Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 97r 1,6] alternator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 97r 1,6] alternator
Autor Wiadomość
wieslaw61 



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: STRZEGOM



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 21:05   [R416 97r 1,6] alternator

Czy ktoś wyciągał alternator ze swojego ROVERKA???? Jaka jest kolejjność?.POZDR.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 10, 2009 21:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Lip 10, 2009 23:55   

A cóż to za robota?
Po pierwsze - odpinasz akumulator, żeby przy wyjmowaniu alternatora gdzieś zwarcia nie zrobić. Plus najlepiej.
Potem odkręcasz napinacz paska alternatora, luzujesz go i ściągasz pasek, wcześniej, żeby alternator się wychylał w mocowaniu, popuszczasz Pan jego górne mocowanie, dwie śrubki łapy, przednia i tylna.
Potem odkręcasz Pan tylny ebonitowy dekiel alternatora i ściągasz Pan złączkę prądową alternatora. Jest na charakterystycznej, dwukonektorowej wsuwce.
Potem jest już prosto, ściągasz pasek klinowy do reszty, odkręcasz napinacz alternatora, odkręcasz do reszty dwie śruby górnego mocowania alternatora, wysuwasz je i alternator jest Twój.

A po co chcesz gada wyskubywać?
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
wieslaw61 



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: STRZEGOM



Wysłany: Sob Lip 11, 2009 14:04   

WITAM...Wczasie jazdy cała elektryka mi siada tz. przygasją światła,gaśnie radio wszystkie kontrolki mi mrugają,[siada cała el] i trwa to moment, nieraz kilka razy w ciągu 1 min innym razem przez 1godz nic się nie dzieje.dawałem ROVERKA do elektryka ale nic nie znalazł.pisałem nawet na moim FORUM ROVREKI I dostałem kilka podpowiedzi między innymi o alternat...dlatego chcę go sprawdzić bo nic mi do głowy nie przychodzi.POZDR.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lip 11, 2009 14:09   

He, ja stawiam albo na przewód masowy pomiędzy nadwoziem a zespołem napędowym samochodu (gruba miedziana taśma) albo przewód prądowy alternatora. W tych alternatorach przewód ten jest zakładany na konektor, a leci przezeń kilkadziesiąt amperów, co po paru latach może spowodować, że sprawność tego złącza będzie miała wiele do życzenia.
Przewód masowy przykręcany jest zdaje się, na śruby na klucz nr 13 czy coś koło tego, a przewód prądowy alternatora trzymać powinien druciany zatrzask. Czasami potrafi go nie być, jak się już wcześniej jakiś "szpecjalista" doń dobierał.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
krzych 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 163
Skąd: Poznan-Irl



Wysłany: Sob Lip 11, 2009 14:25   

Tez obstawiał bym przewody -a zwłaszcza masa.U mnie tez kiedys tak było jak nie miał dobrej masy.Moze musisz zmienic elekryka :?:
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Lip 11, 2009 14:57   

czy ten alternator będzie pasował do R200 1.4 16v 99r.,z fabryczną klimą?
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lip 11, 2009 16:41   

Z tego, co mi się wydaje, to w silnikach Rovera serii K (1.4, 1.6 i 1.8) alternatory były takie same, we wszystkich silnikach. Mocowanie na pewno jest to samo, bo i blok silnika jest gabarytowo taki sam we wszystkich.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Lip 11, 2009 21:28   

mam jeszcze takie pytanko, wyjąłem dzisiaj alternator ze swojego rowerka, i mam pod nim coś takiego? ( na zdjęciach) co to może być, i czy wie ktoś jak wymienić pasek ten od alternatora tzn. jak go zdjąć bo nie wiem, pewnie trzeba najpierw zdjąć ten od pompy wspomagania wtedy ten zejdzie, ale niema kompletnie żadnego dojścia do rolki napinacza przy tej pompie, jak sobie z tym poradzić :bezradny:

[ Dodano: Sob Lip 11, 2009 21:29 ]
jakiś czujnik, bezpiecznik?
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 14, 2009 23:49   

marcze83 napisał/a:
co to może być,


to jest sprezarka klimatyzacji i jej wtyczka zasilajaca

marcze83 napisał/a:
pewnie trzeba najpierw zdjąć ten od pompy wspomagania


zgadza sie

marcze83 napisał/a:
ale niema kompletnie żadnego dojścia do rolki napinacza przy tej pompie, jak sobie z tym poradzić


jak nie chcesz sie meczyc to kanal, plus odpowiednie narzedzia
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
wieslaw61 



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: STRZEGOM



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 11:40   

Gdzie jest ta MIEDZIANA TAŚMA ?? ?Obszukałek całą komorę silnika i nigdziejej nie znalazłem...////////////Do mojego alternatora podłączony jest jeden cieńki przewodzik i jeden gruby [chyba prądowy] czy tak powinno być w orginale czy ktoś maczał palce?????
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:48   

wieslaw61 napisał/a:
czy tak powinno być w orginale czy ktoś maczał palce?????

u mnie też tak jest, nie widać na zdjęciu ale jeden cienki owinięty żółtą taśmą a drugi gruby, oba w tej czarnej osłonie nad sprężarką klimy, a co do miedzianej taśmy to koło alternatora jej niema, a wszystkie punkty masowe znajdziesz w rave pod nazwą "Earth points"

mam pytanko czy to koło na które założone są 2 paski ten od pompy wspomagania i ten od alternatora po zdjęciu pasków powinno się kręcić czy nie?
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 15, 2009 23:06   

marcze83 napisał/a:
mam pytanko czy to koło na które założone są 2 paski ten od pompy wspomagania i ten od alternatora po zdjęciu pasków powinno się kręcić czy nie?


jesli chodzi o to kolo, ktore jest na wale, to bedzie siek krecic, jak bedzie krecil sie wal, napewno nie reka
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
wieslaw61 



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 39
Skąd: STRZEGOM



Wysłany: Sob Lip 18, 2009 19:46   

Earth points w rave gdzie to znajdę?????????? [szukam instrukcji instalacji elektr.do R 416 1,6 97r]
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 11:04   

RAVE masz tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
tam jest "instrukcja instalacji elektrycznej"
earth points można znaleźć w dwojaki spoaób:
R400-> electrical library ->R400->earth points and header joints
albo
R400->electrical circuit diagrams-> wybierasz swój model->earth distribution
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 29, 2009 08:02   

wieslaw61 napisał/a:
WITAM...Wczasie jazdy cała elektryka mi siada tz. przygasją światła,gaśnie radio wszystkie kontrolki mi mrugają,[siada cała el] i trwa to moment, nieraz kilka razy w ciągu 1 min innym razem przez 1godz nic się nie dzieje.dawałem ROVERKA do elektryka ale nic nie znalazł.pisałem nawet na moim FORUM ROVREKI I dostałem kilka podpowiedzi między innymi o alternat...dlatego chcę go sprawdzić bo nic mi do głowy nie przychodzi.POZDR.


Regulator napięcia siada :razz:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 29, 2009 16:17   

sprawdz masy, szczegolnie ta w komorze silnika przykrecana do karoserii
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Alternator
oczar321 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Cze 06, 2008 21:04
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Alternator?
beti30 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Lut 10, 2008 23:51
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Alternator?????
anecia-77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Sie 25, 2007 16:20
Spiro
Brak nowych postów [R416] Alternator
krk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Cze 17, 2011 10:32
Adrian
Brak nowych postów [rozwiazany][R416 91r] Problem z odpaleniem - alternator?
wzs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Lip 02, 2009 18:50
greg_szczytno



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink