Auto użytkuje mój Ojciec i do tej pory (nie licząc wiązki w tylnej klapie) było bezawaryjne. Dzisiaj kiedy wrócił z pracy auto zaczęło dziwnie pracować i zapalił się check. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auto chodzi tak jak powinno przez max 15s, po tym czasie zapala się check i wyraźnie zmienia się dźwięk silnika (dokładnie taki jak dźwięk baaaardzo zimnego SDI) Niestety w SD nie da się wybłyskać błędów i KTS pewnie tez nic nie pomoże.
Wyczytałem na forum że w tych silnikach pojawienie się błędu powoduje padnięta przepływka i prawdę mówiąc coś z nią mogło być nie tak od momentu kupna (auto jest strasznie zamulone do 2000obr potem dostaje ogromnego kopa i słabnie koło 3200-3500) ale może mi się tylko tak wydaje bo na co dzień jeżdżę SDI'kiem i on się troszkę inaczej zachowuje.
Z góry thx za pomoc
Pozdrawiam P.B
Dodam tylko ze dzisiaj odpinałem przepływke i auto pracuje bez zmian czyli tragicznie.
może ktoś wie jakie są objawy padnięcia wtrysku ?
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Lip 21, 2009 11:42, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 17, 2009 23:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
azer, to ja moze nie rozumie ale skoro z przeplywka dziala zle a bez niej tak samo to logika kaze mi myslec ze przeplywka jest zepsuta idac dalej tym tokiem rozumowania kiedy zamontuje sie db przeplywke autko bedzie jezdzic db a jak jej nie bedzie to znowu klapa ale moze cos zle kombinuje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A Fargo80, nie tak nie działa przepływka. Ona jak się brudzi (uszkadza) to dostarcza zbyt mało powietrza i mieszanka jest zła. Po odpięciu przepływki mieszanka jest cały czas bogata co skutkuje cały czas wysoką pracą silnika, ale również podwyższonym spalaniem. Odepnij swoją, zobaczysz u siebie rezultat Nic trudnego. Czyli na sprawnej przepływce i bez niej silnik powinien chodzić tak samo, tylko spalać mniej.
Z tego co się orientuje w silnikach serii SD (bez intercoolera, mechaniczna pompa 86 KM) nie da się wybłyskać kodów (zbyt prosty ECU), bez przepływki auto chodzi tak samo jak z nią....
do tego prawie w ogóle nie reaguje na pedał gazu (po wciśnięciu gazu obroty się zwiększają ale strasznie wolno) a powyżej 3000obr silnik "szatkuje"
bob1987, ja jednak proponuje ci podjechac do kogos kto ma dobra przeplywke i przelozyc do siebie i bedziesz wiedzial co i jak to nic nie kosztuje a jeden element bedzie wyeliminowany
co do kodow to niestety nie pomoge bo sie na tym nie znam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Przeplywka w SD reguluje tylko zawór EGR i tyle wiec czy ona działa czy nie to obojętne jest bo jest zbędna.
Ja bym spróbowałem jeszcze wymienić filtr paliwa, ewentualnie wymienić czujnik położenia walu. Sprawdź jeszcze wszystkie wiązki oraz wtyczki przy silniku.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Przepływki zamieniliśmy wczoraj i na mojej u Ojca nie było żadnej różnicy w pracy silnika za to mój na Ojca przepływce miał odrobinę wyższe wolne obroty ale jeździł tak samo. Skoro w SD odpowiada tylko za EGR to można spokojnie bez niej jeździć. Wszystkie wtyczki przeczyściłem wczoraj (czujnik prędkości pojazdu i położenia wału i dwie wtyczki od temperatury) bez efektu . Sprawdzony został też pasek od pompy (chociaż wymieniany był rok temu razem z rozrządem i rolkami). Filtry wymienione w pt. Czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik ? Nie chciał bym go niepotrzebnie wymieniać (nowy 400 zł )
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 65 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Pon Cze 22, 2009 08:43
bob1987 napisał/a:
zapala się check i wyraźnie zmienia się dźwięk silnika (dokładnie taki jak dźwięk baaaardzo zimnego SDI)
Miałem takie coś w moim R620 SDI. Z tego co pamiętam wybłyskałem błąd 61 i 64.
Rozwiązaniem problemu było usunięcie zwarcia (przetarte przewody) w wiązce elektrycznej w okolicy osłony rozrządu.
Spróbuj "rozbebeszyć" i przejrzeć dokładnie całą wiązkę el. -przy pompie też.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez rtoip24 Wto Cze 23, 2009 22:40, w całości zmieniany 1 raz
Czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik ? Nie chciał bym go niepotrzebnie wymieniać (nowy 400 zł )
Jedynie co mi przychodzi to odpiąć wtyczkę i zobaczyć czy tak samo działa. A skoro masz drugiego Diesla to z twojego wykręć i wstaw na chwile do ojca i będzie wiadomo.
Jak dalej będzie bez zmian to trzeba jedna będzie szukacz chyba usterki na kabelkach.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Oto co na dziś dzień sprawdziliśmy:
-rozrząd
-pasek pompy
-przepływka (zmieniona na moją)
-czujnik położenia wału (też podobno zamieniony ale nie wiem na 100% bo mnie przy tym nie było)
-pierwszy wtryskiwacz (zmieniony na mój)
-sprawdzone rurki przy turbinie i chyba wszystkie kostki elektryczne
Jak narazie żadnej poprawy poczynione zabiegi nie przyniosły....
Ojciec był dzisiaj u drugiego mechanika który być może w swoim życiu naprawiał jakiegoś Roverka. I ten pan stwierdził (po zbadaniu rezystancji) że padł czujnik w pierwszym wtrysku...
Czy Rover stosował różne wtryskiwacze w silnikach SD i SDi ? (tak twierdzi ten mechanik) Bo na moim wtrysku nie było żadnej poprawy...
Diagnoza z wtryskiem - pudło... W SD i SDi pierwszy wtrysk jest taki sam (fizycznie jak i pod względem parametrów)
Dziś padła kolejna diagnoza, rzecz którą mechanik sprawdzał jako nr 1. Najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd, bo po ustawieniu GMP wałek nie jest na znaku (jeden ząbek różnicy) a tym samym przestawiona o jeden ząbek jest też pompa. Przez to ECU dostaje błędny sygnał z pierwszego wtrysku i czujnika położenia wału, auto przechodzi w tryb awaryjny (stąd zero mocy, mega klekot i max 3000rpm).
Przyznam że to pierwsza sensowna diagnoza od dwóch tygodni. Niestety mam dość spore obawy co do samego przeskoczenia (pasek ma trochę ponad rok, zero śladów zużycia, był dobrze napięty) prędzej obstawiał bym że coś się porobiło z wpustem wału na którym obsadzone jest koło zębate (zniszczony klin, albo wyrobione koło)
bob 1987 ma racje a u ciebie to bedzie zły kont ustawienia pompy wtryskowej tam sa dwie chyba śruby pokreć ją mój mechanor ustawiał na głos i jest dobrze
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lip 19, 2009 13:41
bob1987 napisał/a:
Dziś padła kolejna diagnoza, rzecz którą mechanik sprawdzał jako nr 1. Najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd, bo po ustawieniu GMP wałek nie jest na znaku (jeden ząbek różnicy) a tym samym przestawiona o jeden ząbek jest też pompa. Przez to ECU dostaje błędny sygnał z pierwszego wtrysku i czujnika położenia wału, auto przechodzi w tryb awaryjny (stąd zero mocy, mega klekot i max 3000rpm).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum