Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414Si 103KM 97`]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414Si 103KM 97`]

awaria weza i falujacy wskaznik temperatury silnika
Autor Wiadomość
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



  Wysłany: Sro Lip 15, 2009 17:46   [R414Si 103KM 97`]

3 dni wczesniej mialem awarie, zrobila sie dziura w wezu od chlodnicy, na ulicy wylecial mi caly plyn z chlodnicy, temperatura podniosla sie prawie do czerwonej kreski, zaczely strzelac zawory i dziwnie chodzic silnik, dojechalem jakos do domu (ok 5-8km) skrocilem weza i zalalem wody do chlodnicy, teraz silniczek odziwo chodzi dobrze ma sile nic nie strzela :P problem w tym ze jak stoje w korku o temperatura sie podnosi troche wiecej niz powinna, jak dodam gazu na postoju to zas opada..., albo jak chodzi klima i chodzi wentylator (chyba od klimy) to temperatura jest w normie.... jak jade to tez jest oki, czy moze to cos z termostatem sie porobilo? albo wentylator sie spalil i sie chyba nie zalacza... prosze o podpowiedzi i co ewentualnie sprawdzic lub wymienic dziekuje :ok:
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 15, 2009 17:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 18:42   

ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu :ok:
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 18:47   

leszek95b, a jak to sprawdzic `domowym sposobem` ?? ? :?:
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 19:18   

myślę, że najlepiej by było go po prostu wyjąć i obejrzeć, czy nie zardzewiały albo okamieniony nie jest. nic cię to nie będzie kosztować, bo pisałeś że wodą zalałeś go :) jedyne co poświęcisz to ok. 1h roboty.
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 20:57   

leszek95b, moza jakas podpowiedz jak to zrobic? bo nawet nie wiem gdzie dokladnie sie znajduje termostat...
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
Ksysio 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 62
Skąd: Oborniki Śl./Wrocław



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:20   

tutaj jest budowa układu chłodzenia... :)

http://www.roverki.pl/article.php?sid=410
_________________
:)
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 21:23   

najlepiej zerknij w RAVE, oszczędzi to Tobie czasu z szukaniem na forum :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 07:13   

ja bym na początek jeszcze raz odpowietrzył... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 10:10   

sTERYD, odpowietrzyc ta srubka co jest w jednym z wezow? tak samo jak przy wymianie plynu chlodniczego?
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 10:25   

Termostat sprawdza się bardzo prosto. Weź go przede wszystkim wyjmij. Weź miskę i nalej do niej zimnej wody tyle, żeby mniej więcej przykryło termostat do niej wrzucony. Zagotuj cały czajnik wody, weź go i dolewaj do miski ciepłej. Miska, wiadomo, musi być trochę większa. W miarę dolewania wody, będzie stawać się ona coraz cieplejsza i termostat powinien się coraz bardziej otwierać.
Można też, od razu zalać go zagotowaną wodą z czajnika, ale wtedy lepiej polewać go małym strumieniem, żeby nie dostał za dużego szoku.
Jak się otworzy, a po wyjęciu z wody, zacznie powoli zamykać, to znaczy, że jest OK, oczywiście, to jest sprawdzenie samego działania, a nie punktu otwarcia, itd..

Układu jakoś specjalnie odpowietrzać nie trzeba. Wystarcz tylko, po zalaniu silnika i chłodnicy wodą, nie zakręcać korka zbiorniczka wyrównawczego, a przy uzupełnianiu cieczy, silnik niech sobie pracuje na wolnych obrotach. Wtedy ciecz krąży, o ile pompa cieczy jest w miarę sprawna i jeśli termostat jest otwarty, a w układzie chłodzenia nikt radośnie nie kombinował, to układ sam się odpowietrzy i nie trzeba nic z nim specjalnego robić. Można, żeby mu pomóc w tym, pouciskać rękami gumowe węże przewodów chłodzenia, na pracującym silniku, czasami taka zabawa pomaga wygonić powietrze.
Jak przestanie bultać powietrze ze zbiorniczka, to znaczy się się układ już odpowietrzył.
Wielokrotnie przepraktykowałem to na moim Poldoroverze i nigdy nie miałem kłopotów z odpowietrzaniem silnika.
Acha - warto pamietać - przy spuszczaniu płynu i napełnianiu nowym układu, warto otworzyć na max. grzanie nagrzewnicę. To dość istotny szczegół.
Ja tam żadnych śrubek nie odkręcałem, to nie układ hamulcowy, żeby odpowietrznikami kręcić. Sprawny układ chłodzenia odpowietrza się sam, byle korek zbiorniczka odkręcić, by nalewana ciecz do układu, miała gdzie wyganiać powietrze, znaczy się, do atmosfery.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 22:01   

mogewszystko, tak, tą śrubką :cool:

oprawca_1978 napisał/a:
Układu jakoś specjalnie odpowietrzać nie trzeba. Wystarcz tylko, po zalaniu silnika i chłodnicy wodą, nie zakręcać korka zbiorniczka wyrównawczego, a przy uzupełnianiu cieczy, silnik niech sobie pracuje na wolnych obrotach. Wtedy ciecz krąży, o ile pompa cieczy jest w miarę sprawna i jeśli termostat jest otwarty, a w układzie chłodzenia nikt radośnie nie kombinował, to układ sam się odpowietrzy

powiedz to komuś kto jeżdzi MGFem :razz:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 31, 2009 09:37   

oprawca_1978, mozesz mi kolego tak na chlopski rozum powiedziec lub pokazac na jakiejs fotce gdzie sie znajduje termostat i jak go wykrecic? dzieki wielkie
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 31, 2009 11:17   

termostat jest za silnikiem, pod kolektorem ssącym, zaraz obok obudowy rozrządu (i rurki z bagnetem poziomu oleju), w plastikowej obudowie skręconej na 3 śrubki, podłączonej do rury biegnącej wzdłuż bloku (tej samej w której jestśruba odpowietrzania, tylko na drugim końcu)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Lip 31, 2009 11:30   

wizualizacja ;)
 
 
 
mogewszystko 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Lip 31, 2009 13:26   

Lechos, dzieki, kolego o to mi chodzilo, jak mozesz to zfinalizuj wypowiedz i powiedz mi jaki kluczyki albo narzedzia sa potrzebne aby go wyciagnac ;)
_________________
Wiesz o co chodzi?! :D
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Lip 31, 2009 13:32   

mogewszystko napisał/a:
jaki kluczyki albo narzedzia sa potrzebne aby go wyciagnac ;)
nie rozbieralem jeszcze tego ale napewno jakis oczkowy i nasadka (10) z dobra przedluzka wystarcza.
Przeczytaj TEN temacik.
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 01, 2009 01:39   

Odnośnie sprawdzenia wentylatora chłodnicy - wyjmij wtyczkę od czujnika temperatury (jasnobrązowy kolor) i odpal silnik - wentylator wtedy powinien chodzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414Si 103KM 97`]
ile biegow ma wentylator chlodnicy?
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Sie 05, 2009 10:50
truten23
Brak nowych postów [R414Si 103KM 97`] uzywana instalacja gazowa
mozna gdzies kupic? oplaca sie?
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pią Sie 21, 2009 07:54
paff
Brak nowych postów [R414Si 103KM 98r] Zgasł podczas jazdy i nieodpala
Brak iskry, cewka sprawna ...
cige Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Gru 17, 2009 17:04
Lechos
Brak nowych postów [R414Si 103KM 97`] korek od zbiorniczka plyn. chlod.
jak sprawdzic czy utrzymuje poprawne cisnienie?
mogewszystko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 36 Pią Wrz 04, 2009 16:46
des
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R414Si] Czyszczenie dmuchawy!
harnas_007 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Wrz 17, 2012 08:01
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink