Postanowiłem dołożyć do swojego autka zegary ciśnieina i temperatury oleju oraz doładowania turbiny. z tym że mam trzy pytania :
#1 - zakres czujnika -> jaki powinien być ? 1-3 bar , czy -1 do 1,5 bara ? Zdecydowałem się na zegary VDO , i takie wersje są dostępne w polsce. Czy ujemna skala ma sens w Dieslu ? nie udało mi się znaleść jakim ciśnieniem doładowany jest mój silnik (2.0 Di , 2000r)
#2 - Montaż -> Doszedłem do wniosku że wepnę się trójnikiem przy MAP sensorze (do niego idzie wężyk od turbiny) , dostęp jest łatwy bo znajduje się na grodzi przy podszybiu. Czy to dobre miejsce ?
#3 Odnośnie zegara oleju to podejrzewam że będe musiał skorzystać z podkładki pod filtr oleju (mam nadzieje że się zmieści) lub trójnika, czy w tym silniku występują jakieś 'wolne miejsca' na wkręcenie dodatkowych czujników ?
Dziękuje, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Lip 21, 2009 11:39, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 10, 2009 21:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
teraz jestem po instalacji wskaźnika VACUUM Gauge i działa bez problemu, instalacja przeprowadzona z ciekawości dla próby, jak zmiennie oświetlenie to zapodam zdjęcia
będę śledził temat, a jutro coś postaram się podpowiedzieć jakie wskaźniki i jak najlepiej zamontować
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pią Lip 10, 2009 23:50
zobaczymy , może ktoś podpowie - zwłaszcza interesuje mnie poprawność instalacji zegara doładowania.
Z RAVE wynika że to dobre miejsce, bo taką samą informacje pobiera ECU , ale chciałbym to potwierdzić
win32, więc tak, no moje oko i tą wiedzę jaką posiadam to:
1) powinieneś kupić tylko i wyłącznie wskaźnik z skalą minusową i plusową, zaglądałem dzisiaj do swego katalogu i rzeczywiście są 2 typy wskaźnika TURBO VDO, ale raczej powinienem być od minusa do plusa
2) tu nie umiem pomóc
3) jeżeli zastosujesz tą niebieską podkładkę pod filtr oleju to ona ma 4 wyjścia na 4 różne czujniki, generalnie na jej temat są podzielone opinie, jedni mówią że lubi dosyć mocno i często pocieknąć, ale jest łatwa w montażu, pewniejsze są trójniki, ale tu pytanie czy w misce olejowej jest dodatkowe miejsce aby go wkręcić. Bo raczej nie powinno się go wkręcać w otwór spustowy, dlaczego??? A no dlatego że org. korek ma własności ściągania drobinek brudu, opiłek itp. no i przy każdej wymianie się go wykręca,a taki czujnik jest dosyć delikatny i nie lubi być ruszany co 10-15 tyś.
Pytanie nasuwa się takie czy u ciebie jest 2 otwór w misce i w taki miejscu aby go nie urwać na jakiś dziurach czy pagórkach jak będziesz jeździł.
Mam nadziej że jakoś naświetliłem sprawę, może coś ktoś innego zaproponuje.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Lip 11, 2009 18:44
No właśnie z tym wskaźnikiem to jest zagadka
Trochę poczytałem i dowiedziałem się że silnik Diesla ponoć nie generuje podciśnienia , także wskaźnik i tak będzie działał w zakresie od 0 do np 1,5 czy 2 Barów, więc skala ujemna chyba w moim wypadku się nie przyda
tutaj też właśnie pojawia się pytnaie jakim ciśnieniem ładuje sprężarka w Dieslu L-Series 2.0L ?
Odnośnie podkładki pod filtr , to alternatywą jest właśnie trójnik . Ze schematu wynika że obok pompy oleju jest sporo miejsca- można więc wyciągnąć firmowy czujnik ciśnienia od kontrolki w to miejsce wstawić trójnik, i założyć spowrotem wraz z czujnikiem do zegara i temperatury.
Co do podkładki to cieknie na uszczelce od gwintu filtra, czy na gwntach pod czujniki ?
Co do podkładki to cieknie na uszczelce od gwintu filtra, czy na gwntach pod czujniki ?
cieknie na uszczelce od gwintu filtra.
[ Dodano: Nie Lip 19, 2009 13:18 ] win32, i jak udało się coś wymyślić w tym temacie??????? A może już masz to wszystko podłączone na pokładzie.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 19, 2009 14:36
Jeszcze nie mam . Wyszkoczyła sprawa z drobnym wyciekiem oleju z pod pompy i trzeba to zrobić w pierwszej kolejności - ale jak już będzie wyciągnięte to czujniki od razu pójdą
win32, teraz coś ci napisze, ja dzisiaj sobie zamówiłem 2 wskaźniki jeden od ciśnienia drugi od temperatury oleju i będę je montował jak dobrze pójdzie pod koniec przyszłego tygodnia, jak oczywiście dostane do czwartku zegarki. Co do zegarków które wcześniej zapodawałeś czyli VDO to bardzo dobra opcja, gdyż są dosyć wiarygodne i nic nie szkodzi że nie są nowe są dobre i już, ale jeden bardzo ważny czynnik na ich wskazania wpływa. Doczytałem i dowiedziałem się z kilku źródeł że jeżeli chodzi o ciśnienie oleju to musi być na 100% oryginalny czujnik VDO do wskaźnika w innym przypadku będzie źle wskazywał lub wcale, co do temp. nie ma znaczenia czy oryginał czy inny. Także w ostateczności zrezygnowałem z VDO bo nie mogłem dostać org. wskaźnika a to co miałem w ofertach to było wszystko bez wskaźników. Mam nadzieje że te co ja kupiłem będą spoko, bo bardzo mi się podobały, wyglądają coś na wzór AutoGauger seria Smoke tylko poleciałem z fantazją i każdy z nich ma po 60mm średnicy
Gość
Wysłany: Nie Lip 19, 2009 18:30
camaro17 napisał/a:
tylko poleciałem z fantazją i każdy z nich ma po 60mm średnicy
i bardzo dobrze poleciałes bo na 52mm w czasie jazdy G widać
dobryziom, heee, dzięki, jaka już jesteśmy w temacie to może mi polecisz w jakim miejscu je zamontować, najprostszej będzie na słupku, al bym chciał jakoś bardziej z fantazją, tu w linku zamieszam te które zakupiłem w oryginale mam obejmy do montażu.
ja zamontowałem tak jak widać na fotce na bocznej poleczce ze wzgledu na to ze EGT w 60mm ma dość długi tył i by bardzo wystawało ze słupka oraz wskaźniki na słupku w nocy dają ostro po oczach. Poleczka to bardzo optymalne rozwiązanie które umożliwia dogodna obserwacje parametrów w czasie jazdy i nie rozprasza kierowcy
dobryziom, bardzo ładnie to wygląda, generalnie bardziej mi się to podoba niż to jak większość ma na słupku, a co do oślepiania to pewnie masz rację w nocy musi ostro dawać po oczach, zresztą widać to na filmikach na YT. A powiedz czy może masz zamontowany wskaźnik od ciśnienia oleju lub temp. jeżeli tak to jakie miejsce w silniku polecasz najbardziej??? Aha zapodaj może jak chcesz oczywiście więcej foto ze środka wszystkich nie standardowych rzeczy co masz zamontowane, jakieś wskaźniki, kontrolery, wielkie dzięki.
Gość
Wysłany: Wto Lip 21, 2009 14:34
nie posiadam zegarów do ciśnienia ani temp oleju bo raczej nie mam się co martwic o te parametry chłodnicę oleju mam seryjnie układ ze sprężarka jest szczelny olej wymieniam co 7tys. i jest git Co do umieszczenia czujników do ciśnienia w miejsce seryjnego poprzez zastosowanie trójnika który powinien być chyba w zestawie z zegarem. Natomiast temp. oleju sa dwie szkoły albo inwazyjny bezpośrednio gwintujesz w misce olejowej albo zakładasz podkładkę pod filtr z gotowym gwintem pod czujnik (niektórzy twierdza ze miska trochę przekłamuje temp. ponieważ jest dobrze chłodzona w czasie jazdy... a jedni ze to nieprawda) Drogie miejsce to bezpośrednio w blok odczyt na 100% dokładny ale jeżeli seryjnie nie ma zaślepki na taki czujnik to lepiej nie kombinować.
odnośnie innych wskaźników lub zmian w samochodzie oprócz widocznych wyżej zegarów EGT , Boost oraz komputerka EBC do ustawienia doładowania na krzywej obrotów nic więcej nie ma:) tylko to co niezbędne
dobryziom, co do tej podkładki to też się orientuję ale nie za bardzo chce w nią inwestować gdyż nie jest taka tania, wolałbym jednak trójnik. Pytanie czy czasem nie da rady podpiąć na trójnik jeden i drugi to znaczy ciśnienie i temperaturę w miejsce oryginalnego czujnika, widziałem tez sposoby że zamiast oryginalnego czujnika te dwa ale pytanko drugie czy czasem org czujni nie jest podłączony pod komputer i będzie można włączyć silnik. Co do instalacji w blok to było by bardzo fajnie muszę zobaczyć czy w naszych K-Seriach będzie gdzieś zaślepka, z tego co się już zdążyłem zorientować to przed filtrem oleju jest odlew z aluminium i w nim jest czujnik ciśnienia na środku a od góry i dołu jest zaślepka może tam??????? Ale jak będzie od dołu to znowu za nisko ziemi i można urwać. Jak dostanę zegarki to będę wiedział na 100% jaki zestaw jest tam bo to na zdjęciach to nie można rozszyfrować co jest dokładnie w zestawie jeszcze.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pon Sie 17, 2009 23:02
Mały up
Po weekendowej walce udało się zamontować dwa zegary - Ciśnienia doładowania i naładowania akumulatora. W miarę możliwości postaram się napisać krótki tutorial ze zdjęciami (IMO można go zastosować do każdego L-Series , tylko lokalizacja elementów może być inna) - teraz w skrócie :
#1 najpierw wybieramy zegar. Ja zdecydowałem się na produkt marki VDO w skali od 1 do 3 barów. Jest to jedyny dostępny w polsce bez ujemnej skali.
Generalnie skala jest zbyt duża - i jeżeli ktoś myśli o takim dodatku to najlepiej sprowadzić sobie z U.K lub DE wersję 0-15 PSI lub 0-20 PSI (swój pewnię kiedyś wymienię przy okazji )
#2 do zegara potrzebujemy pare drobiazgów takich jak - trójnik T , ok 1,5 - 2 m wężyka o średnicy 6mm , opaski zaciskowe, trochę kabla dla podświetlenia.
#3 Zegar wpinamy w wężyk MAP sensora (znajduje się on na podszybiu , zaraz obok sterowania EGRem)
za pomocą dołączonego trójnika. Wypinamy firmowy wężyk (wraz z grubszą rurką) i wpinamy do dolnego wyjścia trójnika.
Ucinamy krótki fragment wężyka i łączymy MAP Sensor z trójnikiem , wężyk zabezpieczamy przez spadnięciem za pomocą opasek zaciskowych.
Do wolnego wyjścia trójnika podłączamy wężyk idący do zegara w kabinie i również blokujemy go opaską.
#4 Wężyk do kabiny wpuszczamy za pomocą przepustu elektrycznego znajdującego się w lewej części grodzi. Obok filtra paliwa. Robimy otwór,lub wykorzystujemy istniejący i np za pomocą sztywnego drutu przepychamy wąż do kabiny. Pojawi się tuż za skrzynką bezpieczników nad pedałem sprzęgła.
#5 Wężyk przeprowadzamy do miejsca instalacji zegara - to już sprawa indywidualna kazdy zrobi tak jak mu się podoba. Ja wykorzystałem tą małą gumową 'półeczkę'' pomiędzy obudową zegarów a krawędzią deski.
#6 pozostaje podłączenie elektryczne. Potrzebujemy + dla żarówki i masę. + najlepiej wziąść z podświetlenia reszty konsoli.
Jako że w wypadku mojej instalacji skrzynkę bezpieczników mam tuż pod zegarem wykorzystałem kabelek idący do podświetlenia włącznika tylnych świateł przeciwmgielnych -> C589-19 (19 pin pierwszej wtyczki od prawej strony skrzynki bezp.).
Kabelek czerwono czarny (trzeci od lewej w dolnym rzędzie). Jednak + na podświetlenie kokpitu jest dużo więcej więc można wykorzystać dowolny inny .
Masę możemy wziąć ze śruby mocującej skrzynkę bezpieczników - zakładamy na kabel końcówkę z "oczkiem" lub widełki i po robocie.
Zegar działa dobrze , wzrost ciśnienia pojawia się powyżej 2000 RPM - maksymalne jakie uzyskałem przy ' dużym' bucie to ok 0,75 Bar (ok 10 PSI - wyżej nie wskakuje - ale nie kręce go ponad 3000 RPM , więc może z tego to wynika. Albo tak ma być, bo google powiedziało że standardowe doładowanie L-Series to 14 PSI , jednak w różnych modelach rovera z tym silnikiem bywało inaczej (w niektórych 1.25, w innych 1.4)...
Może ktoś podpowiedzieć w tej kwestii ?
Jeszcze na koniec dwa słowa o instalacji voltomierza - chociaż tutaj nie ma co pisać - istotny jest tylko fakt aby podłączyć się w miejscu gdzie jest jest prosta droga do aku , i zasilanie jest po przekręceniu kluczyka w pozycje I . Takim miejscem może być zapalniczka. + i - voltomierza przypinamy do + (C089-2 -Fioletowo czerwony) i -(C089-1) zapalniczki i zegar działa . a dodatkowo od razu mamy podświetlenie razem z kokpitem gdyż zapalniczka też jest podświetlana (czerwony kabelek C074).
P.S
gdzie mogę umieścić/wysłać kompletny tutorial ze zdjęciami?
win32, widzisz jednak samemu trzeba do wszystkiego dojść, tak samo ja miałem z tym i jak może już zdążyłeś zauważyć mam wszystko podłączone, niestety pomoc na forum nie raz dociera z różnym tempem, nieraz wolno, nie raz szybko, no ale już po wszystkim.
Bardzo bym chciał abyś jakiś krótki filmik zapodał jak masz konto na YT, a jak nie to na jakiś serwer wpakujesz, co do tutka to możesz zrobić w wordzie, przerzucić do PDF i na chomik.pl wsadzić tak jak ja to robiłem, no chyba że masz konto na rapidzie.
A jak nie to dowal foty z opisem w swoim wątku a dokładniej TU. Tylko jak możesz to fotki wsadzać z innego serwisu np. fotosik.pl (tak jak ja) nie będziemy zawalać serwera naszego forum jak można na innym pośmiecić.
Co do podłączenia woltomierza to tak jak piszesz też podłączyłem go pod zapalniczkę która działa dopiero jak zapłon jest załączony jednak z podświetleniem samego licznika wpiąłem się w kabelki +/- z pokręteł nawiewów i podświetlenie wszystkich 3 zegarów mam razem ze wszystkimi innymi zegarami we wnętrzu, zrobiłem to celowo bo chce wszystko spiąć pod jeden kabel od ściemniacza. Co do temp. oleju tak samo jak woltomierz złapany jest za zapalniczkę na zapłon, vacuum nie potrzebuje niczego przócz +/- od podświetlania.
Czekam z niecierpliwością na fotki i filmik jak to u ciebie wygląda i jak jest podświetlone w nocy. Aha jeszcze jedno, czy te wskaźniki kupowałeś używanie czy nowe.??
win32 [Usunięty]
Wysłany: Wto Sie 18, 2009 15:04
filmik i fotki postaram sie zrobić w weekend
Zegary kupiłem nowe - niestety czas oczekiwania to ok tygodnia bo są sprowadzane z niemiec na zamówienie.
Koszt doładowania to 269 zł , woltomierz 169 + kilka akcesoriów jak kable, złączki , wężyk do ciśnienia doładowania itp. Doładowanie będzie niedlugo na zbyciu - bo ten ma za duży zakres - do tego auta wystarczy zegar do 1 bara. Tak więc podmienię go na 0-15 PSI jak uda mi się go ściągnąć z UK albo US.
podświetlenie jest standardowe - zielone na żaróweczce w5w, ładnie pasuje do pozostałych zegarów od LV
win32, powiem ci że ładnie to wyszły, z kolorem trafiłeś jak nikt, wiem że aparat nie oddaje barw i wrażeń na żywo i wiem że na pewno jest lepiej jak się na to patrzy ludzkim okiem. Może kiedyś się jakoś spotkamy i poogladmay na furki.
Co do umiejscowienia to boost jest OK ładnie wygląda nawet estetycznie, widzę że w kubek go wsadziłeś i dobrze. Co do woltomierza też mu nic nie brakuje, jak będziesz miał chwilkę i chęć to zrób ładną rameczkę na niego i pomaluj na czarno chyba że z czarnego plastiku ładnie wytniesz nic trudnego, a ładnie wypełni lukę i będzie wyglądać na wyposażenie oryginalne.
Pozdrowionka super ci to wyszło, no i nie ma jak własna robota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum