Wysłany: Pią Lip 24, 2009 18:18 [R75] Wentylator - cały czas pracuje
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
witam wentylator caly czas chodzi nawet po wylaczeniu silnika i przekaznikow co jest powodem bo caly czas musze odlaczac akumlator aby sie nie rozladowal. Prosze o pomoc gdzie to moge naprawic mieszkam w krakowie i za ile prosze pisac 23piotr@interia.pl albo na forum dziekuje bardzo
Tomaszi: Poprawiłem tytuł i przenoszę do usterek
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 04, 2011 09:58, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 24, 2009 18:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rovera posiadam od sierpnia 2008r i jak naprawie to sprzedam ale kupie 45 po 2004 r a podejrzenia padaja na modul wentylatora . Choc jeden pan powiedzial ze skoro obroty sa wysokie to napiecie moze pochodzic od klimatyzacji , sam juz nie wiem pomocy!!
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lip 24, 2009 23:36
volverin napisał/a:
napiecie moze pochodzic od klimatyzacji
możliwe ( np. czujnik ciśnienia ),może sterownik wentylatora , wyciągnij bezpiecznik wentylatora (na nim wisi też częściowo klima,tempomat i skrzynia automatyczna ). Zadzwoń do Tomka Pstusia ( 603 111 455 ), on ma namiar do elektryka albo sam pomoże.Lub P. Midowicz.
Co do klimy, to A. Ingarden f-ma ALL HAPPY na ul.Macedońskiej.
[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 07:04 ]
volverin napisał/a:
wentylator caly czas chodzi nawet po wylaczeniu silnika
teoretycznie to możę chodzić kilka minut nawet 10. Może warto sprawdzić kiedy się wyłączy.
witam wentylator caly czas chodzi nawet po wylaczeniu silnika i przekaznikow co jest powodem bo caly czas musze odlaczac akumlator aby sie nie rozladowa
Może spróbuj rozpiąć złącze wentylatora pod zderzakiem i sprawdź na których złączasz utrzymuje się napięcie. W złączce masz 5 przewodów (gruby + i - oraz sterowanie trzema przekaźnikami). Istnieje też możliwość że masz uszkodzony przekaźnik przy wentylatorze i nie odpuszcza po ustaniu wysterowania.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lip 25, 2009 13:42
dukat11, to nie jest tak dokładnie jak piszesz , bo jest jeszcze przekażnik ciśnienia czynnika roboczego i tymi czterema przekażnikami, kieruje regulator umieszczony w sterowniku wentylatora. Przewody to : masa (czarny),sterownik silnika (niebiesko/czerwony),z czujnika ciśnienia (żółto/szary), z bezpiecznika F4- 15A (żółto/niebieski) i z FL4-80A.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Lip 25, 2009 21:30, w całości zmieniany 1 raz
a gdzie to dokladnie jest?? czy w srodku wentylatora?
Znajduje się przy samym wentylatorze i jest dostępny po zdjęciu zderzaka. Ale aby go zdiagnozować nie trzeba rozbierać pół auta. Wystarczy rozpiąć złączkę wentylatora po lewej stronie pod zderzakiem i ręcznie podać napięcie ma wentylator. W złączce masz 5 przewodów (gruby + i - oraz sterowanie trzema przekaźnikami).
dziekuje wszystkim za pomoc auto odstawilem do p. R. STUPKA ul. centralna 77 KRAKÓW rewelacyjny facet zna sie na rzeczy tylko on pomogl mi bo nikt inny z poleconych nie chcial sie chwycic tego,ale do sedna okazalo sie ze spalil sie REZYSTOR i jakis blad byl przy klimie ale nie pamietam co dokladnie takze zrobil za 350 zl
U mnie od wczoraj wentylator nie przestaje się kręcić , wciaz chodzi na trzecim biegu.
Dokładniej mówiąc, wczoraj z rana, zostawiając auto na parkingu w pracy usłyszałem ze po zgaszeniu wentylator nadal się kręci. Choć pierwszy raz takie coś się zdarzyło pomyślałem ze to dlatego iż tak ciepło i silnik mocniej się nagrzał. Podobnie po powrocie do domu. Jednak pozniej, asekuracyjnie sprawdziłem poziom płynu chłodniczego bo dawno nie zagladałem pod korek, był mały ubytek, dolałem.
Następnego dnia z rana przekrecam stacyjkę na pozycje pierwsza a wentylator od razu wystartował na najwyższym biegu mimo iż silnik był zimny. Po zgaszeniu całkowicie stacyjki chodzi tak około 10-15 minut.
Z tego co wdzę to do sprawdzenia jest ta skrzyneczka z bezpiecznikami w obudowie wentylatora, ale jak to zrobić ? Wyzej ktoś pisał ze można bez sciągania zderzaka podpinając się we wtyczkę ale czyli w co mam się dokładnie wpiąć i jaki efekt powinien/nie powinien być ? ?
Na zlocie ostatnim Tomi mówił ze miał podobnie i to jest objaw padającego akumulatora, popatrzyliśmy na niego dziwnym wzrokiem a on powiedział ze to nie tylko w jego aucie się zdarzyło. Wiem jak to brzmi ale ponoć rover tak rozwiązał kompa w aucie ze jak aku słaby to go wiatrakiem rozładowuje do zera.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Uhh, wiesz sknerko jestem skłonny uwierzyć w taką teorię, bo ten akumulator ledwo co przeżył zimę, miałem zamiar wymienić przed kolejną...
Ale znowu nawiązując do tej teorii to juz chyba pierwsze takie "objawy" pojawiłyby się zimą gdy akumulator częściej podupadał
[ Dodano: Pią Cze 21, 2013 14:51 ]
Mam u siebie prawie że nowy akumulator, ale delikatnie za wysoki do r75 więc pozniej sobie sprawdzę czy objawy będą te same
[ Dodano: Pią Cze 21, 2013 19:09 ]
Wentylator z podłączonym nowym akumulatorem zachowuje się tak samo więc raczej ten mit jest nieprawdziwy
We Freelku jest tak że na rurkach klimy jest czujnik.
Czy jest czynnik klimy czy nie jeśli nie ma tam styku to wentylatory chodzą cały czas, nie wiem może musi tam być jakieś minimalne przewodnictwo.
Zobacz czy nie masz u siebie też takiego czujnika wkręcanego w rurki od klimy i sprawdź połączenie kostki do niego.
Jutro to sprawdzę. Postaram się też sprawdzić tą skrzyneczkę w obudowie wentylatora. Świetni gdyby udało się to zrobić bez zrzucania zderzaka i całego pasa przedniego...
Niestety nie da się tak jak myślisz, tez miałem taka nadzieję kiedyś. możesz spróbować rozpiąć wtyki w nadkolu i stamtąd spróbować podać sygnały na wentylator choć mnie się nie udało. Rave twoim przyjacielem:)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Własnie nawet nie mam pojeęcia jak mogę sprawdzić go poprzez podpięcie się pod złączę przy nadkolu więc chyba pozostaje opcja rozebrania przodu
[ Dodano: Sob Cze 22, 2013 10:49 ]
Problem rozwiązany! Gdy tylko otworzyłem okienko w nadkolu i złapałem za kostki wentylator się zatrzymał. Wcześniej już miałem nieoryginalne złącza i kable były zaizolowane. Poprawiłem to i już wszystko w porządku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum