Wysłany: Pon Lip 27, 2009 13:45 [R75] Różnica pomiędzy 2.5 K6V i k4f
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Zastanawiam się (i nigdzie nie mogę znaleźć informacji) jakie są różnice pomiędzy silnikami 2.5l montowanymi w Roverach 75. Według większości katalogów części do 2001r montowany był silnik o oznaczeniu K6V, a później k4f (dokładniej 25k4f). Co ciekawe silnik 2.0l ma od początku oznaczenie 20k4f.
Wie ktoś coś na ten temat?
Taka informacja przydałaby się np przy kupnie jakiś części. Zastanawiające jest jeszcze to, że starszy silnik ma (wg tabeli) 175KM, a nowszy 177KM. Co ciekawe ja mam z 2000r i w dowodzie mam 177KM
PS. Odświeżam temat. Ktoś coś napisał, ale jak były problemy z serwerem to się usunęło i nawet nie przeczytałem. Proszę więc o replay
_________________ pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 22:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 27, 2009 13:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lip 28, 2009 15:37
KV6 (a nie K6V) to oznaczenie typu silnika a raczej jego całej rodziny (skromnej jedynie 2 jednostki 2.0 i 2.5) - to tak jak silniki L (diesle), T (2.0 R4), K( odpowiednik KV6 ale z czteroma cylindrami)
oznaczenia np 25k4f - to kod konkretnego silnika (chodź nie wiem czy to na pewno prawidłowe oznaczenie). Oznacza w kolejności pojemność, typ silnika, ilość cylindrów (??) ...
no ale to jest z 2003 tak?
Ja się dowiedziałem, że w tej "nowszej" wersji był montowany dodatkowy czujnik temperatury płynu w dolnej części silnika. We wcześniejszej był tylko na górze, więc jak był wyciek płynu, to kierowca dowiadywał się o tym dopiero jak poszła uszczelka.
_________________ pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów
Nie chce mi się klikać tych linków ale wyprowadzę Was z niepewności.
2.5 KV6 to 25K4F
2.0 KV6 to 20K4F
Miałem pod maską oba.
[ Dodano: Pią Lip 31, 2009 02:29 ]
kRisj napisał/a:
więc jak był wyciek płynu, to kierowca dowiadywał się o tym dopiero jak poszła uszczelka.
A jak poszła uszczelka to silnik na szmelc bo się przegrzał.
W tym aucie i tak wystarczająco do dupy jest wyskalowany wskaźnik temp. I milion czujników już mu nie pomoże.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum