] Demontaż tylnego zderzaka, czujniki parkowania
KINIA Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Maj 03, 2015 15:16
KINIA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink